Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Om du var helt alene, hva ville du gjort?


Anbefalte innlegg

Hei :) Vet ikke om dette er riktig sted, men jeg forsøker likevel, og vil at dere skal forsøke å se for dere dette senarioet.

 

Om dere var helt alene i verden, uten familie og venner, hadde lavt selvbilde og null bekreftelser på at dere var noe som person - hva ville dere gjort? Alle vet at man skal få seg en jobb, stifte egen familie, og være takknemlig for livet, men det er jo også blant annet fordi man får høre dette av sine nærmeste. Men om dere ikke en gang hadde så mye som en støtteperson en gang, hvordan ville dere motivert dere til å ta tak i livet? Alle som har snudd en negativ livssituasjon om til en positiv, har som oftest hatt en person som sto bak dem, ga dem troen og råd, men hva om man bare hadde seg selv i denne verden, og ikke engang likte seg selv, hvordan ville dere da tatt tak i livet og gripe det, når man ikke har noe å bekrefte noe for, annet enn seg selv?

Endret av kalkunklukk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde nok "fullført" min nerd-dom og gått 100% inn i min fantasiverden, med anime, dataspill og muligens noen tv-serier, hvor de eneste andre aktiviter hadde vært trening og muligens noen gåturer i skog&lignende :p

 

Mulig jeg faktisk hadde levd på trygd, selvom det er umoralskt i mine øyne....

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hadde nok "fullført" min nerd-dom og gått 100% inn i min fantasiverden, med anime, dataspill og muligens noen tv-serier, hvor de eneste andre aktiviter hadde vært trening og muligens noen gåturer i skog&lignende :p

 

Mulig jeg faktisk hadde levd på trygd, selvom det er umoralskt i mine øyne....

 

Hehe, høres ut som du hadde taklet den situasjonen bra ;)

Lenke til kommentar

Hadde nok "fullført" min nerd-dom og gått 100% inn i min fantasiverden, med anime, dataspill og muligens noen tv-serier, hvor de eneste andre aktiviter hadde vært trening og muligens noen gåturer i skog&lignende :p

 

Mulig jeg faktisk hadde levd på trygd, selvom det er umoralskt i mine øyne....

 

Hehe, høres ut som du hadde taklet den situasjonen bra ;)

Tja hadde vel insett at livet mitt var pointless etter 1-2 år med dette, og muligens kun sett en parasitt da jeg så meg selv i speilet...

 

edit: noe som kun hadde gjort fantasiverdenen mer fristende...(dataspill etc), Det er absolutt en ond sirkel!

Endret av Gnurk(homesmasher)
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Skal vi se, litt vanskelig å si dette. Hvis jeg skal prøve å forestille meg at jeg var en person som realistisk kunne ende opp i en sånn situasjon så hadde jeg nok ikke klart meg like "greit" som om jeg, slik jeg er akkurat nå, plutselig bare endte opp alene. Med det sagt så har jeg vært litt ute på kjøret så jeg kan vel på en måte tenke meg tilværelsen. Men jeg hadde vel levd på NAV en stund i en liten leilighet. Drømt meg mye bort i mine egne fantasier, brukt vanvittig mye tid på spill, serier filmer og slikt. I tillegg hadde jeg vel klaget en del på diverse forum om tilværelsen min for å få oppmerksomhet (type 4chan ol.). Og så klart ville jeg blitt veldig fort forelsket og sikkert brukt masse tid på å bare se på bilder av jenter. Ellers så ville jeg forhåpentligvis etterhvert klart å forbedre meg med små skritt. Ville begynt med å få meg en jobb i vertfall, hva som helst; Søppelplukker, Burger king, vasker osv

 

Er det slik at du er i denne situasjonen nå? Jeg mener i vertfall at du tar litt feil når du sier at nesten alle som har forandret livet sitt har hatt en person som støttet dem. Jeg tror mange tok et tak i balla og skjønte at de måtte gjør noe selv for å bedre sitt liv, det er ditt eget ansvar og sørge for at du lever et godt liv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det handler jo veldig mye om hva slags person du er uansett, og da snakker vi ikke om "om du har vant til å ha mye venner rundt deg eller ikke"-dette er irrelevant, det handler mer om du lever mye i ditt eget hodet eller ikke (og mye annet lignede naturligvis).

Intravert kontra ekstrovert personligheter spiller og en stor rolle her, kan du underholde deg selv? ler du av vitser som du kommer på i ditt eget hode?

Lenke til kommentar

Hadde helt klart greid å trives i min egen lille verden,ledd av mine vitser og underholdt meg selv helt fint, men angående selvfølelsen så er det litt vanskelig å svare..

Det hadde vært lurt å melde seg inn i hjelpeorganisasjoner osv,for det hadde bygt opp selvfølelsen selv om du ikke har venner eller familie. Men det er veldig vanskelig å forestille seg hvordan det hadde vært hvis det var sånn fra fødselen av

Lenke til kommentar

Enkelt!

Skaff deg en eller annen mongojobb som ikke er noe gøy eller krevende, men du tjener litt penger på. Spar. Gå inn på moteforumet her på diskusjon og spør om tips. Kjøp fine klær, få en grei hårsveis og så flytter du til helsike vekk fra stedet du bor på. Typ Oslo eller Bergen (eller til utlandet hvis det frister). Få deg en jobb der, finn noe du synes er gøy å drive med (i alle fall litt gøy) og så er du good to go

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg hadde blitt sint.

Og jeg hadde sluttet å være redd.

Og jeg hadde bestemt meg for at JEG vil endre på MEG.

Og jeg hadde reist meg opp fra stolen, bedt folk om hjelp til det jeg forstod at jeg ikke klarte selv, og jobbet HARDT for å endre på det JEG kan gjøre.

 

Og det er MYE.

 

EDIT:

Og ja, en ting DU bør (må) gjøre. Slutt å synes synd på deg selv. Synes du synd på deg selv, da er du ikke klar for å hjelpe deg selv.

Endret av whateverw
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde blitt sint.

Og jeg hadde sluttet å være redd.

Og jeg hadde bestemt meg for at JEG vil endre på MEG.

Og jeg hadde reist meg opp fra stolen, bedt folk om hjelp til det jeg forstod at jeg ikke klarte selv, og jobbet HARDT for å endre på det JEG kan gjøre.

 

Og det er MYE.

 

EDIT:

Og ja, en ting DU bør (må) gjøre. Slutt å synes synd på deg selv. Synes du synd på deg selv, da er du ikke klar for å hjelpe deg selv.

Denne "ingenting oppnås når man syntes synd på seg selv" tingen er en legende, det kan for noen finnes inspirerende å syntes synd på seg selv til og med!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...