N.Copola Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Turkamerat Bildet er fjernet. Beskrivelse: Min turkamerat foreviget i HDR Evalueringsnivå Kritikk: Jeg ønsker fyldige, begrunnede meninger om bildet velkommen som konstruktiv kritikk. Du må gjerne også kommentere småting (detaljer), sjanger og fotograf også, men begrunn det. Link til bildesiden Lenke til kommentar
Håkon Øvermo Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Fint utsnitt og etterbehandling. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Fint motiv, flott formidlet av hunden, men omgivelsene her vet jeg ikke helt...., noe med etterbehandlingen som ikke passer helt synes jeg...! 3'er! Lenke til kommentar
Tokke Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Fin hund og flot terræn. Tips: prøv at efterbehandle hund og baggrund hver for sig. Lenke til kommentar
N.Copola Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2011 Fin hund og flot terræn. Tips: prøv at efterbehandle hund og baggrund hver for sig. Mener du at jeg skulle ha frilagt hunden? Lenke til kommentar
N.Copola Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2011 Fint utsnitt og etterbehandling. Takk for kommentaren Håkon Lenke til kommentar
Tokke Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Ja - din turkammarat - hunden - står vældig flot på billedet, men baggrunden som du formentlig har behandlet på samme måde stjæler meget af opmærksomheden. Ved at skille dem ad og behandle dem hver for sig kan du dæmpe baggrunden indtil du har det ønskede niveau. Evt. kan du blande baggrunden med det ubehandlede originalbillede®. Kræver nok et par forsøg. (ja undskyld - nu tager jeg det jo for givet at du har adgang til f.eks. Photoshop) Lenke til kommentar
N.Copola Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2011 Ja - din turkammarat - hunden - står vældig flot på billedet, men baggrunden som du formentlig har behandlet på samme måde stjæler meget af opmærksomheden. Ved at skille dem ad og behandle dem hver for sig kan du dæmpe baggrunden indtil du har det ønskede niveau. Evt. kan du blande baggrunden med det ubehandlede originalbillede®. Kræver nok et par forsøg.(ja undskyld - nu tager jeg det jo for givet at du har adgang til f.eks. Photoshop) OK, fint - da prøver jeg det 1 Lenke til kommentar
Knut Slåtta Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Veldig fin komposisjon. Landskapet, med berg, vann, foss og skog har fine linjer og utgjør en utmerket bakgrunn for hunden. Men bildet skurrer litt fordi hunden framstår som helt naturlig mens bakgrunnen framstår som noe unaturlig og pastellaktig. Som andre har forelsått så ville jeg prøvd meg på å selecte ut bakgrunnen for å gjøre den mørkere og kanskje blurre litt også. Men siden hunder er hårete dyr så er det vel ikke bare bare å å gjort en god selection heller. Lenke til kommentar
N.Copola Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2011 Veldig fin komposisjon. Landskapet, med berg, vann, foss og skog har fine linjer og utgjør en utmerket bakgrunn for hunden. Men bildet skurrer litt fordi hunden framstår som helt naturlig mens bakgrunnen framstår som noe unaturlig og pastellaktig. Som andre har forelsått så ville jeg prøvd meg på å selecte ut bakgrunnen for å gjøre den mørkere og kanskje blurre litt også. Men siden hunder er hårete dyr så er det vel ikke bare bare å å gjort en god selection heller. Takk for utdypende kritikk. Flere har reagert på bakgrunnen. I utgangspunktet var dybdeskarpheten stor, men jeg bluret bakgrunnen for å fremheve hunden. Noe ble likevel feil skjønner jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg