Gå til innhold

Trenger ROM til HTC Incredible S

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en HTC Incredible S, som jeg for en stund siden rootet med Cyanogenmod 7. Tlf ble bedre, men for et par dager siden ble lyden på mikrofonen under samtaler veldig lav. De jeg prater med klager over at de ikke hører meg. Prøvde å få tak i original HTC ROM for å teste om dette var cyanogenmod (testet også MIUI med samme lave mikrofon). Hadde vært så smart at jeg ikke tok backup av min tidligere HTC ROM... Fant omsider en på nettet, og installerte. Installasjonen var på norsk. Det var en RUU_Vivo_Gingerbread_S_HTCCN_CHS_2.21.1400.8_Radio_20.2808.30.085AU_3805.06.03.03_M_release_197273_signed som jeg installerte. Nå er den på engelsk eller kinesisk. Det er ikke android market der, ei heller mulighet til å få norsk språkpakke. Den finner ikke SD kortet og lyden ved samtaler er like lav som før. Kan noen hjelpe meg med å få tak i original ROM så jeg får sendt den inn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Titta her?

Tipper du må ha en WWE rom.

Noe som dette

RUU_Vivo_Gingerbread_S_HTC_WWE_2.30.405.1_Radio_20.2808.30.085AU_3805.06.03.03_M_release_199308_sign ed

Hei, takk. Skal laste ned og prøve nå.

Det funket dårlig. Fikk feilmelding på tilkoblingen...

Nå skal det legges til at det ikke går å sette tlf i hboot (volumknapp nede mens man slår på). Jeg finner heller ikke power og fastboot under settings....Merkelig ROM jeg har fått lastet inn. Noen som kan hjelpe til?

Lenke til kommentar

Titta her?

Noe som dette

RUU_Vivo_Gingerbread_S_HTC_WWE_2.30.405.1_Radio_20.2808.30.085AU_3805.06.03.03_M_release_199308_sign ed

Nå skal det legges til at det ikke går å sette tlf i hboot (volumknapp nede mens man slår på). Jeg finner heller ikke power og fastboot under settings....Merkelig ROM jeg har fått lastet inn. Noen som kan hjelpe til?

Last ned denne http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1261721

Last så ned Rom Manager fra Market. Flash recovery, start i recovery, ta en full wipe (dalvik cash, cash, format og tilslutt factory reset).

Installer så RcMix3d Runny v.4.0.

Er en veldig flott Rom. Bruker den selv på en HTC Desire HD.

Endret av Frode2010
Lenke til kommentar

Titta her?

Noe som dette

Last ned denne http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1261721

Last så ned Rom Manager fra Market. Flash recovery, start i recovery, ta en full wipe (dalvik cash, cash, format og tilslutt factory reset).

Installer så RcMix3d Runny v.4.0.

Er en veldig flott Rom. Bruker den selv på en HTC Desire HD.

Hei. Får ikke tilgang til android market. Det ligger bare HTC market der, og uten Rom Manager. Prøver å installere Rom manager via browseren, men finner den ikke igjen på tlf. Har fått lasted ned den ROM'en du anbefalte, men den må åpnes via ROM manager..

Lenke til kommentar

Last ned ES File Explorer herfra: http://www.estrongs.com/ via telefon. Installer fra varsellinje.

Gå så inn på download og se om du har .apk`en til Rom Manager liggende der.

Rom Manager: http://www.koushikdutta.com/2010/02/clockwork-recovery-image.html

Hei. Har nå installert rom manager via browseren, men den fungerer ikke da det mangler noe superuser rettigheter eller noe. Det virker som om hele tlf er låst? Jeg får startet hboot, men ikke gjort noe derfra. Jeg har også lastet ned to ROM's, og ingen av de vil installere. Den ene sier det er noe feil med overføringen/porten, og den andre sier det er feil ROM. Finnes det ikke en "normal" europeisk ROM for incredible s jeg kan laste ned og prøve å installere fra pc?

Når jeg sjekker tlf i HTC sync står det at jeg har gjeldende systemfastvare 2.21.1400.8 CL56762 release keys

Endret av mskedsmo
Lenke til kommentar

Den rommen jeg linka til tidligere.

Start .exe og la den gå.

Søk etter rom.zip (eller noe som refererer til en htc rom) i temp katalogen din og kopier den til en annen plass.

Bytt navn på *.zip fila til pb99img.zip

Kopier pb99img.zip til root av minnekortet.

Start tlf i HBOOT (tlf skal finne fila)

Kryss fingrene...

Lenke til kommentar

Da får man prøve å installere via fastboot da

Anbefaler å bruke linux her (bruk live-cd hvis du ikke har linux fra før)

Det går også å gjøre det i win, men har ikke brukt det, da det har gitt meg mye problemer.

Last ned fastboot her

I terminal:

sudo chmod 775 fastboot

./fastboot devices

for å finne telefon

./fastboot -w

slette innhold på tlf

./fastboot update *.zip

for å laste opp rom.kall den gjerne update.zip

Har aldri lasta rom via fastboot, men i ditt tilfelle kan det jo være verdt et forsøk, men garanterer ikke noe.

Endret av janaha
Lenke til kommentar

Har ikke linux installert nå, men skal se om jeg får prøvd det.

Men, det virker som om jeg kan få installert riktig ROM hvis jeg bare finner den. Er det noen her som vet hvor jeg kan finne en stock ROM for HTC, til Incredible S. Jeg kan gå inn på settings og software for å finne ut at jeg kan laste ned en update, men den vil ikke installeres. Så det kan være jeg klarer det med riktig ROM.

Lenke til kommentar

Tror jeg er i ferd med å gi opp.

Saken har kokt ned til følgende:

Får ikke gjort noe med fastboot, den finnes ikke i settings.

Får ikke startet i clockwork recovery mode, og får heller kjørt exe fila i revolutionary. Har bare installert feil ROM med taiwansk og engelsk språk. Hadde jeg kunne kjørt inn en ny ROM så hadde saken vært grei, men det ser ut som om denne ROM'en blokkerer alt. Installerer ROM manager, både via HTC sync, via nett, men den vil ikke roote, og den mangler superuser sier den.

Tlf er egentlig ubrukelig, med htc ROM og sense... Kanskje man skal gå tilbake til apple..

Lenke til kommentar

Prøvde den, men kan være jeg ikke gjorde det riktig. Den er litt uklar i forhold til hva jeg eksakt skal skrive i cmd vinduet. Den vil ikke ta fastboot som en kommando.

Når jeg satte tlf i s-off hadde den en hboot version som het 1.13.osv, nå har den hboot version 6.13.1002, så jeg må vel få ordnet noe der.

Nå kan det også tyde på at det er en hardware feil i forhold til mikrofonen siden jeg har hatt samme problemet med fire fem forskjellige ROM, blant annet cyanogenmod.

Spørsmålet er om verkstedet vil reparere den så lenge den står s-off, og hva det eventuelt vil koste.

Lenke til kommentar

Du må ha adb installert for å bruke fastboot(fastboot skal ligge i samme katalog som adb,og du skal være i den katalogen).

Men det er ikke sikkert de ser etter s-off engang når du leverer den til rep

Endret av janaha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...