Gå til innhold

9800np -> 9800Pro


Ruba

Anbefalte innlegg

Har faatt med meg at man kan flashe BIOS slik at et np kort blir Pro.

 

Hva er egentlig forskjellen paa et overklokka 9800np og 9800Pro?

 

Jeg mener hvis du klokker det opp til Pro speeds.

 

Har 9800np og lurer paa om jeg skal flashe eller ikke.

 

 

Ruba

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg lette litt rundt på ATi sine sider og de hadde en produkt sammenligning.

 

http://www.ati.com/products/radeon9800/rad...ro/compare.html

 

Dette som vises på den siden av forskjeller mellom kortene, skal være det eneste som skiller.

 

Håper dette hjelper :)

 

Med aa flashe BIOS oeker spenningen og jeg faar samme memory og engine clock?

 

Hva med pixel fillrate? Vil den oeke til Pro nivaa etter man flasher bios?

Lenke til kommentar
Har flasha bios naa, kjoerer paa Pro speed, men vet ikke om jeg kan overklokke mere naa uten ekstra kjoeling.

 

noen som har peil?

 

Bare å klokke i vei det. Så lenge du ikke øker volt så vil ikke kjøling kunne bli noe problem. Svak økning av volt bør gå veldig greit, men jeg ville vært forsiktig da kortet koster en del penger.

Lenke til kommentar

Pixel fillrate vil øke samtidig som du øker kjerne frekvensen og vil oppnå det samme i pixel fillrate som ett helt vanlig Pro kort vil greie å produsere.

 

ang kjøling så tror jeg nok du ikke trenger å vere redd, er vel den akkurat samme kjølingen på ett NP kort som det er på ett Pro kort så ved å klokke NP kortet ditt til Pro nivå skulle ikke vere noe problem med altfor høy temperatur..

 

uansett, om du har tenkt å klokke videre over Pro nivået så hadde jeg ha villet spandert ett par kroner i bedre kjøling til kortet da R3x0 kjernene blir veldig varme selv på standard hastighet, har hørt om 9700Pro kort som har kjernetemp på over 60 grader med std kjøling

Lenke til kommentar

proevde aa klokke minnet litt opp...345, men d funka daarlig. Grafikken satt igjen paa desktop etter 4 sekunder av 3dmark 2001. :lol:

 

det jeg syns er litt rart er at jeg kunne overklokke til 380 core og 325 minne foer jeg flasha.

 

Det vil si at jeg oppnaadde ingen ting ved aa flashe BIOS? :roll:

Lenke til kommentar
proevde aa klokke minnet litt opp...345, men d funka daarlig. Grafikken satt igjen paa desktop etter 4 sekunder av 3dmark 2001. :lol:

 

det jeg syns er litt rart er at jeg kunne overklokke til 380 core og 325 minne foer jeg flasha.

 

Det vil si at jeg oppnaadde ingen ting ved aa flashe BIOS? :roll:

Unless you have Samsung 2.2ns, 2.8ns, 3.0ns, or 3.3ns do not flash.

Hva slags minne har du? Du har vel Infineon.

Lenke til kommentar

Har infenion og brukte den biosen som var beregnet til det.

 

Det rare naa er at naar jeg troeker paa default settings gaar instillingene tilbake paa np Nivaa.

 

Fikk melding atter flashinga at det var suksess. Da jeg proevde aa flash en gang til fikk jeg beskjed om at det va alerede programert.

 

Det vil vel si at det er flasha til Pro?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...