Jassogitt Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Er en grunn til at vi er gode i skiporet, men elendige i alle andre utholdenhetsidretter. Det satses på skiidrett, og det er der talentene går, og det er der kunnskapen er, osv. Her i Norge er vi veldig flinke til å bli god i små idretter uten særlig konkurranse. Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Her i Norge er vi veldig flinke til å bli god i små idretter uten særlig konkurranse. Dersom du med det utsagnet mener at vi er dårlige i større idretter, tar du feil. Og ikke kom drassende med fotball som eksempel, det er én sport. Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Her i Norge er vi veldig flinke til å bli god i små idretter uten særlig konkurranse. Dersom du med det utsagnet mener at vi er dårlige i større idretter, tar du feil. Og ikke kom drassende med fotball som eksempel, det er én sport. Fotball, basketball, ishockey, friidrett, sykkel, tennis, og mange fler. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 I forhold til folketall er vi sykt gode i både fotball, ishockey, friidrett, sykkel (verdensmestere i fjor anyone?) og mange andre idretter uten ski på beina 1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 I de idrettene vi nordmenn liker å identifisere oss med, som hovedsaklig er skiidrett så er ikke doping noe stort problem. I andre idretter derimot så blir det jo tatt en og annen utøver stadig vekk så at idretten i Norge som helhet er bedre enn andre nasjoner er jo ikke riktig. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) Mühlegg, Kowalczyk, Hoffman, Veerpalu er alle OL-medaljører som er tatt i doping de siste årene, Myllylä og hele resten av det finske landslaget i langrenn ble tatt for doping i 2001. Ingen doping her nei, no prob Endret 20. desember 2011 av Kevlar Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 I forhold til folketall er vi sykt gode i både fotball, ishockey, friidrett, sykkel (verdensmestere i fjor anyone?) og mange andre idretter uten ski på beina Ja, men så har Norge en god del mere ressurser pr. innbygger å bruke på utviklingen innen sport. F.eks har ikke valle hovin en ishall som jeg så nå på nyhetene. Jeg tror at hvis man hadde tilrettelagt mere til utvikling innen talenter så kunne norge vært en god del bedre i f.eks fotball. Og da mener jeg at fotball burde å prioriteres en god del mere på samtlige felt. Særlig siden dette er "kronen" innen folkesport. Jeg mener, hvor vanskelig kan det være å finne 11 potensielle spillere innen en befolkning på 5 millioner. Dessuten, hvis det var folketallet det sto på, hvorfor er Kina så dårlige i fotball når det bor sånn en milliard mennesker der? Jeg tror at med riktig treningsopplegg pluss et par ivrige hodejegere så kan norge også spille spanskefotballen. Bare se på danmark og sverige. De er jamt over bedre i fotball enn det norge er. Så folketall er ingen unnskyldning imho. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Til de som lurer på hvorfor "Norge" er så gode i langrenn og liknende idretter: "Har dere sett det hvite stoffet som befinner seg på bakken, 6 måneder i året her? Det kalles SNØ!" Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Skisporten i Norge har en imponerende trackrecord, og sålenge ingen blir tatt så får vi vel anta at de bare er gode skiløpere. Skøytesporten derimot har jeg sett for mye til å kunne si det samme, i utgangspunktet så er det snakk om enkeltindivider men siden dette har vært veldig høytstående personer innen grenen så er det ikke akkurat tillitsvekkende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå