Gå til innhold

Asus 6970 overheat. Ny vifte?

elvenbow123

Anbefalte innlegg

hei, kjører 2 amd radeon HD 6970. Det ene er produsert av HIS, det andre av asus. Asus kortet har problemer med overheating i spill, både når jeg kjører det alene eller sammen med det andre. Jeg bruker kabinettet Nzxt phantom uten noen ekstra vifter.

Begge kortene skal ha decent plass inne pcn (så god som det blit that is), og HIS kortet går sjeldent over 70 grader under tungt press. Asus kortet derimot kjører gjerne 90-95 grader når det games hardt. Er det noe galt med kortet? Har ingen vifter i side-platen på kabinettet, så tenker at det kan hjelpe. Hva tenker dere? Skal jeg kjøpe en 200mm eller en 230mm vifte til å feste i sidedøra eller skal jeg kontakte HIS for å se om det er noe galt med kortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Demonter hele kjøleren på kortet som overopphetes og se om det er mye støv som har samlet seg opp. Blir fort et lite teppe av støv der inne når du ikke bruker sideplatene til kabinettet.

Hvilket av kortene er det forresten problemer med? Du sier det er Asus først, og på slutten tenker du å kontakte HIS for å se om det er noe feil med kortet...?

Lenke til kommentar

Er nok varme ja, er et problem når du har to kort. Varme går opp og inn i det andre kortet og da blir jo det selvfølgelig noe varmere.

Litt nysjerrig på hvilket HK du har siden du har plass til et ekstra kort med et Asus 6970? Antar at det ikke er Direct CU versjonen?

Endret av Lyngaas
Lenke til kommentar

Er nok varme ja, er et problem når du har to kort. Varme går opp og inn i det andre kortet og da blir jo det selvfølgelig noe varmere.

Litt nysjerrig på hvilket HK du har siden du har plass til et ekstra kort med et Asus 6970? Antar at det ikke er Direct CU versjonen?

His kortet mitt tar bare "2 plasser" imens asus kortet tar 3 :p i teorien tror jeg at jeg kunne hatt plass til 3 HIS kort. Har et Asus p6t-se.

Lenke til kommentar

Jeg ville først byttet plass på kortene for å se om det er kortet i seg selv som er problemet, eller om det er plasseringen. Uansett er det nok trygt å anta (som de andre her) at det er plasseringen som skaper problemer. Mitt forslag? Strips fast en 80mm vifte på "toppen" av kortene som blåser luft inni mellom de. Rengjør også heatsinken bak vifta på kortet, det kan hjelpe veldig. Bruk Q-tips dynket i isopropanol.

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...