shadowano Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Hei Jeg har denne prosessoren: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=322633 Etter at jeg installerte windows 7 så ser jeg bare en kjerne. System Information: Task Manager: Det er noe som ikke stemmer her sant? Noen tips? Lenke til kommentar
JAH Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 (endret) Står denne riktig? Endret 3. desember 2011 av janaha Lenke til kommentar
shadowano Skrevet 3. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2011 Har ikke annet valg, men står riktig Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Foreslår å oppdatere hovedkortets bios! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 win+R tast inn "msconfig" trykk enter naviger til Boot eller oppstart avhengig av språk. Trykk på advanced options Kontroller at number of CPUs ikke er huket av: Fungerer ikke dette kan du prøve en tur i BIOS for å se om ikke en kjerne er skrudd av. Lenke til kommentar
shadowano Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2011 msconfig valget du refererer til er ikke markert (huket av, avhuket eller andre ord som har to betydninger). Kan man slå av kjerner i BIOS asså? Skal se om jeg finner noe som ligner på det. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Gammelt XP triks: Gå inn i enhetsbehandling, se under Datamaskin eller "Computer" som kategorien heter på engelsk (Har engelsk OS) Der ser du noe som heter: "ACPI X64-based PC" Avinstaller denne og restart, forutsatt at du har 2 kjerner i BIOS (Sjekk at den sier "Found 2x CPUs" eller lignende under oppstart så skal det hele funke.) Dette var fikset for en Core 2 Quad Q9450 sist gang jeg hadde dette problemet. 1 Lenke til kommentar
shadowano Skrevet 8. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2011 Jeg finner ingen steder i Bios hvor det står antall cores. Eneste jeg finner som omhandler kjernen er innstillinger på klokkefrekvens osv. Det står heller ikke under oppstart noe om antall kjerner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå