prosjeik Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Hei. Jeg vil åpne en excel-fil i en av framene på min webside. Jeg vil også åpne pdf og word-filer i samme frame. Framen har navnet mainFrame. På linken til dokumentet står det target="mainFrame" Jeg skal ikke lagre excelfilen som webfil, men som vanlig excelfil. Ja, jeg vet at frames ikke er den beste løsningen i 2011, men til denne webdsiden er frames et fullgodt alternativ. På forhånd takk. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Ja, jeg vet at frames ikke er den beste løsningen i 2011, men til denne webdsiden er frames et fullgodt alternativ. Løgn. Frames er aldri et fullgodt alternativ. En nettleser har ingen forutsetninger for å kunne vise en excel-fil uten å få en plugin som forteller hvordan den skal vises. Jeg skal ikke lagre excelfilen som webfil, men som vanlig excelfil. ... hæ? Snakker du om å lagre filen fra Excel nå? Ta en titt på denne linken på StackOverflow Lenke til kommentar
Occi Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Ingen av de nevnte filtypene kan en vanlig nettleser åpne uten bruk av plugin, og plugins kan heller ikke kontrolleres vha. HTML såvidt jeg vet. Et alternativ kan være å konvertere filene via Google Docs til HTML. Lenke til kommentar
prosjeik Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2011 Ja, jeg vet at frames ikke er den beste løsningen i 2011, men til denne webdsiden er frames et fullgodt alternativ. Løgn. Frames er aldri et fullgodt alternativ. En nettleser har ingen forutsetninger for å kunne vise en excel-fil uten å få en plugin som forteller hvordan den skal vises. Jeg skal ikke lagre excelfilen som webfil, men som vanlig excelfil. ... hæ? Snakker du om å lagre filen fra Excel nå? Ta en titt på denne linken på StackOverflow Hei igjen Jeg har drevet med nettstedsutvikling siden 1996, og har lagd mange nettsider med og mange uten frames. Fremdeles bruker jeg frames i gitte tilfeller, og det fungerer meget bra. Før oppgradering til Win7 og Office2010 åpnet jeg både Word og Excel-filer i nettleseren ved å f eks skrive target="mainFrame". Rart du ikke har hørt om det... men men etter oppgraderingen åpnes de fleste excel-filer i excel istedet. Vet ikke hva som kan være endret. Håper oppklaringen gir mening... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Som det neves så kan du ikke åpne slike filer uten å ha en eller annen form for plugin som kan lese dem. Det er nok mulig å lage på noen måte - men det slår meg som en mye enklere metode å konvertere disse formatene til google docs. Det er vel meget gode verktøy for dette allerde, og ved mindre det er veldig avanserte funksjoner du bruker i excel så burde det mest støttes i google docs. Når de så først er i det formatet så er det jo relativt enkelt å mate dem inn i en frame (eller hva du nå ender opp med å bruke) ettersom det allerede er presentert som en webside. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå