Howard Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 NVIDIA og Futuremark samarbeider igjen Forholdet mellom benchmark-produsenten Futuremark og grafikkbrikkeprodusenten NVIDIA har vært som en berg og dalbane. Det foreløpig siste i denne saken er at NVIDIA igjen deltar i Futuremarks beta-program. Les saken her. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Gammelt nytt howard Dette kom frem i en pressemelding allerede for 2 uker siden, hehe Edit; uoffisielt såklart Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Hva så? det er vel veldig lenge siden noen trodde at disse testene skulle si noe som helst om ytelse. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Hva så? det er vel veldig lenge siden noen trodde at disse testene skulle si noe som helst om ytelse. Det var ikke dette det handlet om denne gangen Det handler om at nVIDIA og Futuremark brøt samarbeidet p.g.a. den lille fadesen tidligere i år. Cluet er nå at de fortsetter samarbeidet... Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Jeg har mistet troen på alt som heter nVidia Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 patetisk Hva / hvem er patetisk? Det faktum at folk begynner å miste troen på nVIDIA eller at folk "klager" over det? Jeg var selv en ihuga nVIDIA-fan helt til de ærlig og rederlig ble slått av ATi - Da tenkte jeg å bytte ut til R9700 PRO for å se hvordan det var, aldri opplevd bedre kort siden jeg kjøpte 3DFX Voodoo2 i SLI-oppsett Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 - Da tenkte jeg å bytte ut til R9700 PRO for å se hvordan det var, aldri opplevd bedre kort siden jeg kjøpte 3DFX Voodoo2 i SLI-oppsett Prøvd noe i mellomtida? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 patetisk Hvis det er inlegget mitt du sikter til synes jeg du burde forklare deg litt bedre, ikke bare slenge en slik bemerkning ut i luften. Jeg har hatt mange nVidia kort, og har alltid vært fornøyd med dem, men med det faktum at vi ikke lengre kan være sikre på hvilke spillprogrammer nVidia optimaliserer driverne sine på, så kan vi ikke basere våre kjøpsvalg på fps i spilltester som 3dmark og diverse timedemo's i bl.a Q3A og UT2k1.... Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Husker hvor sykt Geforce 256 var i forhold til Voodoo2. Ser ut som nVidia er tilbake i racet, etter et lite feilskjær. Eneste som mangler nå er en skikkelig priskrig. :wink: Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 - Da tenkte jeg å bytte ut til R9700 PRO for å se hvordan det var, aldri opplevd bedre kort siden jeg kjøpte 3DFX Voodoo2 i SLI-oppsett Prøvd noe i mellomtida? Tja, har vel i grunnen det da... 3DFX Voodoo1 3DFX Voodoo2 SLI nVIDIA Riva TNT nVIDIA Riva TNT2 - ødelagt nVIDIA Riva TNT2 M64 - ødelagt nVIDIA GeForce256 PRO nVIDIA GeForce 2 PRO - ødela d OG! nVIDIA GeForce 3 Ti200 - d overlevde ATi Radeon 9700 PRO - bruker det nå Så ja - har prøvd litt... Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 patetisk Hva / hvem er patetisk? Det faktum at folk begynner å miste troen på nVIDIA eller at folk "klager" over det? hele futuremark og nvidia og hele shitten. samarbeidspartnere liksom... ja da har vi vel et nøytralt benchmarkprogram å se fram mot eller hva?. spyr av hele denne kommersialistiske "rideponnien" 3dmark etterhvert. :x pressen skulle tatt klar avstand fra dette kunstige kommersialistiske makkverket i alle sine grafikkortvurderinger. stoler mer på langvarig effekt av slankekurene i postordrekatalogen enn dette dritet. forsøket fra industrien som støtter 3dmark sitt forsøk på å skape aksept blandt uvitende fjortiser for at 3dmark er en realistisk nøytral test er etter min mening på linje med å male om en stg.bernard og prøve å selge den til en en rideklubb for blinde. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 patetisk Hva / hvem er patetisk? Det faktum at folk begynner å miste troen på nVIDIA eller at folk "klager" over det? hele futuremark og nvidia og hele shitten. samarbeidspartnere liksom... ja da har vi vel et nøytralt benchmarkprogram å se fram mot eller hva?. spyr av hele denne kommersialistiske "rideponnien" 3dmark etterhvert. :x pressen skulle tatt klar avstand fra dette kunstige kommersialistiske makkverket i alle sine grafikkortvurderinger. stoler mer på lovnadene i postordrekataloger enn dette dritet. forsøket fra industrien som støtter 3dmark sitt forsøk på å skape aksept blandt uvitende fjortiser for at 3dmark er en realistisk nøytral test er etter min mening på linje med å male om en shkt bernard og prøve å selge den til en en rideklubb for blinde. Sikker på at du ikke har misforstått noe her? Futuremark har mange samarbeidspartnere; AMD, Intel, ATi, nVIDIA, Microsoft, Creative, S3, SiS, C|Net, Dell, Gateway, Beyond3D, ExtremeTech, Imagination Tech., Innovision, Transmeta, Trident, AlienWare for å nevne noen... Det handler ikke om at nVIDIA samarbeider med Futuremark og å gjøre ett produkt mest nVIDIA-vennlig! Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Enig med denne gutten: http://hardocp.com/article.html?art=NTAz Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Tja, har vel i grunnen det da... 3DFX Voodoo1 3DFX Voodoo2 SLI nVIDIA Riva TNT nVIDIA Riva TNT2 - ødelagt nVIDIA Riva TNT2 M64 - ødelagt nVIDIA GeForce256 PRO nVIDIA GeForce 2 PRO - ødela d OG! nVIDIA GeForce 3 Ti200 - d overlevde ATi Radeon 9700 PRO - bruker det nå Så ja - har prøvd litt... Hmmm.. Siden Hercules så har jeg ASUS AGP-V7700 Pure Deluxe v44.03 (GeForce2GTS) TV-in (så jeg kan følge med fotballen mens jeg jobber) på ABIT NF7-S ver.2, Baton 2,2 gig, 768 RAM. Samsung 191T Dette kortet blir bare betre og betre etterhvert...... Flyene flyr og krasjer som bare F** Selvfølgelig ønsker jeg meg 5900 Ultra eller 3000. men jeg tror ikke det er Kr. 5000,- betre. ATI 9700 PRO er vel for dyr å ødlegge? Lenke til kommentar
panikk! Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Nvidia + futuremark = Nvidiamark 2004? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Tja, har vel i grunnen det da... 3DFX Voodoo1 3DFX Voodoo2 SLI nVIDIA Riva TNT nVIDIA Riva TNT2 - ødelagt nVIDIA Riva TNT2 M64 - ødelagt nVIDIA GeForce256 PRO nVIDIA GeForce 2 PRO - ødela d OG! nVIDIA GeForce 3 Ti200 - d overlevde ATi Radeon 9700 PRO - bruker det nå Så ja - har prøvd litt... Hmmm.. Siden Hercules så har jeg ASUS AGP-V7700 Pure Deluxe v44.03 (GeForce2GTS) TV-in (så jeg kan følge med fotballen mens jeg jobber) på ABIT NF7-S ver.2, Baton 2,2 gig, 768 RAM. Samsung 191T Dette kortet blir bare betre og betre etterhvert...... Flyene flyr og krasjer som bare F** Selvfølgelig ønsker jeg meg 5900 Ultra eller 3000. men jeg tror ikke det er Kr. 5000,- betre. ATI 9700 PRO er vel for dyr å ødlegge? Ja, jeg har vokst fra det stadiet hvor jeg presterer å ødelegge ymse ting på skjermkortene mine, i.e. KJERNEN, kretser og annet... hehe. Tja, det er jo igrunnen greit dyrt å ødelegge det og, for å si det på en annen måte - det var alle de kortene jeg klarte å ødelegge; for eksempel GF2 PRO'et kosta over 3000 kroner fortsatt da jeg ødela det... :S Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 hehe, hvordan i all verden har du klart å ødelagt så mange skjermkort? Har skjønt det hvis du hadde snakket om CPU kjerner men... Jeg har hatt noen kort oppgjennom tiden jeg også: Cirrus Logic 512kb VGA S3 Daytona 4mb SVGA AGP(herregud for noe BS) Matrox Millenium 8mb PCI ett-eller-annet 3dfx Voodoo2 12mb 3dfx Voodoo3 16mb Matrox G300 32mb nVidia GeForce DDR 32mb nVidia GeForce2 GTS 32mb nVidia Geforce2 PRO 64mb nVidia GeForce2 MX200 32mb ATI Radeon 64 ViVo 64mb DDR ATI Radeon 8500LE 64mb ATI Radeon 9800PRO 128mb Nå blir det ATI fremover regner jeg med... Blir vel R400Loki neste :o Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 hehe, hvordan i all verden har du klart å ødelagt så mange skjermkort? Har skjønt det hvis du hadde snakket om CPU kjerner men... Jeg har hatt noen kort oppgjennom tiden jeg også: Cirrus Logic 512kb VGA S3 Daytona 4mb SVGA AGP(herregud for noe BS) Matrox Millenium 8mb PCI ett-eller-annet 3dfx Voodoo2 12mb 3dfx Voodoo3 16mb Matrox G300 32mb nVidia GeForce DDR 32mb nVidia GeForce2 GTS 32mb nVidia Geforce2 PRO 64mb nVidia GeForce2 MX200 32mb ATI Radeon 64 ViVo 64mb DDR ATI Radeon 8500LE 64mb ATI Radeon 9800PRO 128mb Nå blir det ATI fremover regner jeg med... Blir vel R400Loki neste :o Hehe ikke kom her å vær spydig nå du ;p Neidu, det gikk fint det vettu =) Mods som gikk te h**vette, hehe Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Spørsmålet er om 3DMark som ytelsestest noensinne kan oppnå den samme tilliten i markedet som tidligere Neppe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå