Tastatur Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Hei. I går kom jeg hjem fra skolen med en 2er i Engelsk muntlig tentamen, jeg er utrolig skuffet over meg selv, og jeg må bli bedre. (8. Klasse) Jeg begynte raskt å lese nyheter på Engelsk, å bytte teksten på Simpsons fra Norsk til Engelsk; men saken er - så snart jeg oversetter et ord jeg ikke forstår glemmer jeg det raskt. Hvis det er noen som har noen tips for å bli bedre, så er jeg evig takknemmelig. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Finn deg en engelskspråklig chattevenn. Lenke til kommentar
thrace Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Gjør du noe mer med ord du er usikker på? En ting er å slå dem opp, men du må jobbe med dem for å få dem til å sitte. Jeg er stor tilhenger av flash-kort. Skriv det engelske ordet på den ene siden, og oversettelse/forklaring på den andre. Ta med en bunke kort i lommen til enhver tid. Står du i kø i butikken? Gå gjennom et par kort. Sitter du på buss/tog/fly/båt? Gå gjennom et par kort. Sitter du på do? Gå gjennom et par kort. Når du kan et kort godt fra engelsk til norsk, snur du det. Nå skal du komme på det engelske ordet når du ser det norske. Etter å ha klart dette et par ganger for dagen, flere dager på rad, legger du kortet over i en ny bunke. Denne tar du fram en uke eller to senere. Om du fortsatt husker ordet, legger du det bort igjen. Om du nå har mer tålmodighet og viljestyrke enn jeg har, tar du frem igjen denne bunken etter en måned eller tre for å bekrefte at du fortsatt kan det. Se også gjerne etter podcaster på engelsk. De finnes for enhver interesse. Lykke til! 1 Lenke til kommentar
Tastatur Skrevet 3. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2011 Tusen takk for tips! Lenke til kommentar
Kvassbert Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 LEs engelske tegneserier. LEs engelske bøker som interesserer deg. Gå over til at alt du leser som du gjør på fritid er på engelsk. Det er tungt i begynnelsen, men jeg kan GARANTERE deg at det hjelper. Lenke til kommentar
Tastatur Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2011 Hei, takker for svar. Burde jeg sjekke opp ord jeg ikke forstår, og evt. pugge dem? Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Skulle man fulgt læreplanen fra barneskolen og oppover , og dette skulle vært eneste måten man skulle lært engelsk hadde vi ikke kunnet en dritt(Hvertfall i mitt tilfelle). Jeg kan trygt si at Tv og pc har lært meg den engelsken jeg kan idag, selvfølgelig lagde skoleengelsken et grunnlag. Så mitt forslag er at du bør se mye på Engelske serier, gjerne noen faktaprogrammer som bruker litt flere avanserte ord og uttrykk. Prøv mens du ser på disse programmene å huske hva de sier mens du leser oversettelsen. Er litt vanskelig å forklare 1 Lenke til kommentar
Kvassbert Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Ja, sjekk opp i begynnelsen. Etterhvert vil du forstå 80 % av alt du leser pga sammenhengen det står i. Du må selvfølgelig lese mye for at dette skal være riktig. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Det blir enklere etter hvert, du må bare ha daglig eksponering av det engelske språket. Det kan være via spill, tv serier, videoer etc. Finn gjerne noe som interesserer deg. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Bli pirat, installer Kotor 1, spill igjennom. Gjenta pirataksjonene, installer Kotor 2, spill igjennom. Pirat, installer Fallout 1, se om Engelskkunnskapene dine er nå gode nok til at du kan spille det. Lenke til kommentar
Kvassbert Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Les bøker og tegneserier. Trust me. Takk. Mye bedre enn å å spille spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå