tepe2 Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Trenger hjelp her. Skal kjøpe mini-pc til 9-åring. Vurderer ikke nettbrett, fordi jeg mener hun må lære å bruke tastatur først. Størrelse: Hun ønsker 10", men jeg lurer på om ikke 12" kan være et greit alternativ. Uansett ikke større enn 12". Vel....spørs vel om ikke det må bli 10" siden det er det hun vil ha. Hva mener andre? Bruk: Litt usikker på bruken, lek og læring, musikk, film. Men når man først kjøper, bør den vel takle HD-materiale. Må være Asus. Gjerne med god batteritid. Prisklasse: Usikker, men helst ikke langt over 3000,- Gjerne langt under. Ser i prisguiden at de starter på 2400,- og oppover. Men har også sett rimeligere hos Komplett: http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=11156&mfr=ASUS&filter=A00140.-11. Aner ikke hva de til under 2000,- duger til. Trenger tips. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 denne skal da duge: Asus EEE PC 1215B skal ikke være så verst: veier 1,45KG og har 5,5 timer batteri tid med "surfing" (testet, ikke oppgitt av produsent) har en skjermstørrelse på 12,1 tommer Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2011 (endret) Takk. Den ser grei ut. Kan være et bra alternativ dersom vi går for 12". Jo mer jeg tenker over det, jo mer sikker blir jeg på at vi ender opp med 10". Jeg personlig syns det blir litt lite, men det er nå engang hun som skal bruke den. Hva med denne:? ASUS Eee Seashell 1015BX 10,1" Svart http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635669 Plusser? Minuser? Noen bedre forslag til rimelig pris? Endret 4. desember 2011 av tepe2 Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Prøv å finne noe med bedre oppløsning enn 1024 x 600 ( WSVGA ). Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2011 Prøv å finne noe med bedre oppløsning enn 1024 x 600 ( WSVGA ). Hvorfor? Får man det på en Asus med 10" skjerm? Vil helst ikke gå for annet merke, men kan kanskje være åpen for det dersom argumentene er gode nok. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 (endret) Fordi det er veldig knøttete og fordi veldig mange nettsider er optimalisert for 1024×768. Sjekk ut: Dell Inspiron Duo 1090 10" Samsung 305U1A 11" Acer Aspire One 722 11" HP Pavilion DM1-3203eo 12" Endret 4. desember 2011 av CAT0 Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 gå for 12"... det er mye bedre å bruke, og det blir ikke noe vanskeligere å flytte eller bære. 2 Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2011 Acer, HP og Dell er alle skjellsord i mine ører. Men Samsung har jeg ikke noe spesielt forhold til. Kan kanskje være bra. En del dyrere, og vanskelig å få tak i. Foreløpig er det vel ASUS Eee Seashell 1015BX 10,1" som leder an. Men jeg tar poenget med oppløsning. Tar gjerne imot flere innspill, og meninger fra andre. Så får jeg se hva det blir til. Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2011 gå for 12"... det er mye bedre å bruke, og det blir ikke noe vanskeligere å flytte eller bære. Som nevnt, dette kan jeg personlig være litt enig i. Selv har jeg 13,3" og er fornøyd. Men for en 9-åring, som attpåtil ønsker 10" så tror jeg ikke nødvendigvis at den blir liten og knotete å bruke. Små fingre. Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Har en 13,3" asus u36sd selv, har hatt en 15" acer aspire 5810tg tidligere og pappa har hatt en 10,1" Acer aspire One og nå en 11,1" Acer aspire One. I tillegg har vi en Asus Transformer Pad pluss noen stasjonære pc'r (selvbygg og fra Acer). Etter min mening så er det engentlig ernormt forskjell på 10"rn og 11"rn, men den siste er jo også nyere. Jeg merker også at det var mye bedre å surfe med 15"rn i forhold til 13"rn, men jeg solgte 15"rn fordi at den tok borti glidlåsene på skolesekken og at en 13"rn var mindre, lettere, bedre ytelse og hadde lengre batteritid. Det er også lettere og selge 12"rn senere, og datteren din(?) blir jo også større med tiden Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Mulig du allerede har bestemt deg en vil henge meg på det et par her nevner, gå for 11,6" eller 12" om det ikke er helt nødvendig med 10". Det er svært mye bedre på sikt for de fleste å bruke en PC som har 768 x 1366 oppløsning som faktisk er hva mange 15" også har. Jeg sitter selv på en 11,6" som jeg synes er litt liten, og derfor ser jeg etter en 12,1 eller 13,3 , nå er jeg riktignok i en annen brukerkategori men like fullt synes jeg de minste netbookene rett og slett er for små - og de har ofte den dårligste ytelsen. jonskaja: litt offtopic, men er du fornøyd med u36sden? blir den varm ved surfing og lett kontorbruk? Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 Bestilte Asus 10", og den kom idag. Åpnes på julaften. Hun var ganske klar på hva hun ville ha. Men takk for tilbakemelding. Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 joa, jeg er ganske fornøyd med den. Kan bli varm noen ganger, men det er som oftest når jeg har den på fanget, i senga osv. En lett bærbar pc med god kvalitet, god batteritid og ganske grei ytelse. Har opplevd at den har fått blue-screen noen ganger, men det kan godt være de fire ekstra gigabytene med minne jeg satt i det som ikke liker seg så veldig godt Alt i alt er jeg veldig fornøyd med den Ikke ille pris på dustinhome.no heller: http://www.dustinhome.no/asus-u36sd-ci5-24-6gb-500-gt520m-133-w7hp/product/5010610269?intcmp=searchProvider_dacsa Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 ja var den jeg så, veldig fristende men som er som sagt litt skeptisk til enhver laptop som er varm "i utgangspunktet" har hatt nok av dem Men høres jo bra ut ellers. Man må jo leve med noen ulemper når man ikke gidder å betale 9000 for en zenbook Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 bruker den ofte litt "hardt". Football manager står på døgnet rundt, pc'n settes ALLTID i dvalemodus/hvilemodus, bruker mange faner i firefox(opptil 8-9 faner i opptil 2-3 vinduer), wimp/spotify brukes ofte osv... Men er egentlig storfornøyd med den, og har ingen problem med å anbefale den som en liten julegave til seg selv 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå