sssss2000 Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 er det noen andre plasser enn Grimstad å studere mekatronikk?? en stor by foreksempel?? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 (endret) Høyskolen ved buskerud, men ingeniørfag innen maskin tilsvarer mye av det samme. Det nærmeste er nok muligens teknisk kybernetikk på ntnu. Endret 5. desember 2011 av Blåbær Lenke til kommentar
TheMogul Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Mekatronikk er veldig nært beslektet med automasjon, og det er det mange skoler i storbyer som tilbyr. Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Automasjonslinjene mangler vel flere av de kjente mekanikkfagene? Lenke til kommentar
TheMogul Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Automasjonslinjene mangler vel flere av de kjente mekanikkfagene? Det har du rett i, men etter fullført utdanning vil begge linjene i praksis kvalifisere til de samme jobbene. Spørsmålet man deretter kan stille seg er om mekatronikk er en "Jack of all trades - master of none" type utdanning..? Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Automasjonslinjene mangler vel flere av de kjente mekanikkfagene? Det har du rett i, men etter fullført utdanning vil begge linjene i praksis kvalifisere til de samme jobbene. Spørsmålet man deretter kan stille seg er om mekatronikk er en "Jack of all trades - master of none" type utdanning..? Du har nok litt rett i det, har selv nettopp fullført en bachelor. Og jeg ser at den type utdanning ikke er det beste om man skal inn i en jobb som krever litt dypere forståelse i si f.eks bare mekanikk, eller styresystemer. Derimot om du skal inn i en jobb som krever tverrfagelig forståelse fordi du jobber med sammensatte systemer, så vil jeg si det er gull verdt. Merker det i min jobb i hvert fall, at jeg kan dra nytte av litt bred kompetanse. Ulempen er at jeg må lære litt mer i ute i felten siden jeg fikk lite spesialisering på skolen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå