Gå til innhold

Hvilken router er best, WRT150N eller DIR-615

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en router av typen Linkys WRT150N.

Har hatt den i noen år, og den fungerer greit.

Nå fikk jeg nettopp en D-Link DIR-615.

En av dem skal sannsynligvis selges, men jeg vil selvsagt beholde den beste selv.

Jeg spør dere som er eksperter på routere.

Er det noen nevneverdige forskjeller på disse to modellene?

Hastighet, rekkevidde, funksjoner, stabilitet osv.

Det enkleste er å beholde den jeg har, men hvis den nye er betydelig bedre, bytter jeg.

På forhånd takk for hjelpen :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen av disse er noe særlig, Linkys WRT150N hadde foreldene mine før, den gikk til helvete og ble ustabil. Dlink er heller ikke noe særlig.

dlink dir-655 kan være brukbart hvis man er heldig. Men kjøp bare hvis den koster 450 kr.

Så skal man ha rutere i dag, er enten Asus RT-N56U eller Cisco Linksys E4200 som gjelder i dag.

Du må jo gjerne bruke opp begge to, også kjøp noen av de ruterene jeg anbefaler når begge slutter å virke greit.

Angående innlegget over, syns jeg det heller bør si at ting er dårlig en å ha den i microen, det gir lite effekt, kast routeren heller i søpla.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

DIR-615 har dobbelt så mye minne og raskere CPU. Om du kan flashe den med DD-WRT, så ville jeg beholdt den.

Kan du forklare den nærmere?

Routeren min fra D-Link har dobbelt så mye minne og raskere CPU som den gamle routeren min?

Aldri tenkt på at det betydde noe hva slags RAM og CPU routere hadde.

Hva tjener jeg på at D-Link har bedre spesifikasjoner?

Hva mener du med å flashe den med DD-WRT?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

DIR-615 er en flott ruter (bruker den selv) i forhold til hardware (tatt i betraktning den veldig lave prisen) og er ypperlig dersom du bare har gjennomsnittlige krav til den (ie. ikke skal torrente linjen sønder og sammen på en 100mbit forbindelse).

Det sagt så er stock firmwaren rent BOSS! Med DD-WRT (eller tilsvarende åpen firware som tomato eller open-WRT) så blir den en helt annen ruter i forhold til både funksjonalitet og stabilitet.

Det er en dårlig ruter som du får den fra butikken - men med DD-WRT er den absolutt verdt å beholde ved mindre du har spesiellt høye krav til noe spesifikt.

-Stigma

Lenke til kommentar

Det at den har mere RAM og raskere CPU betyr at den kan prossessere mere datatrafikk mot internett.

Når man dobler størrelsen på RAM, så vil man få frigjort ressurser slik at man kan ha langt flere forbindelser.

F.eks 5000 forbindelser ved bruk av bittorrent, mens din gamle router kanskje vil knele alt ved 500.

På dd-wrt.com finne man oppskrift på hvordan man legger inn firmware.

http://www.dd-wrt.co...y:D-Link_guides

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...