Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Psu lager summelyder, pc starter ikke, vifter går - hjelp

Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg har problem med min data. Når jeg starter pcen min er det eneste som skjer at psu lager en rar lyd (har akkurat byttet den psuen, og det er fortsatt slik) og at viftene starter. Det begynner å lukte inne i pcen samt en del varme kommer. Siden det nå ikke er min psu. Hva er det størst sannsynlighet at det er feil med? Hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen anelse om hvor?

Nei.

Da må du beskrive feilen bedre enn du gjør.

Sa du at PSU var ny? Var det slik å forstå at det var akkurat like dan på den gamle?

Hvilke vifter er det som går?

Går harddiskene? Lytt eller kjenn på dem om disken går rundt.

Hvor kommer det lukt fra?

Hvor kommer ekstra varme fra? Kjenn etter.

Osv, osv.

Lenke til kommentar

Psuen min er ny ja, leverte inn den gamle å fikk ny pga. jeg trodde det var den som var feilen. Det er en helt lik. Dustinhome er hvor jeg bestilte den fra og det var noe feil med den.

Fant ut at ingen vifter går, var litt uoppmerksom. Men viftene avgir lys (de som sitter i kabienttet). Ingen andre vifter på noen komponenter går rundt

Kjente på hardisken, den lager ingen kjennbare vibrasjoner, isåfall føler ikke jeg at den går rundt.

Lukt kom, og kommer fra psu.

Varme kommer fra en 6P kabel som går inn i hovedkort.

Lenke til kommentar

Er ganske sikker på at om jeg jumpstarter psuen så kommer viften i psu og viftene i kabinettet til å virke. Prøver i morgen. Viftene går ikke i psu, skrev at ingen vifter i noen komponenter gikk. Tror nå at HK har kortsluttet, selv om det lyser grønt fra det når jeg slår på strømmen?

Kan noe annet ha kortsluttet eller være defekt i pcen?

PS: Kan være et dumt spørsmål det her men, windows 7 og alle filer etc er kun lagret på harddisken min? Hovedkortet har ikke noe å si?

Lenke til kommentar

PS: Kan være et dumt spørsmål det her men, windows 7 og alle filer etc er kun lagret på harddisken min? Hovedkortet har ikke noe å si?

Filene og operativsystemet ligger på harddisk og kun der. Det kan hende at du må installere Windows på nytt om du bytter HK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...