jaakervik Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Opplysning, jeg suger i matte.. Her er mitt spørsmål: Tre esker veier tilsammen 8,7. Den tyngste veier 3 ganger så mye som den letteste. Den mellomste veier 1,2 mer enn den letteste. Hvor mye veier hver av eskene? Takker for hjelp Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2011 Trenger hjelp for! Lenke til kommentar
XanderX Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 (endret) du veit at den største kassen veier 3*x andre kassen veier 1.2+x og den siste er x der med får man 3*x+1.2+x+x=8.7 så er det bare å løse den ut på hensyn til x Endret 4. desember 2011 av XanderX Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2011 (endret) takker:) Er dette den eneste måten? Endret 4. desember 2011 av jaakervik Lenke til kommentar
XanderX Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 takker:) Er dette den eneste måten? Er vel den eneste måten jeg ser det. kan godt hende andre ser en annen måte. men når du finner x, så finner du hva den minste kassen veier. for å finne de andre kassene, så tar man å ser på opplysningene at du ganger f.eks 3*x verdien for å finne den største kassen Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2011 okei, da tror jeg jeg klarer det. Takker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå