klumsen Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Hei Har en Avensis -06 mod. Den har plutselig begynt å trekke dårlig under 2000rpm når den er varm. Går greit når den er kald, men når den begynner å få opp temperaturen trekker den dårlig på lave turtall. Ingen økning på forbruk heller om jeg gir mere gass ved lave turtall. Sviver greit, men ingen effekt, må nå ligge et gir lavere enn normalt ved kjøring. Er dette et kjent problem eller? Tenker føler med en gang, men vet ikke hvilken Luftmengdeføleren? Klumsen Lenke til kommentar
mamobr Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 (endret) Da luftmengdemåleren på min '96 passat var skitten, så dro den spesielt dårlig på lave turtall, men uten anmerkning med helt 'bånn pinne'. Generelt var gangen ujevn(fusket og lugget), særlig merkbart på tomgang og når motoren skulle trekke jevnt med lav-moderat gass på lav-middels turtall. Oppoverbakker var ikke noe særlig og jeg måtte der gire lavere enn vanlig, men det ble ikke helt jevnt av den grunn. Om du kan ta ut LMM kan du sikkert lett se om den er skitten/sotet. Hørt det er et velkjent problem på særlig audi fra slutten av 90-tallet. Man får visstnok spray for å rense LMM, men jeg renset min med rødsprit på filterpapir og den ble god som ny og gangen fin. Ellers er det vel ikke umulig at det er lambdasonden, men jeg er ikke ekspert her bortsett fra min erfaring med luftmengdemåler på 96-passat. Edit: Angående varm/kald motor husker jeg ikke helt hvordan det var. Det var ihvertfall ille når det den var varm, men merket det kanskje litt mindre på kald motor siden motoren gir litt mer på selv da. Endret 16. desember 2011 av mamobr Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Muligens tett egr ventil, har vært borti det på nyere toyota flere ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå