Gå til innhold

BK: Turkamerat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja - din turkammarat - hunden - står vældig flot på billedet, men baggrunden som du formentlig har behandlet på samme måde stjæler meget af opmærksomheden. Ved at skille dem ad og behandle dem hver for sig kan du dæmpe baggrunden indtil du har det ønskede niveau. Evt. kan du blande baggrunden med det ubehandlede originalbillede®. Kræver nok et par forsøg.

(ja undskyld - nu tager jeg det jo for givet at du har adgang til f.eks. Photoshop)

Lenke til kommentar

Ja - din turkammarat - hunden - står vældig flot på billedet, men baggrunden som du formentlig har behandlet på samme måde stjæler meget af opmærksomheden. Ved at skille dem ad og behandle dem hver for sig kan du dæmpe baggrunden indtil du har det ønskede niveau. Evt. kan du blande baggrunden med det ubehandlede originalbillede®. Kræver nok et par forsøg.(ja undskyld - nu tager jeg det jo for givet at du har adgang til f.eks. Photoshop)

OK, fint - da prøver jeg det :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig fin komposisjon. Landskapet, med berg, vann, foss og skog har fine linjer og utgjør en utmerket bakgrunn for hunden. Men bildet skurrer litt fordi hunden framstår som helt naturlig mens bakgrunnen framstår som noe unaturlig og pastellaktig. Som andre har forelsått så ville jeg prøvd meg på å selecte ut bakgrunnen for å gjøre den mørkere og kanskje blurre litt også. Men siden hunder er hårete dyr så er det vel ikke bare bare å å gjort en god selection heller.

Lenke til kommentar

Veldig fin komposisjon. Landskapet, med berg, vann, foss og skog har fine linjer og utgjør en utmerket bakgrunn for hunden. Men bildet skurrer litt fordi hunden framstår som helt naturlig mens bakgrunnen framstår som noe unaturlig og pastellaktig. Som andre har forelsått så ville jeg prøvd meg på å selecte ut bakgrunnen for å gjøre den mørkere og kanskje blurre litt også. Men siden hunder er hårete dyr så er det vel ikke bare bare å å gjort en god selection heller.

Takk for utdypende kritikk. Flere har reagert på bakgrunnen. I utgangspunktet var dybdeskarpheten stor, men jeg bluret bakgrunnen for å fremheve hunden. Noe ble likevel feil skjønner jeg :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...