Reeve Skrevet 3. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2011 (endret) Hei Jeg akkurat oppgradert PCen (2500k, p8z68-V Pro og Nvidia GeForce GTX 580). Strømforsyningen min er en Thermaltake 850w modulær, som skal klare å levere mer enn nok strøm til oppsettet. Tidligere har den uten problemer kjørt Q6600, 4 hdder, 1 ssd, samt GTX 285. Problemet er at den ikke har 8-pin PCI-e kontakt. Derfor lurer jeg på om det er mulig å koble 6-pin inn i 6 av e 8 kontaktene til 8-pin PCI-e på skjermkortet og på den måten kunne bruke skjermkortet, eller om jeg må bruke overgang? Jeg har prøvd dette nå, men får ikke skjermbilde, og viftene på skjermkortet går for fullt, som jeg tror betyr at det ikke klarer å starte opp og regulere viftene. Jeg får bilde når jeg bruker det integrerte skjermkortet. Jeg har heller ikke adapter (eller jeg har en som går fra 2x 6pin til en 8-pin, men jeg har kun to 6-pin tilgjengelig her (kan ha totalt sett fire, men mangler en kabel som ligger hjemme hos foreldrene mine). Endret 3. desember 2011 av ChrisReeve Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 3. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2011 Du har i grunn svart deg selv. Du må ha 8-pin, enten ved en overgang eller ny PSU. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. desember 2011 Vet ikke hvorfor det funket, men jeg koblet den ene ledige 6-pin inn i en av de to inngangene til overgangen, og da fungerte det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå