Gå til innhold

Hjelp med å skille mellom Epson-skrivere - hvilken passer meg best?


Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er på utkikk etter ny printer, og vurderer skrivere fra Epson.

 

Bruksområde:

  • Kompatibel med OS X (mac)
  • Rask utskrift av sider med og uten farger
  • Fotoutskrift på amatør/halvprofesjonelt nivå (jeg er noe sær på kvalitet...)
  • Dobbbelsidig utskrift
  • Helst WiFi, men kan koble opp med USB via Airport Express og få trådløs utskrift på den måten.

 

Jeg har sett på disse skriverne, men selv om enkelte heter det samme har de forskjellig pris på amazon.co.uk (jeg bor ikke i Norge p.t.). Hva er forskjellen på skriverne listet under?

 

  • Epson stylus PX720WD, link1,, link2.
  • Epson stylus PX730WD, link.
  • Epson BX625FWD, link.
  • Epson BX625FWD (ser annerledes ut på bildet, og annen pris), link.

 

Om det er folk der ute med en skriver av lik/samme type, gi meg gjerne dine erfaringer! Kom gjerne også med andre (spesifikke) tips.

 

På forhånd mange takk =)

Endret av Anterialis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg laser i tester at 720/730 er dårlig på "kontorutskrifter", altså om man skriver ut tekster og slike ting. Det skrives at teksten ikke blir skarp og at figurer/tabeller/grafer ikke er av god nok kvalitet. Hva mener du om det?

 

Jeg er ikke veldig sær på tekstutskrift, og var mer en godt nok fornøyd med min eldre Canon MP610.

 

Hvor rask er din 720 mtp. utskrift av tekst? Sider pr min?

Lenke til kommentar

Jeg har PX800 som er en eldre versjon av 820/830(?), i prinsippet lik 700-serien med noen ekstra funksjoner. Den fungerer bra til både tekst og bilde, men vær obs på at dette ikke er "profft" utstyr beregnet for høyt volum. Det er riktignok separate blekkpatroner for hver farge, men de er små og pris pr bilde blir relativt høy for patronene holder ikke lenge.

 

Skal du skrive ut mye bilder vil det lønne seg på sikt å kjøpe en dyrere modell med større patroner, disse har også flere patroner som skal gi ennå bedre utskrifter (jeg har ikke testet).

 

Dpreview hadde en test av multifunkjsonsenheter for noen måneder siden, du kan jo kikke på den der både Canon og Epson var med. http://www.dpreview.com/printerreviews/1107allinoneprinters/

Lenke til kommentar

Takk skal dere ha for gode svar!

 

Jeg skriver _ikke_ ut mange bilder, men liker at det er god kvalitet når jeg først printer dem ut. Tar bilder med speilrefleks og godt objektiv, og liker dermed at utskriften blir så god som mulig. Igjen, når det er sagt, vil jeg bruke printeren mer til utskrift av dokumenter med figurer og lignende. Bruken er ikke høy, kanskje 5- 10 bildeutskrifter i måneden, 50 dokumentutskrifter i måneden. Som dere ser er det absolutt ikke snakk om store kvanti, men vil ha god kvalitet =)

 

Hvordan stiller printeren seg ut ifra disse kravene? Og hvordan er 730px sammenlignet med bx 625/635?

 

=)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg sitter litt i samme båt som trådstarter, men jeg skal bruke denne på en Windows maskin og vil bli brukt til scanning av bilder og litt utskrift. Ikke så mye utskrift av bilder, men vil jo ha god kvalitet når jeg først gjør det.

 

Har sett på Canon Pixma MG5250 og Epson Stylus Photo PX720WD. Lurer litt på hva trådstarter valgte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...