Stagga89 Skrevet 3. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2011 Hei og hopp! I går fikk jeg en Dell PowerEdge T310 som skulle skrotes på grunn av en liten bulk i kabinettet. Denne har jeg lagt inn Win7Ult. på og har tenkt å bruke den som hjemmepc/litt spilling. Fra før av sto det et Nvidia Quadro NVS 295 og dette har jeg tenkt å bytte ut med et bedre skjermkort som kan brukes til litt spilling. Så til hovedspørsmål: den porten Quadro-kortet står i er en 8x port(se bilde i spoiler), går det an å bruke et helt vanlig 16x kort her? Har 2x400W PSU, men jeg tror ikke det går an å kjøre de paralellt (de står nå som redundant hotswap), er det noen begrensninger på hvilke kort jeg kan sette i? oppfølgingsspørsmål: har også et lite plassproblem(bilde i spoiler) det som er plassert over quadrokortet i dag er en RAID kontroller som jeg må ha, men kan jeg flytte den til plassen under skjermkortet uten problemer? Takk for all hjelp dere kan komme med dagens oppsett uten skjermkort (kun RAID kontroller) Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 3. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2011 Det går helt fint å bruke et vanlig skjermkort i et 8x pci express port. Du mister ca 1-2% ytelse som ikke er merkbart. Helt ned til 4x så mister du ikke mer en 5% ytelse. Ang PSU så er det vel gjort slik at dem starter samtidig når du trykker på powerknappen ? Viss ja så går dette helt fint. Da kobler du feks den ene av dem til skjermkortet å den andre tar seg av hk og cpu o.l Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 3. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. desember 2011 *snipp* Takk for kjapt svar innser nå at jeg er litt mer noob på dette enn jeg trodde. PSUen min ser nok ut til å oppføre seg som en 1X400W med en backup i tilfelle den andre svikter (dette er jo egentlig en servermaskin tross alt) i tillegg finner jeg ikke noe logisk støpsel som er ledig til å koble på et skjermkort, kanskje jeg er begrenset til et kort som får nok effekt fra PCIe-porten? PS: noen formening om jeg kan flytte RAID-kontrolleren ned til porten under skjermkortet(porten er like stor som den den står i nå)? Se bilde av PSU under: Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2011 Du kan ikke plugge ett x16 kort i den x8 porten du har der... Årsak? Det vil IKKE passe, en 8x fysisk vil ikke kunne ta ett x16 kort når den IKKE er åpen i bakkant. Men du har en x16 på toppen så bruk den, når det gjelder PCI-E og andre enheter, så er PCI Express PCI Express, det vil si at du kan plugge hva pokkern du vil inn i uansett port på hovedkortet. 1 Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. desember 2011 (endret) oki hvis jeg forsto deg rett så er den øverste sloten på det siste bildet en 16x port, det er bra! da gjelder det bare å finne et kort som PSUen kan takle takk for hjelpen! Endret 4. desember 2011 av Stagga89 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 4. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2011 oki hvis jeg forsto deg rett så er den øverste sloten på det siste bildet en 16x port, det er bra! da gjelder det bare å finne et kort som PSUen kan takle takk for hjelpen! HD 6670 er det beste kortet som ikke krever eksterne PCIe-kabler for strøm. Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. desember 2011 ok! takk for det, litt leit at jeg ikke kan ha noe særlig bedre, men så lenge det er bedre enn quadro-kortet som står i så får jeg være fornøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå