Bjarnemann Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Hei. Etter å ha startet på Markedshøyskolen i år, og gått der 5 måneder nå, er jeg lei! Lite motivasjon, og studiet var langt ifra det jeg hadde forespeilet meg. Jeg vurderer å slutte, men lurer da på hva jeg evt vil sitte igjen med? Om jeg slutter nå, da har jeg forstått det slik at jeg formelt sett ikke sitter igjen med en dritt. Noen som vet om dette stemmer? Og hva vil jeg evt sitte igjen med om jeg fullfører året? Takk Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Og hva vil jeg evt sitte igjen med om jeg fullfører året? Studiepoeng for de fagene du får godkjent eksamen for. 1 Lenke til kommentar
thelomen Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Du sitter igjen med det du har tatt av eksamener og oppgaver som du har fått gradert. Om du ikke har noe av dette ennå finnes det ingen måte å vite at du faktisk har lært noe, og du sitter igjen med ingenting. Har du papirer ville jeg likevel vurdert å ikke bruke dette i jobbsammenheng, siden det gjerne blir negativt at du gav opp etter 5 mnd. Men du kan ofte f.eks. få godskrevet noe av det som del av nytt studier (om relevant). 1 Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2011 (endret) Så, om jeg bare fullfører dette semesteret sitter jeg ikke igjen med en dritt, men om jeg fullfører året sitter jeg igjen med studiepoeng i de fagene der jeg har avlagt godkjent eksamen? Edit: Men sånn, i større sammenheng: Å ha fullført 1. året på en bachelor, hva er det egentlig verdt i arbeidslivet? Jeg mistenker at det ikke er verdt allverden. Hva kommer til studiepoeng har jeg i grunn nok, men om jeg skulle trenge mer er det mer å hente på å gå opp som privatist. Setter pris på alle svar! Endret 4. desember 2011 av Bjarnemann Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Edit: Men sånn, i større sammenheng: Å ha fullført 1. året på en bachelor, hva er det egentlig verdt i arbeidslivet? Jeg mistenker at det ikke er verdt allverden. Så godt som ingenting dessverre. Studiepoeng uten en grad er dessverre generelt verdt veldig lite når du skal søke jobb. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Eg rekner med at ein del av faga som du har no er avsluttande til jul. Så dersom du består eksamen til jul så vil du få studiepoeng. Det er fleire fordeler med å fullføre dei faga du har starta på. For det fyrste så har dette betydning for studielånet ditt, ved fullført eksamen vil ein del av lånet bli gjort om til stipend. For det andre vil du kunne bruke ein del av studiepoenga du har tatt til no på evntuelle andre høgare utdanningar dersom du seinare finner ut at du vil ta ei høgare utdanning likevell. Desverre så vil du nok ikkje sitte igjen med mykje som er relevant for ein arbeidsgiver dersom du dropper ut no. Det fyrste året eller 3 fyrste semestera bruker å være nesten kun grunnleggande fag innanfor almennkunnskap, med andre ord ikkje fag som er direkte yrkesrelaterte. Dei meir matnyttige faga kjem fyrst seinare. Mitt råd er at du sjekker litt opp pensumet som venter deg under 2 og 3 året for å sjå om dette virker spennande. Husk at det fyrste året nesten kun er tunge kjedelige fag som du må gjennom medan det fagrelaterte fyrst starter seinare. 1 Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 6. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2011 Takk for gode svar alle sammen! Siden jeg er ganske impulsiv av meg bestemte jeg meg for å droppe, allerede etter at de første svarene her tikket inn. Så bruker jeg heller tiden på å finne ut av hva jeg vil med livet mitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå