Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

er det farlig å få spam mail?


Anbefalte innlegg

jeg lurer bare på om det er farlig at man for spam mail. jeg har fått noen sånne nå, 2 stykker tror jeg det er. å nå kom jeg tilfeldigvis til å trykke på en spam mail. skjer det noe når jeg trykker på en spam mail. jeg vet jo at det ikke er virus men.

 

noen som vet?

det var heller ikke reklame i den mailen som jeg åpna.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjenner de folka som sendte meg mailene ja. men ingen mailer kommer igjennom her uten en sjekke av norton. den skanner alt så, noen virus blir det ikke. bare lurte litt. det står jo spam alert foran meldingene da. egentlig skulle jeg skjønt at svart ble nei.

Lenke til kommentar

selvsagt finnes det spammere med onde hensikter, som feks legger inn "farlig kode" i html'en. Har du oppdatert anti-virus og brannmur så løser det det meste. E-postscanning bør være aktivert. Ellers er tipset å bruke programvare eller regler som reduserer spammen, samt ikke åpne mail som åpenbart er spam.......

Lenke til kommentar

fikk nettopp tak i et supper prog, gratis var det også. skanner maskina hele tia for spam, å det kan tilogmed brukes i Outlook. det var jeg glad for da er jeg enda mer sikra, både mot virus og spam. mangeler bare spyware program for mail nå så blir det bra.

Lenke til kommentar

Så lenge man holder seg godt unna å åpne vedlegg som har etternavn .exe/.vbs/.bat så er man vel i det store og hele sikra mot virus gjennom mail....?

 

Tror ikke jeg ville hatt et program som sitter og scanner systemet mitt hele tida for spam men. Har du scanna en gang så er det vel ikke noen stor vits å scanne igjen før det kommer ny mail? :D

Ressurskrevende vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...