Gå til innhold

Hasteforbyr syntetisk cannabis

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har selv blitt tatt for besittelse av såkalt "legal high", men ikke av pulver type, lignet mer på vanlig weed. Resultatet? Razzia dagen etterpå, prøver til Kripos, og forenklet forelegg for besittelse av THC. Det var resultatet av prøvene til Kripos.. Inneholdt ekte THC visstnok.

Den typen jeg hadde var veldig uskyldig. Skulle bare prøves. Ikke på langt nær like bra effekt som av ekte weed/hasj. Jeg skjønner faktisk godt at de ønsker å hasteforby JWH-stoffene. De er RC's (research chemicals), som fortsatt er i utviklingsfasen, og folk reagerer så vanvittig forskjellig på det der! Med JWH-018 som er mest populær, er dosen 5-10 mg, og det kicker bra, men at det gir en 100 ganger sterkere enn ekte vare er bullshit lang, lang vei.

Legal highs og spice er som regel ganske harmløse saker, da det ofte gir liten eller ingen effekt. JWH-stoffene er noe helt annet, i en helt annen klasse, og det støtter jeg forbudet av, rett og slett fordi det er for lite forsket på.

Lenke til kommentar

Jeg har selv blitt tatt for besittelse av såkalt "legal high", men ikke av pulver type, lignet mer på vanlig weed. Resultatet? Razzia dagen etterpå, prøver til Kripos, og forenklet forelegg for besittelse av THC. Det var resultatet av prøvene til Kripos.. Inneholdt ekte THC visstnok.

Den typen jeg hadde var veldig uskyldig. Skulle bare prøves. Ikke på langt nær like bra effekt som av ekte weed/hasj. Jeg skjønner faktisk godt at de ønsker å hasteforby JWH-stoffene. De er RC's (research chemicals), som fortsatt er i utviklingsfasen, og folk reagerer så vanvittig forskjellig på det der! Med JWH-018 som er mest populær, er dosen 5-10 mg, og det kicker bra, men at det gir en 100 ganger sterkere enn ekte vare er bullshit lang, lang vei.

Legal highs og spice er som regel ganske harmløse saker, da det ofte gir liten eller ingen effekt. JWH-stoffene er noe helt annet, i en helt annen klasse, og det støtter jeg forbudet av, rett og slett fordi det er for lite forsket på.

Nå er det forbudet i seg selv som driver fremdriften i utviklingen av kjemikaliesammensetning. Så, forståelsen for å ønske forbud har jeg ingen sympati med. For det eneste insentivet til politiet her, er at de sikret sitt arbeid i den alvorlige kriminaliteten du bedriver. Du er en person som samfunnet skammer seg over. Og denne skammen skal det selvsagt tjenes penger på. Ikke bare de som driver i geskjeften, men hele det offentlige apparat også.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Synes forbudet mer er basert på at det er en cannabislignende ruseffekt, enn eventuelle uoppdagede farer siden det er så nytt. Man tillot jo aspartam selv om det hadde farer man kjente til men valgte å omgå.

http://mittegetvalg.blogspot.com/2007/02/lightprodukter-og-aspartam.html

Hvis man utelukkende forbød på grunn av en mulig fremtidig fare, så var det ganske mye annet man burde forbudt ikke minst innen sminke, shampoo og kroppspleie. For meg så virker det som om noen har hengt seg opp i at dette er cannabisaktig, og da må man forby forby forby uten at det nødvendigvis er en helsemessig grunn til det.

Lenke til kommentar

Syntetiske Cannabisstoffer har vist seg å være veldig skadelige. Særlig "Spice" har det vært mye furore rundt.

Om cannabis hadde vært lovlig, ville da etterspørselen være så stor for disse syntetiske stoffene?

Kanskje det også ville resultert i at færre fjortiser gomler Datura og havner på psykiatrisk resten av livet.

Salvia Divinorum er et perfekt eksempel på et enteogen med fantastisk potensial, men som har fått ryktet sitt ødelagt fordi umodne drittunger har bestilt det, fått en bad trip, og laget oppstyr. Vips, media omtaler det som "kraftigere enn LSD" og blåser opp historier til det absurde.

Legemiddelindustrien har skylden for at stoffer som Cannabis er ulovlige. Planter fra naturen kan ikke patenteres, og derfor kan de ikke skape et designerprodukt de kan ha monopol på. Derfor blir de en farlig konkurrent siden det blir et fritt marked som helt klart vil utkonkurrere den syntetiske giften de vil ha i oss istedet. Dette gjelder utallige urter som Kava Kava, Dagga osv. Disse har tradisjonelt blitt brukt som medisin gjennom tusener av år. At vi finner oss i det er helt sykt.

Da blir det enda latterlige å høre "Å nei, vi kan ikke tillate at folk tar hasjnarkotikasprøyte". De fleste vet ikke engang hva det er snakk om, og langt færre har personlig erfaring med det.

Om Cannabis legaliseres tror jeg disse syntetiske stoffene vil bli mindre populære. Men så lenge legemiddelindustrien har infiltrert lovverket så grundig, og alkohol er statlig kontrollert vil de heller at vi skal drikke oss ihjel.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...