Thoraxxx Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 PHP variabelen $numbers angir hvor mange billetter som er igjen til et arrangement. Jeg har en input-box hvor man kan velge antallet man ønsker å bestille. Nå ønsker jeg at i det man klikker bestill skal det komme opp en javascript-box som sier ifra at vedkommende har bestilt for mange billetter iforhold til det som $numbers tillater. Eventuelt at når man taster inn antallet i input-boxen, så kan du kun taste inn alle tall som enten er like stort som $numbers eller mindre. Kan noen hjelpe meg? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 (endret) Mariusmk, muligens du ikke kjenner meg igjen, men kjenner deg i hvertfall igjen fra Infected Nå skal det sies at jeg ikke er veldig dreven på javascript, men kan vel eventuelt løses slik: <script type="text/javascript"> var ticketsleft = "<?php echo $numbers;?>" function checkTickets(tickets) { if (tickets > ticketsleft) { return false; } else { return true; } } </script> Er ganske standard pseudokode. Endret 4. desember 2011 av Gjest Lenke til kommentar
Thoraxxx Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2011 Mariusmk, muligens du ikke kjenner meg igjen, men kjenner deg i hvertfall igjen fra Infected Nå skal det sies at jeg ikke er veldig dreven på javascript, men kan vel eventuelt løses slik: <script type="text/javascript"> var ticketsleft = "<?php echo $numbers;?>" function checkTickets(tickets) { if (tickets > ticketsleft) { return false; } else { return true; } } </script> Er ganske standard pseudokode. Takk! Det ble noe lignende. Nei kjenner deg ikke igjen på navnet. Hvem er du ? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Mariusmk, muligens du ikke kjenner meg igjen, men kjenner deg i hvertfall igjen fra Infected Nå skal det sies at jeg ikke er veldig dreven på javascript, men kan vel eventuelt løses slik: <script type="text/javascript"> var ticketsleft = "<?php echo $numbers;?>" function checkTickets(tickets) { if (tickets > ticketsleft) { return false; } else { return true; } } </script> Er ganske standard pseudokode. Takk! Det ble noe lignende. Nei kjenner deg ikke igjen på navnet. Hvem er du ? Du ville neppe kjent meg igjen, har bare vært deltager for Infected siste årene. Har vurdert å se om jeg faktisk kunne delta i Infected Tech-Crew, men får se. Kanskje dele løsningen med oss andre? Lenke til kommentar
Thoraxxx Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2011 (endret) Mariusmk, muligens du ikke kjenner meg igjen, men kjenner deg i hvertfall igjen fra Infected Nå skal det sies at jeg ikke er veldig dreven på javascript, men kan vel eventuelt løses slik: <script type="text/javascript"> var ticketsleft = "<?php echo $numbers;?>" function checkTickets(tickets) { if (tickets > ticketsleft) { return false; } else { return true; } } </script> Er ganske standard pseudokode. Takk! Det ble noe lignende. Nei kjenner deg ikke igjen på navnet. Hvem er du ? Du ville neppe kjent meg igjen, har bare vært deltager for Infected siste årene. Har vurdert å se om jeg faktisk kunne delta i Infected Tech-Crew, men får se. Kanskje dele løsningen med oss andre? Hadde jo ikke vært dumt <script type="text/javascript"> function GetChar(){ var ledig = <? echo $ledig; ?>; if ( document.formcheck.item_amt.value > ledig) { alert("Det er ikke lenger ledig så mange billetter"); top.location.href='******'; } } </script> EDIT: Grunnen til at jeg bruker top.location er pga at paypal generer en top.iframe som gjør at jeg også må lukke denne. Endret 4. desember 2011 av mariusmk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå