Gå til innhold

NVIDIA og Futuremark samarbeider igjen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva så? det er vel veldig lenge siden noen trodde at disse testene skulle si noe som helst om ytelse.

Det var ikke dette det handlet om denne gangen ;)

Det handler om at nVIDIA og Futuremark brøt samarbeidet p.g.a. den lille fadesen tidligere i år. Cluet er nå at de fortsetter samarbeidet...

Lenke til kommentar
patetisk

Hva / hvem er patetisk? Det faktum at folk begynner å miste troen på nVIDIA eller at folk "klager" over det?

Jeg var selv en ihuga nVIDIA-fan helt til de ærlig og rederlig ble slått av ATi - Da tenkte jeg å bytte ut til R9700 PRO for å se hvordan det var, aldri opplevd bedre kort siden jeg kjøpte 3DFX Voodoo2 i SLI-oppsett :D

Lenke til kommentar
patetisk

Hvis det er inlegget mitt du sikter til synes jeg du burde forklare deg litt bedre, ikke bare slenge en slik bemerkning ut i luften.

Jeg har hatt mange nVidia kort, og har alltid vært fornøyd med dem, men med det faktum at vi ikke lengre kan være sikre på hvilke spillprogrammer nVidia optimaliserer driverne sine på, så kan vi ikke basere våre kjøpsvalg på fps i spilltester som 3dmark og diverse timedemo's i bl.a Q3A og UT2k1....

Lenke til kommentar

- Da tenkte jeg å bytte ut til R9700 PRO for å se hvordan det var, aldri opplevd bedre kort siden jeg kjøpte 3DFX Voodoo2 i SLI-oppsett :D

Prøvd noe i mellomtida? :roll:

Tja, har vel i grunnen det da...

3DFX Voodoo1

3DFX Voodoo2 SLI

nVIDIA Riva TNT

nVIDIA Riva TNT2 - ødelagt

nVIDIA Riva TNT2 M64 - ødelagt

nVIDIA GeForce256 PRO

nVIDIA GeForce 2 PRO - ødela d OG!

nVIDIA GeForce 3 Ti200 - d overlevde :p

ATi Radeon 9700 PRO - bruker det nå

Så ja - har prøvd litt...

Lenke til kommentar
patetisk

Hva / hvem er patetisk? Det faktum at folk begynner å miste troen på nVIDIA eller at folk "klager" over det?

hele futuremark og nvidia og hele shitten. samarbeidspartnere liksom... ja da har vi vel et nøytralt benchmarkprogram å se fram mot eller hva?. spyr av hele denne kommersialistiske "rideponnien" 3dmark etterhvert. :x

pressen skulle tatt klar avstand fra dette kunstige kommersialistiske makkverket i alle sine grafikkortvurderinger.

stoler mer på langvarig effekt av slankekurene i postordrekatalogen enn dette dritet.

forsøket fra industrien som støtter 3dmark sitt forsøk på å skape aksept blandt uvitende fjortiser for at 3dmark er en realistisk nøytral test er etter min mening på linje med å male om en stg.bernard og prøve å selge den til en en rideklubb for blinde.

Lenke til kommentar
patetisk

hele futuremark og nvidia og hele shitten. samarbeidspartnere liksom... ja da har vi vel et nøytralt benchmarkprogram å se fram mot eller hva?. spyr av hele denne kommersialistiske "rideponnien" 3dmark etterhvert. :x

pressen skulle tatt klar avstand fra dette kunstige kommersialistiske makkverket i alle sine grafikkortvurderinger.

stoler mer på lovnadene i postordrekataloger enn dette dritet.

forsøket fra industrien som støtter 3dmark sitt forsøk på å skape aksept blandt uvitende fjortiser for at 3dmark er en realistisk nøytral test er etter min mening på linje med å male om en shkt bernard og prøve å selge den til en en rideklubb for blinde.

Sikker på at du ikke har misforstått noe her?

Futuremark har mange samarbeidspartnere;

AMD, Intel, ATi, nVIDIA, Microsoft, Creative, S3, SiS, C|Net, Dell, Gateway, Beyond3D, ExtremeTech, Imagination Tech., Innovision, Transmeta, Trident, AlienWare for å nevne noen...

Det handler ikke om at nVIDIA samarbeider med Futuremark og å gjøre ett produkt mest nVIDIA-vennlig!

Lenke til kommentar

3DFX Voodoo1

3DFX Voodoo2 SLI

nVIDIA Riva TNT

nVIDIA GeForce256 PRO

Hmmm..

Siden Hercules så har jeg ASUS AGP-V7700 Pure Deluxe v44.03 (GeForce2GTS) TV-in (så jeg kan følge med fotballen mens jeg jobber)

på ABIT NF7-S ver.2, Baton 2,2 gig, 768 RAM. Samsung 191T

Dette kortet blir bare betre og betre etterhvert......

Flyene flyr og krasjer som bare F**

Selvfølgelig ønsker jeg meg 5900 Ultra eller 3000. men jeg tror ikke det er Kr. 5000,- betre. :D

ATI 9700 PRO er vel for dyr å ødlegge? :D

Lenke til kommentar

3DFX Voodoo1

3DFX Voodoo2 SLI

nVIDIA Riva TNT

nVIDIA GeForce256 PRO

Hmmm..

Siden Hercules så har jeg ASUS AGP-V7700 Pure Deluxe v44.03 (GeForce2GTS) TV-in (så jeg kan følge med fotballen mens jeg jobber)

på ABIT NF7-S ver.2, Baton 2,2 gig, 768 RAM. Samsung 191T

Dette kortet blir bare betre og betre etterhvert......

Flyene flyr og krasjer som bare F**

Selvfølgelig ønsker jeg meg 5900 Ultra eller 3000. men jeg tror ikke det er Kr. 5000,- betre. :D

ATI 9700 PRO er vel for dyr å ødlegge? :D

Ja, jeg har vokst fra det stadiet hvor jeg presterer å ødelegge ymse ting på skjermkortene mine, i.e. KJERNEN, kretser og annet... hehe.

Tja, det er jo igrunnen greit dyrt å ødelegge det og, for å si det på en annen måte - det var alle de kortene jeg klarte å ødelegge; for eksempel GF2 PRO'et kosta over 3000 kroner fortsatt da jeg ødela det... :S

Lenke til kommentar

hehe, hvordan i all verden har du klart å ødelagt så mange skjermkort? Har skjønt det hvis du hadde snakket om CPU kjerner men...

Jeg har hatt noen kort oppgjennom tiden jeg også:

Cirrus Logic 512kb VGA

S3 Daytona 4mb SVGA AGP(herregud for noe BS)

Matrox Millenium 8mb PCI ett-eller-annet

3dfx Voodoo2 12mb

3dfx Voodoo3 16mb

Matrox G300 32mb

nVidia GeForce DDR 32mb

nVidia GeForce2 GTS 32mb

nVidia Geforce2 PRO 64mb

nVidia GeForce2 MX200 32mb

ATI Radeon 64 ViVo 64mb DDR

ATI Radeon 8500LE 64mb

ATI Radeon 9800PRO 128mb

Nå blir det ATI fremover regner jeg med... Blir vel R400Loki neste :o

Lenke til kommentar
hehe, hvordan i all verden har du klart å ødelagt så mange skjermkort? Har skjønt det hvis du hadde snakket om CPU kjerner men...

Jeg har hatt noen kort oppgjennom tiden jeg også:

Cirrus Logic 512kb VGA

S3 Daytona 4mb SVGA AGP(herregud for noe BS)

Matrox Millenium 8mb PCI ett-eller-annet

3dfx Voodoo2 12mb

3dfx Voodoo3 16mb

Matrox G300 32mb

nVidia GeForce DDR 32mb

nVidia GeForce2 GTS 32mb

nVidia Geforce2 PRO 64mb

nVidia GeForce2 MX200 32mb

ATI Radeon 64 ViVo 64mb DDR

ATI Radeon 8500LE 64mb

ATI Radeon 9800PRO 128mb

Nå blir det ATI fremover regner jeg med... Blir vel R400Loki neste :o

Hehe ikke kom her å vær spydig nå du ;p Neidu, det gikk fint det vettu =) Mods som gikk te h**vette, hehe :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...