Gå til innhold

Var Gud en astronaut?

Var Gud en astronaut?  

77 stemmer

1. 1. Kan de såkalte "gudene" ha vært astronauter fra en annen planet?

• Det er godt mulig. Jeg vet ikke... Interesserer meg ikke.
      5
    • Nei, det er utenkelig. Utelukket.
      13
    • Ja, det kan de ha vært.. De kan ha vært en høyere utviklet sivilisasjon som besøkte oss en gang i fortiden.
      22
    • Nei, jeg tror ikke det, men det er verken utenkelig eller noe jeg kan utelukke.
      23
    • Jeg vet ikke, men temaet er svært interessant! Det er jo godt mulig!
      11
    • Annet (Svarer i et innlegg)
      3

Anbefalte innlegg

Markhull er en hypotetisk bro mellom svarte og hvite hull som følger av Einsteins relativitetsligninger.

Rent teoretisk kan de eksistere, men er ikke påvist, og det er godt mulig matten som ligger bak antagelsen vi gjør ikke stemmer overens med den virkelige verden.

For å gjøre slike beregninger lager man seg en forenklet fremstilling av universet, som gjør det lettere å studere/regne på, men som har den svakheten at det ikke er sikkert faktisk er 100% korrekt.

Illustrasjon:

n1eHB.png

For ikke å snakke om den mulige ekstreme radioaktiviteten inne i der.

Hvorfor er det mulig at det er ekstrem radioaktivitet inne i der?

=) Og hva skaper den? (Har ingen peiling på dette jeg.. =P)

Endret av °•.°•.°•. тυявσ nєℓℓσ .•°.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Markhull er en hypotetisk bro mellom svarte og hvite hull som følger av Einsteins relativitetsligninger.

Rent teoretisk kan de eksistere, men er ikke påvist, og det er godt mulig matten som ligger bak antagelsen vi gjør ikke stemmer overens med den virkelige verden.

For å gjøre slike beregninger lager man seg en forenklet fremstilling av universet, som gjør det lettere å studere/regne på, men som har den svakheten at det ikke er sikkert faktisk er 100% korrekt.

Illustrasjon:

n1eHB.png

For ikke å snakke om den mulige ekstreme radioaktiviteten inne i der.

Hvorfor er det mulig at det er ekstrem radioaktivitet inne i der?

=) Og hva skaper den? (Har ingen peiling på dette jeg.. =P)

Nå er det veldig lenge siden eg undersøkte wormholes, men om du vet hvordan radioaktivitet dannes, og kan litt om hva svarte hull er og hvordan de påvirker andre ting osv. Er det ganske logisk.

DOE_Nuclear_Bohr_Model_of_the_Atom.gif

Et wormhole slik eg har forstått det baserer seg på at det svarte hull er formet som en ring, og det som da går gjennom denne ringen vil bli på en eller annen måte "teleportert" eller skutt bort til en annen del av universet eller et helt annet univers, dette vil da bli oppfattet av observatører ved ankomsten til objektet som ble skutt gjennom den svarte "ringen" som et "hvitt" hull, eller bare en enorm konsentrasjon av lys, som igjen er, nettop, bølger, eller stråling. Dette er da radioaktiviteten eg snakker om.

Hvorfor kommer det masse lys gjennom ormehullet? Fordi om et objekt kan komme seg gjennom den svarte ringen, er det også masse, mase lys som kommer igjennom. Gravitasjonen påvirker også lys, og når dette blir trukket mot det svarte hullet/ringen er det en "stor" sjangse for at det kommer seg gjennom ringen og blir transportert vekk.

Nå må ingen ta alt eg sier for fakta her, men dette er det eg mener å huske om dette :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Et wormhole slik eg har forstått det baserer seg på at det svarte hull er formet som en ring, og det som da går gjennom denne ringen vil bli på en eller annen måte "teleportert" eller skutt bort til en annen del av universet...

Nja, ting som blir trukket mot et sort hull, får en så stor hastighet, at tid og rom forandres, slik at ting havner et annet sted i tid og rom.

tumblr_l931s4M8181qb0jas.jpg

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Et wormhole slik eg har forstått det baserer seg på at det svarte hull er formet som en ring, og det som da går gjennom denne ringen vil bli på en eller annen måte "teleportert" eller skutt bort til en annen del av universet...

Nja, ting som blir trukket mot et sort hull, får en så stor hastighet, at tid og rom forandres, slik at ting havner et annet sted i tid og rom.

Og siden Sorte hull er masse masse som lager enorm gravitasjon kan vi nesten garantere at det blir formet masse stråling som er hvor radioaktiviteten kommer inn i bildet.

Lenke til kommentar

Og siden Sorte hull er masse masse som lager enorm gravitasjon kan vi nesten garantere at det blir formet masse stråling som er hvor radioaktiviteten kommer inn i bildet.

Hm. Ser nesten ut som det som skjer når man drar ut proppen i sluket i en vask. =P Aliens benytter jo seg av ormehull, og det er sikkert på grunn av radioaktiviteten at de har fått en slik grønn farge hehe :p

Lenke til kommentar

Hm. Ser nesten ut som det som skjer når man drar ut proppen i sluket i en vask....

Det er bare i illustrasjonen, тυявσ nєℓℓσ Etter det som heter "event horizon" fordreies tid og rom så mye at det er umulig å illustrere. Også det de kaller "singularety" er bare en idé om hva som har skjedd med lyset og massen som har gått inn i det sorte hullet. Det kan like så godt være en hel verden "på den andre siden" av "event horizon"

Lenke til kommentar

Er det noen av teoriene/hypotesene som sier noe om at vårt univers kan ha kommet ut av et ormehull? Jeg mener på den måten at universet vårt er resultatet av at det oppstod et ormehull i et parallelt univers, og at hele vårt univers vokste ut av det parallelle universet? hehe... Dette har jeg ikke noe som helst peiling på må jeg innrømme... Men jeg fikk i alle fall den forståelsen ut i fra et program som gikk på Discovery Science... Kan noen her forklare det på en annen, og kanskje, bedre måte?

Lenke til kommentar

Er det noen av teoriene/hypotesene som sier noe om at vårt univers kan ha kommet ut av et ormehull? Jeg mener på den måten at universet vårt er resultatet av at det oppstod et ormehull i et parallelt univers, og at hele vårt univers vokste ut av det parallelle universet? hehe... Dette har jeg ikke noe som helst peiling på må jeg innrømme... Men jeg fikk i alle fall den forståelsen ut i fra et program som gikk på Discovery Science... Kan noen her forklare det på en annen, og kanskje, bedre måte?

Mener å huske at utregningene for svarte hull er mistenkelig lik de for dannelsen av vårt univers. Teorien om at universene barer mange svarte hull inne i hverandre kan også forklare universets naturlige unøyaktighet (For eksempel, man kan ALDRI måle hastighet og posisjon nøyaktig) Ved at disse svarte hullene trekker på hverandre og eventuell masse i det svarte hullet utenfor påvirker massen inne i det andre svarte hullet innenfor.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nok bare regioner i et og samme univers som forbundet gjennom alle disse hullene rundt omkring i universet. Når noe forsvinner inn i et hull, så kommer det nok ut et annet sted i universet.

Lenke til kommentar

Det er nok bare regioner i et og samme univers som forbundet gjennom alle disse hullene rundt omkring i universet. Når noe forsvinner inn i et hull, så kommer det nok ut et annet sted i universet.

Isåfall: Skremmende likt Portal. :)

Lenke til kommentar

Michio Kaku er uenig.

Endret av Thitorkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Michio Kaku er uenig.

Michio_Kaku > "that’s where we stand today. Many physicists now feel that it’s only a matter of time before some enterprising physicist completely cracks this ticklish problem. The equations, although difficult, are well-defined. So until then, it’s still a bit premature to buy tickets to the nearest wormhole to visit the next galaxy or hunt dinosaurs!"

Høres ut som om han tror hullene er veien til andre steder i tid og rom i dette universet.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Michio Kaku er uenig.

Michio_Kaku > "that’s where we stand today. Many physicists now feel that it’s only a matter of time before some enterprising physicist completely cracks this ticklish problem. The equations, although difficult, are well-defined. So until then, it’s still a bit premature to buy tickets to the nearest wormhole to visit the next galaxy or hunt dinosaurs!"

Høres ut som om han tror hullene er veien til andre steder i tid og rom i dette universet.

Ja, det sier han også er mulig, men ikke begrenset til bare dette universet; It predicts that if one fell into a black hole, one might be sucked down a tunnel (called the “Einstein-Rosen bridge”) and shot out a “white hole” in a parallel universe!

.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er riktig at Michio Kaku tror på et uendelig antall pararele univers. Det er hans forklaring på hvorfor akkurat dette universet er perfekt. Alle de andre er ufulstendige (et uendelig antall "missing link universer") Altså en slag univers-evolusjonsteori.

Lenke til kommentar

En astronaut, altså var gud utdannet i vesten og jobbet for NASA?

Jeg tror det er mye mer realistisk at han var en Kosmonaut, og utdannet i russland.

Hehe. Ja, det kan jo hende det =)

Kosmonaut, er kanskje et bedre begrep? =P

Eller franske romfarere:

spationaut.

Uansett: "Romfarer" - ville nok kanskje vært et bedre begrep? =P

"Var gudene romfarere?" =P hehe.

Eller ungarske "romseilere": űrhajós.

Når jeg søkte litt rundt fant jeg forresten dette: Astrobiology.

Interessant lesning! =)

Endret av °•.°•.°•. тυявσ nєℓℓσ .•°.
Lenke til kommentar

Hvis dette universet ikke hadde vært "perfekt", så hadde ikke vi vært her til å observere det. :)

Hm. Det jeg har fått med meg, er at universet så absolutt ikke er perfekt. Dette kan jeg ikke selv argumentere verken for eller i mot, men jeg mener det var en "fyr i rullestol, med en robotstemme" som sa det på et eller annet program jeg så på. =)

Lenke til kommentar

Hadde jo vært kult da! Bare dukke opp i et parallelt univers, eller noe sånt! ... Og kanskje funnet en kopi av meg selv! hehe.. =P

Hadde vært kult om man kunne ha påvist parallelle universer!

Eller om vi selv kunne laget ormehull vi kunne reist i... Da kunne vi jo ha løst veldig mange problemer.

Og hvis vi hadde fått til det. Da ville det jo vært mulig å brukt denne metoden også om man ønsket seg en sydentur??? Kunne man da ha sluppet å fly også???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...