Gå til innhold

Hvor trainer jeg smithing?

Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Hei.

Fant en alchemy dame jeg kunne traine av, men finner ingen jeg kan lære smithing av?

Dette og enchanting har jeg mest lyst å gjøre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lite vits i å finne smithing trainer når det er så enkelt å levle smithing.

Finn deg MASSE iron ore, iron ingot, leather og leather strips.

Lag iron dagger, du trenger 1x Iron Ingot og 1x Leather Strip. Leather gjør du om til Leather strip ved "Tanning rack"(finner det på alle steder der det er blacksmith forge). Iron ore smelter du til Iron Ingot(finner smelter i Whiterun ved hovedinngangen).

Deretter enchanter du de Iron Daggerene du har laget og så selger dem. Samme hvilken type soul gem du bruker, men hadde jeg vært deg ville jeg bare brukt petty/lesser/common/greater. Grand er greit å spare på til senere i spillet.

Hvis du har mange tomme soul gems, så må du skaffe deg et våpen med soultrap på, eller enchante et våpen med soultrap på.

For å få enchants så må du finne items med forskjellige enchants og disenchante dem. Da har du den enchanten for alltid og alt du trenger er våpen/item og soul gem for å gjøre den enchanten.

Men kort tilbake til hovedtema:

1. Lag Iron daggers(1x Iron ingot+ 1x Leather strip)

2. Enchant Iron Daggers(1x Soul gem + Random enchant)

Lenke til kommentar

Dette og enchanting har jeg mest lyst å gjøre

Smithing og Enchanting er støtte egenskaper. De har kun en nytte for deg selv og evt. følgesvenner, i motsetting til i MMO'er hvor du kan lage ting for mange andre. Å lage en haug med våpen og rustninger med eller uten enchantments har liten nytte effekt bortsett fra å komme opp i skill eller for å selge. Når du har nådd 100 i skill, så er det ikke mer å gjøre, annet enn når du vil ha/trenger nytt utstyr/enchantments. Så disse egenskapene er nok mer fornuftig å fokusere på etter behov, men man skal selvfølgelig få lov til å spille akkurat slik man vil :thumbup:

Lenke til kommentar

Ikke lurt å powerlevle Smithing egentlig. Har selv en sneak character hvor jeg har gjort ferdig Thieves Guild blant annet. Og jeg har nå en Daedric bow med 117 i damage, etter bare å ha smithet den. Har ikke overdrevet enchanting egentlig, jeg hadde på meg en armor av diverse deler som gir med 11% bedre smithing på det meste. Deretter tok jeg en potion som ga meg 40% bedre smithing. Dermed endte buen opp på 117 i damage.

Dette, i tillegg til nightingale armor og ring of extreme sneaking gjør at ingenting er vanskelig lenger. Selv på level 40.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...