Gå til innhold

Var Gud en astronaut?

Var Gud en astronaut?  

77 stemmer

1. 1. Kan de såkalte "gudene" ha vært astronauter fra en annen planet?

• Det er godt mulig. Jeg vet ikke... Interesserer meg ikke.
      5
    • Nei, det er utenkelig. Utelukket.
      13
    • Ja, det kan de ha vært.. De kan ha vært en høyere utviklet sivilisasjon som besøkte oss en gang i fortiden.
      22
    • Nei, jeg tror ikke det, men det er verken utenkelig eller noe jeg kan utelukke.
      23
    • Jeg vet ikke, men temaet er svært interessant! Det er jo godt mulig!
      11
    • Annet (Svarer i et innlegg)
      3

Anbefalte innlegg

Det er riktig at Michio Kaku tror på et uendelig antall pararele univers. Det er hans forklaring på hvorfor akkurat dette universet er perfekt. Alle de andre er ufulstendige (et uendelig antall "missing link universer") Altså en slag univers-evolusjonsteori.

Hvis dette universet ikke hadde vært "perfekt", så hadde ikke vi vært her til å observere det. :)

Nettopp det at du er universet bevisst, beviser at universet er seg selv bevisst ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dette universet ikke hadde vært "perfekt", så hadde ikke vi vært her til å observere det. :)

Hm. Det jeg har fått med meg, er at universet så absolutt ikke er perfekt. Dette kan jeg ikke selv argumentere verken for eller i mot, men jeg mener det var en "fyr i rullestol, med en robotstemme" som sa det på et eller annet program jeg så på. =)

Derfor satte jeg også "perfekt" i gåseøyne. Fyren du refererer til er Stephen Hawking. Først må man definere perfekt, og hva som ville være perfekt for et univers. Det Hawking sannsynligvis refererte til er at det ikke er noen perfekt balanse i universet. I alle fall i det observerbare universet, er det asymmetri, mellom materie og antimaterie. Men dette er langt utenfor det jeg har gravd innenfor fysikk, så nærmere kan jeg rett og slett ikke forklare det. Mer om dette, finner du her: http://en.wikipedia.org/wiki/Antimatter

I den forstand at universet er nogenlunde stabilt, så må man kunne kalle det "perfekt". Det er i alle fall godt og stabilt nok, til at vi kan være her å observere det. Det er "perfekt" nok, for meg. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hm. Det jeg har fått med meg, er at universet så absolutt ikke er perfekt. Dette kan jeg ikke selv argumentere verken for eller i mot, men jeg mener det var en "fyr i rullestol, med en robotstemme" som sa det på et eller annet program jeg så på. =)

Derfor satte jeg også "perfekt" i gåseøyne. Fyren du refererer til er Stephen Hawking. Først må man definere perfekt, og hva som ville være perfekt for et univers. Det Hawking sannsynligvis refererte til er at det ikke er noen perfekt balanse i universet. I alle fall i det observerbare universet, er det asymmetri, mellom materie og antimaterie. Men dette er langt utenfor det jeg har gravd innenfor fysikk, så nærmere kan jeg rett og slett ikke forklare det. Mer om dette, finner du her: http://en.wikipedia.org/wiki/Antimatter

I den forstand at universet er nogenlunde stabilt, så må man kunne kalle det "perfekt". Det er i alle fall godt og stabilt nok, til at vi kan være her å observere det. Det er "perfekt" nok, for meg. :)

Og.... I det er vi endelig enige i noe! ;)

Endret av °•.°•.°•. тυявσ nєℓℓσ .•°.
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Kom over denne:

http://www.youtube.com/watch?v=pCvx5gSnfW4

Utrolig nok viser det seg at å flytte enorme steiner kun ved hjelp av verktøy man hadde tilgjengelig i oldtiden, er fullt gjennomførbart. Faktisk kan en person kun ved hjelp av riktig tyngdepunkt, vektstangprinsippet og en interesse for å flytte store saker sette opp Stonehenge mer eller mindre alene.

Relevant SMBC:

20120307.gif

• Liker 4
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Denne astronaut teorien har vel vært populær lenge, jeg stumblet lenge over dette før jeg ble kristen.

Man kan i alle fall lage mye bedre filmer og underholdning basert på dette enn det vanlige kjedelige kristne synet...

Jeg var ateist hele livet mitt så dette var en naturlig ide for en ateist å sette studere. Men det var vel først etter Gud gav meg åpenbaringer at jeg forståd at han ikke er noen astronaut i det hele tatt.

Hva slags åpenbaringer?

Gud er virkelig noe helt annet. Han er ånd.

Og ånd er per definisjon: Tøv....

Lenke til kommentar

Kom over denne:

http://www.youtube.com/watch?v=pCvx5gSnfW4

Utrolig nok viser det seg at å flytte enorme steiner kun ved hjelp av verktøy man hadde tilgjengelig i oldtiden, er fullt gjennomførbart. Faktisk kan en person kun ved hjelp av riktig tyngdepunkt, vektstangprinsippet og en interesse for å flytte store saker sette opp Stonehenge mer eller mindre alene.

Relevant SMBC:

Hehe. =)

Som man roper i vasken får man svar! ....Og jeg fikk jo svar! =)

Blir jo litt nysgjerrig på hvordan ting henger sammen. Og nå har jeg jo fått en god del gode svar :)

Uansett. For å si som Otto Jespersen: Det gjør seg ikke sjøl .... noen må jo gjøra det ;-P

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...