MrLuni Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 (endret) Jeg har INGEN tro på at Norges idretts utøvere er uten en form for bol. At alle norske skal klare å SUSE forbi andre utøvere som boler ser jeg ikke som normalt. Blir som å rase fra en Ferrari med en Toyota syns jeg... Selv har jeg foreldre som tror at Norge er helt uten doping. Dette ser jeg ikke på som mulig egentlig.. Hva mener dere? Dere veit hva jeg mener.. Vintersport, andre typer idrett osv. Hva gjør folk så blinde at dem tror på at Norges utøvere er uten "kunstig" hjelpemidler? Endret 5. desember 2011 av MrLuni Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Jeg synes du har et svært veloverveid førsteinnlegg som overbeviser stort. Tenker du på norske vintersportsutøvere? Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 (endret) Jeg mistenker Petter Solberg for boling, han suser forbi de fleste! Som Fredrik påpekte, du må nesten si hvilke idretter du snakker om. Hvis det er Strongman det er snakk om, så er min personlige spekulasjon at det er en god del boling involvert blant de norske utøverne... Endret 3. desember 2011 av EirikYeah 1 Lenke til kommentar
Sink Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Når du skriver bol, mener du alle ulovlige prestasjonsfremmende midler? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Når du skriver bol, mener du alle ulovlige prestasjonsfremmende midler? Så mye bra informasjon vi fekk i den første tråden kan det like godt være vepsebol i buksa oO Men joda, dei overpresterer i en idrett omtrent ingen andre land en vi og sverige statser i når det kommer til vintersport. Vi er stort sett en udugelig idrettsnasjon, med enkelte untak Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2011 (endret) Ja innrømmer en cræppy trådstart, men dere skjønner godt hva jeg mener. Hva gjør at Norges utøver feks knuser andre i vintersport? Andre utøvere som tar doping, ulovlige stoffer i idretten. Jeg selv syns det er lite trolig at Norges utøvere kan "knuse" andre motstandere med god trening og godt kosthold. Endret 4. desember 2011 av MrLuni Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Ja innrømmer en cræppy trådstart, men dere skjønner godt hva jeg mener. Hva gjør at Norges utøver feks knuser andre i vintersport? Andre utøvere som tar doping, ulovlige stoffer i idretten. Jeg selv syns det er lite trolig at Norges utøvere kan "knuse" andre motstandere med god trening og godt kosthold. Norge er en av få nasjoner som satser stort i dei vintersportane vi hevder oss i, thats why. 1 Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2011 Så viljestyrke er sterkere en doping? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Jeg tror vel heller at norge tøyer grensene der andre land ikke har råd. F.eks høydehus, by far størst budsjett i smørebua, utøvere som kan ha obskøre idretter som langrenn som heltidsjobb o.l. Man får ikke den luksusen i Polen 1 Lenke til kommentar
Sink Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Så viljestyrke er sterkere en doping? De med gode gener og viljen til å dedikere seg satser på det som ligger mest naturlig for dem, norsk tradisjonsport. I utlandet er andre utholdenhetsidretter større. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Så viljestyrke er sterkere en doping? Satsing i form av midler til utstyr, noe andre ikke får i sammegrad. Optimalisering av trening i form av flere personlige trenere som gjør målinger og kostholdsreguleringer. Noe andre ikke får i sammegrad. Bedre smørrere, mer organisering, generelt mer satsing. Så hva sitter vi igjen med? joda når vi deltar i OL så er det som og se på NM, det er en stor skuffelse når vi taper, og ingen glede med å vinne. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Jeg tror vel heller at norge tøyer grensene der andre land ikke har råd. F.eks høydehus, by far størst budsjett i smørebua, utøvere som kan ha obskøre idretter som langrenn som heltidsjobb o.l. Man får ikke den luksusen i Polen Høydehus? Det har vel aldri vært lov i Norge før nå i det siste? Om det enda er lov i det heletatt? Vet lite om dette, men sist det var snakk om dette i media så var det hvertfall ikke lov i Norge. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Jeg tror vel heller at norge tøyer grensene der andre land ikke har råd. F.eks høydehus, by far størst budsjett i smørebua, utøvere som kan ha obskøre idretter som langrenn som heltidsjobb o.l. Man får ikke den luksusen i Polen Høydehus? Det har vel aldri vært lov i Norge før nå i det siste? Om det enda er lov i det heletatt? Vet lite om dette, men sist det var snakk om dette i media så var det hvertfall ikke lov i Norge. Norge var først ute med høydehus, og det ble flittig brukt helt frem til 2003, da det ble forbudt for norske idrettsutøvere å bruke det. Dæhlie hadde bl.a. installert høydehus i sitt eget hjem Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Ikke minnst er fysiologien til det nordiske folk som skreddersydd til idretter som langrenn, hvor det trengs stor styrke i overkroppen for å seire. Det blir akkurat som hvorfor afrikanere er flinkere i spurt og marathon. De har lengre ben som er ideelt for løping. Er dette fordi de bruker doping? Neppe. Fordi dem genetiske anleggene er bedre tilrettelagt for denne slags idrett. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Tror ikke Norge har noe bedre fysikkovertak en andre land. Vi er da ikke så spesiell? Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Høyere kroppslengde samt bedre fysikk i overkropp gir bedre leveranse under idrett som langrenn. Enkel fysikk det. 1 Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Tror jeg faktisk ikke noe på. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Du tror ikke på fysikk? Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Yes akkurat det jeg mente, det finnes ikke fysikk i verden. Dere veit godt hva jeg mente. Jeg tror ikke på at Norge sitt folkeslag er unikt. Plenti med andre land som har lik "fysikk" som norske har. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 (endret) Jeg er så enkel jeg, at jeg stoler på doptestene og moralen i Norge, et land som satser stort på idrett som langrenn. Det er ikke så stort i andre land som vi ser her på berget. Er jo ingen vits i å diskutere dette, det er jo vi som må motbevise en (relativt sterk) påstand fra deg, så avfeier du alt som usannsynlig. Så hva er poenget? Endret 5. desember 2011 av Fredrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå