Gjest medlem-82119 Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Har fått i oppgave å lage 30 kopier av en DVD som er laget av noe privatopptak, og som er i DVD format. 1 -Antar at man ikke bare kan kopiere innholdet fra DVD til harddisk og brenne på nye plater, så det må vel rippes. DVD har ikke menyer, flere lydspor eller tekstalternativer. Antar platen må rippes. Har sett på flere programmer, alle ripper til avi og alle ser ut til å ha masse tilleggsfunksjoner (normalt omgjøring). Foreløpig har jeg sett på freemake videoconverter http://www.freemake.com/free_video_converter/ Litt usikekr om jeg bør brenne med samme converter, eller om jeg kan brenne med f.eks burnaware som jeg normalt bruker. Har man rippet en dvd til avi kan man vel bruke hva som helst til å brenne med. 2 -Finnes det noen rene DVD rippeprogrammer som er gratis og fri fra spyware og annet dritt som er å anbefale? 3 -Har lurt på følgende: Når man kjøper en DVD film får man fint 2 timer med normal DVD kvalitet, i tillegg til menyer, flere lydsport, flere tekstingsalternativer osv. Når jeg skal brenne en DVD med eget materiale, så er det kun plass til en time. Hvorfor? Redigerte før med pinnacle, og det var slik der, og samme skjer når jeg brenenr plater på dvd opptakeren i stua. En lags plate har plass til en time, og tolags har plass til en time og 45 min. Kan selvsagt få plass til mer ved å gå ned på kvaliteten, fit to disc osv. Synes bare det er rart at de dvdene man kjøper ikke ser ut til å ha dette problemet, og lurte da på om de har gått ned på kvaliteten for å få plass til alt? Selv tolagsplater har ikke plass til mer enn 1:45, og har man med menyer, ekstra lydspor og teksting, ekstramateriale osv så burde det ikke vært plass til alt med full kvalitet? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 hvis det er en hjemmelagd dvd har den neppe kopisperre, som betyr at du med de alle fleste brenne programmer bare kan sette den i maskinen, velge "copy" og 30 kopier, og kjøre på. tipper grunnen er at det er brukt dobbeltlagsplater på kjøpe-dvd'ene Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Så da kan man kopiere dvd format til dvd format? På burnaware har man copy to image og burn image. Hvis jeg kopierer en image til harddisken, kan jeg da brenne imagen og få et standard dvd mappestruktur elelr vil jeg få en .img fil på dvden? Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 (endret) Så da kan man kopiere dvd format til dvd format? På burnaware har man copy to image og burn image. Hvis jeg kopierer en image til harddisken, kan jeg da brenne imagen og få et standard dvd mappestruktur elelr vil jeg få en .img fil på dvden? Copy DVD to Image og så Image to DVD så mange ganger du trenger det. Da har du en 100% DVD kopi. ImgBurn funker topp til dette. Endret 4. desember 2011 av LoveAmiga Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå