Gå til innhold

Jeg vil åpne en excel-fil i en av framene på min webside

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vil åpne en excel-fil i en av framene på min webside. Jeg vil også åpne pdf og word-filer i samme frame. Framen har navnet mainFrame. På linken til dokumentet står det target="mainFrame"

Jeg skal ikke lagre excelfilen som webfil, men som vanlig excelfil.

Ja, jeg vet at frames ikke er den beste løsningen i 2011, men til denne webdsiden er frames et fullgodt alternativ.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg vet at frames ikke er den beste løsningen i 2011, men til denne webdsiden er frames et fullgodt alternativ.

Løgn. Frames er aldri et fullgodt alternativ.

En nettleser har ingen forutsetninger for å kunne vise en excel-fil uten å få en plugin som forteller hvordan den skal vises.

... hæ? Snakker du om å lagre filen fra Excel nå?

Ta en titt på denne linken på StackOverflow

Lenke til kommentar

Løgn. Frames er aldri et fullgodt alternativ.

En nettleser har ingen forutsetninger for å kunne vise en excel-fil uten å få en plugin som forteller hvordan den skal vises.

... hæ? Snakker du om å lagre filen fra Excel nå?

Ta en titt på denne linken på StackOverflow

Hei igjen :)

Jeg har drevet med nettstedsutvikling siden 1996, og har lagd mange nettsider med og mange uten frames. Fremdeles bruker jeg frames i gitte tilfeller, og det fungerer meget bra.

Før oppgradering til Win7 og Office2010 åpnet jeg både Word og Excel-filer i nettleseren ved å f eks skrive target="mainFrame". Rart du ikke har hørt om det... men men etter oppgraderingen åpnes de fleste excel-filer i excel istedet. Vet ikke hva som kan være endret.

Håper oppklaringen gir mening...

Lenke til kommentar

Som det neves så kan du ikke åpne slike filer uten å ha en eller annen form for plugin som kan lese dem. Det er nok mulig å lage på noen måte - men det slår meg som en mye enklere metode å konvertere disse formatene til google docs. Det er vel meget gode verktøy for dette allerde, og ved mindre det er veldig avanserte funksjoner du bruker i excel så burde det mest støttes i google docs.

Når de så først er i det formatet så er det jo relativt enkelt å mate dem inn i en frame (eller hva du nå ender opp med å bruke) ettersom det allerede er presentert som en webside.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...