AnonymDiskusjon Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Hei hei. Jeg har det siste året blitt mer og mer bekymret for min lille rottekompis' helse. Jeg skulle gjerne tatt det til fastlegen om det ikke var en venteliste på tre-fire uker til enhver tid. Here goes. Jeg TROR at jeg har herpes, og isåfall tror jeg at jeg pådro meg det i sommer en gang. Eneste som skurrer er at utbruddene ikke likner det jeg har lest om sykdommen. Omtrent en gang annenhver uke får jeg ett eller to sår rett under penishodet. De gjør sånn helt forventet vondt å ta på, men ikke i en slik grad at det plager meg i hverdagen. Frastår fra ubeskyttet sex når jeg har disse sårene. Etter et par-tre dager forsvinner de av seg selv. Ifølge det jeg har lest om sykdommen pleier herpesutbrudd å vare 2-3 uker. Du lurer kanskje på hvorfor jeg ikke bare har sjekket meg først som sist. Grunnen til det er at jeg har vært ganske sikker på hva som feilet meg, og med den viten om at sykdommen ikke kan kureres klarte jeg ikke å se noen grunn til å få det bekreftet av en lege. Idag oppdaget jeg et nytt sår, denne gangen på selve penishodet. Det som var annerledes med dette, foruten plasseringen, var at det blødde og gjorde vondere enn tidligere sår. Ifølge nettet skal ikke herpessår blø. Omtrent en centimeter unna nevnte sår hadde det kommet en blemme. Den ligner litt på en vannblemme, men jeg tør selvsagt ikke å poppe den for å finne ut det sikkert. Jeg googlet litt rundt idag og kom frem til en annen mulig forklaring: SKABB. På mange måter minner det jeg leste om mine egne symptomer, men det som peker mest til skabb er det faktum at jeg de siste månedene har hatt veldig tørr og til tider kløete hud mellom fingrene, noe som er et kjent tegn på skabb. På den annen side klør ikke de sårene jeg har på penis noe særlig, og det skal jo liksom være det mest fremtredende tegnet på skabb. Så jeg sitter igjen like forvirret som før. Så, hva er DIN påstand? Sårene, blemmen, den tørre huden, hva er det egentlig som skjer? Postet av anonym: 94d0e7c02a5c58537b21c03da27bd286 Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Jeg har ikke noe svar å gi deg, men av hensyn til symptomene ville jeg ha innført grundig, men forsiktig vask i tiden framover. Kjøp deg en mild intimvask (Asan Mann eller likn) og vask deg tre-fire ganger daglig. Spørsmål et da er om utbruddene avtar i hyppighet eller kommer like ofte som de pleier. Dette er kun et forslag om du fortsatt ikke vil oppsøke lege, slik du burde. De som er fagutdannet innen medisin, vil umiddelbart svare på hva som feiler deg, ikke bare komme med gjetninger som er det eneste vi amatørene her på forumet kan. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Tull at du må vente i tre-fire uker på lege. Du må ikke gå til akkurat din fastlege, og du kan ringe rundt til andre legekontor for å få time hos en helt annen lege. Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Dr. Mantis Toboggan, skal være ganske flink. 3 Lenke til kommentar
whateverw Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Dr. Mantis Toboggan, skal være ganske flink. Jeg ønsker nærmere informasjon om sammenhengen med pikk og problemer og denna doktoren. Eller mangelen på sammenheng. I alle tilfeller, mer info. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Og vips, så er allerede sårene på vei til å forsvinne igjen. Dette er veldig forvirrende. Det er jo litt kjipt å dra til legen med sår man ikke er sikker på om man i tilfelle kommer til å ha. Han kan jo dog sikkert ta noen blodprøver. Jeg drar nok til legen før eller siden, det er bare at problemet ikke plager meg sånn umåtelig. Jeg klarer meg jo 2-3 dager uten sex fra tid til annen. Blir bare veldig nysgjerrig på hva det er som skjer. Postet av anonym: 94d0e7c02a5c58537b21c03da27bd286 Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du debatterer dette tilfellet her, det hører hjemme i helsevesene. Du får time på dagen når det er akutt. Lenke til kommentar
Dinosauromann Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Det er bedre å få avtalt en time hos legen, og heller avbestille om problemene forsvinner En burde vel helst unngå sex i det hele tatt om en mistenker kjønnsykdommer. Slikt kan smitte selv om en beskytter seg og ikke har utbrudd. Lenke til kommentar
Catnipz Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 [...] min lille rottekompis' helse. Postet av anonym: 94d0e7c02a5c58537b21c03da27bd286 Eheheheh! ...Æsj. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2011 En burde vel helst unngå sex i det hele tatt om en mistenker kjønnsykdommer. Det kan jeg bare ikke. Jeg er rett og slett ikke moralsk nok til å si farvel til all gleden jeg får. Ja, sex er faktisk, når alt kommer til alt, nesten alt jeg lever for. Okay, liten overdrivelse der, men sølibat er ikke et alternativ. Uansett, her får dere en oppdatering: Sårene jeg hadde forsvant, som antatt, ganske fort. Jeg fikk dessverre en veldig sjokkerende telefon idag. En jente jeg hadde ligget med trodde hun hadde fått herpes, og var ganske sikker på at det var fra meg. Hun hadde vært og sjekka seg hos legen, men ikke fått resultatet ennå. Jeg trodde jeg skulle besvime. Ikke med tanke på meg selv, men bare av ren og skjær dårlig samvittighet. Det hadde ikke vært noen sår da jeg lå med henne, og som sagt var jeg, inntil nå, ganske usikker på om det var herpes eller ikke. Det var litt av et sjokk, og hun var helt fra seg. Hun sa imidlertid at legen hadde fortalt henne at sårene ikke så typiske ut for herpes, så det var nå fortsatt et lite håp. Senere på dagen ringte hun meg igjen og sa at legen hadde ringt henne. De hadde klart å påvise klamydia. Klamydia gir vanligvis ingen sår, men kanskje jeg er "heldig"? Kanskje det kun er klamydia, og et par magiske piller vil få meg ut av denne skjærsilden? Jeg tør ikke å få opp håpet. Uansett har jeg bestemt meg for å dra til legen så fort som overhodet mulig. Dette må jeg ha klarhet i. Har dere, eller noen dere kjenner, HSV-2? Hvordan takler dere det med hensyn til å dra på fylla og rote med randoms? Om dere aldri har vært typen til å gjøre det kan dere godt spare dere for moralprekenen. Jeg er bare litt fra meg. Jeg rabler. Jeg ser mitt liv som ungkar svinne hen foran øynene mine. Trenger bare at noen sier at alt kommer til å ordne seg. Postet av anonym: 94d0e7c02a5c58537b21c03da27bd286 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå