Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Vil ikke starte

jirre

Anbefalte innlegg

Jeg synes dette er en fornøyelig historie hvor 2 gutter forsøker å få en PC igang. Det er ikke noe galt ment når jeg gjengir historien for de står virkelig på og får resultater. Jeg har redigert historien men ikke foretatt endringer i teksten.

tipp-ex

Ble medlem: 05 Jan 2003

Skrevet: 07 Aug 2003 22:20 Tittel: vil ikke starte

--------------------------------------------------------------------------------

En venn av meg har en pc som ikke vil starte. den gir bare fire lange pip når han prøver å skru den på, så skrur den seg av. dette er svert irriterende, siden han sitter en meter unna meg og har prøvd å starte den i hele dag. noen som har noen råd?

Tenk dere situasjonen der han sitter bare 1 m unna og har forsøkt i hele dag (Klokken er jo blitt 22:20)! Er ikke dette irriterende så vet ikke jeg.

bassmania

Ble medlem: 16 Mai 2003

Skrevet: 07 Aug 2003 22:33

--------------------------------------------------------------------------------

har du prøvd å restarte bios da? Det betyr at alt det "dumme" din venn har gjort forsvinner(i biosen da), går tilbake til fabrikk innstillingene.

Viktig presisering "(i biosen da)", he he!

mr x

Ble medlem: 17 Apr 2003

Skrevet: 07 Aug 2003 22:43

har dere lan......

tipp-ex

Skrevet: 07 Aug 2003 23:16

har lan nå ja, mn problemet har vært dær i ca et år

han bruker bare å restarte pcn til den starter opp ordentelig...

vanligvis funker den etter ca 3-4 forsøk men han har vært oppi 100 noen ganger men dette er jo helt ekstremt... sikkert runt 1000 tries og inget resultat.....

Han må være utrolig tålmodig denne vennen!

thesittingduck2

Ble medlem: 20 Des 2001

Skrevet: 07 Aug 2003 23:22

Årsaken til ........

.......

.....Hvis dere er sikkre på at CPU vifta deres duger så kan dere gå inn i BIOS og skru av denne funksjonen, men ......

tipp-ex

Skrevet: 07 Aug 2003 23:45

ps. sånn at alle har fått det med seg, han kommer ikke så langt at skjermen skrur seg på...

Npt

Ble medlem: 12 Apr 2003

Skrevet: 07 Aug 2003 23:49

Er jo ikke rart det når HK detekterer at cpuvifta ikke går.

Her har vi en som har funnet årsaken til problemet.

tipp-ex

Skrevet: 08 Aug 2003 11:39

Takk for svar!

Men vi har desverre ikke fått dri** til å starte ennå. (og ja vi har prøvd)

Vi har derimot lokalisert problemet. (tror vi)

vifta som sto på superkjølern hans, gjør på papiret 2500 rpm(akkurat) , men gjør det nok ikke nå siden den er ca 1/5 år gammel, og i tillegg har kompisen min har en STOOOR hund som røyter banalt mye.

vi kjøper ny vifte når butikkene åpner... dvs. for en time siden..

funker ikke dette så blir det Bygging! nytt hk+cpu+ram...

oje!

Ikke bare på PAPIRET 2500 rpm, men på papiret 2500 (akkurat),

og ikke bare røyter den hunden men det gjør den BANALT mye - He he he! Alle skjønner vel at det ikke er helt rent i kabinettet uten at det er nevnt med et eneste ord?

tipp-ex

Skrevet: 10 Aug 2003 15:17

jaja..

vi fikk da dritten til å starte (omsider)

men nå holder vi på å backupe snær heile pcn siden vi tror det kan bli problematisk å få på pcn når han kommer hjem...

fra hel**tte er jeg kommet!

borte bra, men hjemme best

Ett lettelses sukk brer seg, og nå har de faktisk fått liv i "Dritten". Men det virker ikke som om de tror den starter en gang til - he he

Ben Dover

Ble medlem: 17 Mar 2003

Skrevet: 10 Aug 2003 15:25

tipp-ex skrev:

Takk for svar!

siden den er ca 1/5 år gammel, og i tillegg har kompisen min har en STOOOR hund som røyter banalt mye.

Mother of all Hybelkanins

He he he

Jeg håper at ingen involverte tar seg nær av dette.

Unskyld :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...