alex100 Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 jeg lurer enkelt og greit hva en trenger en DNS server til? trenger jeg det? når og hvor trenger jeg det? takker for alle svar! Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 DNS : Domain Name System en dns server gjør at feks www.vg.no peker til den respektive ip'n.. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 15. august 2003 Forfatter Del Skrevet 15. august 2003 redirecter den liksom? på samme måte som linken "ENTER" på siden min, sender den besøkende til min ip? eller? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 er ikke 100% sikker på hvordan det funker. om du blir redirectet fra dns'serveren eller om du bare henter info om ip fra serveren... Lenke til kommentar
texaco Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 ja du kan si den redirecter.... eller binder ett domenenavn eks www.vg.no til ipen til serveren der vg.no ligger på. du trenger ikke dns .. men da må du bruke ipen som addresse til å vise websiden din. hvem husker ikke ord og bokstaver bedre enn tall? Lenke til kommentar
Legion Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 vell, redirect og redirect routere bruker IP adresser isteden for hostnames siden IP adresser er hierarkisk, mens mennesker foretrekker hostnames(duh!). som allerede sagt, dns mapper hostname til IP Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 15. august 2003 Forfatter Del Skrevet 15. august 2003 ok. da tror jeg at jeg har forstått det. takker for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå