Sanony Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Når man er i Gimp, og skal endre på et lag med tekst (ikke bilde med tekst, men tekst som tidligere er skrevet i Gimp), kan man da endre på hva det skal stå i teksten, eller kan dette bare endres på idet man oppretter tekstboksen? Lenke til kommentar
baarsk Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 (endret) Hvis du har teksten i det originale laget, da skal du kunne endre. Hvis lagene er slått sammen går det ikke. Du kan lese mer om dette "her" Her er linken til hovedsiden. http://www.gimp.no/bok/ Lykke til! Endret 3. desember 2011 av baarsk Lenke til kommentar
Sanony Skrevet 3. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2011 Hvordan endrer man da, Når jeg trykker på det aktuelle laget og bruker Tekst-verktøyet, opprettes bare en ny tekstboks. Betyr dette at jeg ikke har det originale laget med tekst? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Om ikonet til laget ser ut som so er laget eit tekstlag, og du kan endre på teksten. For å endre teksten, klikk på den med tekstverktøyet, eller dobbeltklikk laget i lagpanelet. Lenke til kommentar
baarsk Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Hvordan endrer man da, Når jeg trykker på det aktuelle laget og bruker Tekst-verktøyet, opprettes bare en ny tekstboks. Betyr dette at jeg ikke har det originale laget med tekst? Om du har det originale laget med tekst, det vet bare du :-) Hvis dette er noe du har gjort selv (lagt teksten på) og du har lagret filen med de originale lagene, da kan du endre. Hvis dette er et bilde du har fått eller funnet på nett, da blir det straks verre.. Du kan ikke gjøre denne type endringer på en "JPG" fil/bilde. Hvis du tar en titt på den første linken jeg la ved og går til avsnitt 3, da står det litt om endring av tekst i et lag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå