Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Markedsplan i Markedsføringsledelse, BI? (Trimtex)


Anbefalte innlegg

Halla. Fler enn meg som jobber i siste liten og slitter litt med markedsplanen?

 

Begynte ganske seint, men føler jeg har fått ned mye i det siste og tror jeg kommer i mål. Men syns det er utrolig mange punkter å ta hensyn til, og redd for å drite meg ut på en av disse 'reglene' for hvordan markedsplanen skal være.

 

Har tenkt å ta med at privatpersoner kan være et viktig segment? Ettersom det er en trend i samfunnet idag å fokusere på helse og trening, at Trimtex kan prøve å få med seg noen fler i dette segmentet? I casen står det jo bare om segmentene bedrift og idrettslag, så vet ikke om jeg tør å ta det med... men de fleste privatpersoner som skal ha treningsklær har jo ikke hørt om Trimtex en gang, så syns det burde være en del av planen for å doble omsetninga.

Åssen segmenter har dere tatt med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som kan forklare hvordan de har løst økonomidelen? :)

 

 

"Trimtex har flere hundre kunder i Norge og Sverige" - noen som har et eksakt tall, gjerne bare for kunder i Norge?

 

Hvor kan man finne god informasjon? Synes ikke SSB var noe særlig nyttig.

Endret av Kristina1
Lenke til kommentar

Denne oppgaven er altfor omfattende! Sliter med å finne info, når jeg først finner info er det som regel nyhetssider etc som ikke kan brukes som kilder uansett. Og vi har fått klar og tydelig beskjed om at vi ikke skal kontakte bedrifter...

 

Sliter med å sette opp hvor mye de skal gå i + for hvert år (den konkrete delen med tall), syns det er ganske ambisiøst at vi førsteårsstudenter skal sette opp en fornuftig plan som Trimtex folka som har holdt på med dette i over 20 år faktisk skal få noe ut av å lese...

 

Bortsett fra å nå ut til privatpersoner som mosjonerer, ser jeg egentlig ikke noe særlig muigheter for Trimtex til å øke omsetning (+ mye bedre markedsføring så klart, nesten ingen har jo hørt om Trimtex!). Det hadde naturligvis vært bedre å få en brand store på et litt mer sentralt sted enn Lillesand også, men syns det blir veldig ambisiøst å lage en sånn plan da iaffal ikke jeg har innsikt nok i faget til å vurdere om det blir et lønnsomt prosjekt :p

 

Bestemte meg for å skrive at Trimtex bør holde seg til sine hovedsegmenter, så de kan fortsette å spesialisere seg og ikke gå for bredt. Så saken er jo bare at flere skal få tak i produktene, f.eks gjennom nettbutikken deres. Hadde de markedsførst seg bedre på nettet med Facebook etc hadde kanskje flere tittet innom ;)

 

Har noen lykkes i å finne tall på omsetning generelt innen sportsutstyr, markedsandeler til konkurrenter som Kalas, Swix, G-Sport og XXL? Har leita mye og noe finnes på f.eks hjemmesider til Kalas og Original AS, men har langt ifra nok statistikk, SSB har nesten ikke vært noe til nytte... (Selvom jeg tok med litt generell info om makredet, dvs hvor mange som mosjonerer etc)

Lenke til kommentar

Har tallene til Trimtex, men finner ikke markedsandel... er kanskje ikke så relevant uansett siden markedet er noe "diffust". Eneste markedsandelen jeg fant var G-sport sin på 28,5%.

 

Nesten ferdig med faglig begrunnelse nå så tipper jeg kommer meg gjennom... men sliter med tall ennå! Hvordan har dere løst dette med tall? Har dere bare kommet på deres egne tall? Syns det er vanskelig å bare anslå summer uten å ha lært for mye om hvordan dette skal gjøres.

 

Btw nesten all statistikken jeg har funnet (sikre referanser som SSB) er fra 2004, 2000 osv. Har dere funnet mye oppdatert statistikk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...