Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluescreen etter å ha logget på

Anbefalte innlegg

Hei!

Plutselig da jeg var på PCen i ca 1 time (har ikke hatt noen problemer før det heller) så fikk jeg bluescreen. Da måtte jeg så klart skru av og på PCen.

Deretter da jeg skrudde på PCen, og logget på brukeren min så var jeg kanskje der i 15 sekunder. Da fikk jeg den samme bluescreenen IGJEN! Og dette skjer hver gang.

Hva er galt?

Her er bilde:

post-195509-0-27560100-1322915257_thumb.jpg

EDIT: HJELP!!!

Endret av JimmyGrudgie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt mere detaljer om PC og Windows versjon hadde vært fint.

Broren min som er utenlands og umulig å få tak i er den som bygde PCen min.

Jeg derimot kan ikke så veldig mye om PC.

Men han sendte dette til meg for en stund siden.

i5 2500k

xms3 1600mhz 2x2gb

p8p67 b.31

gigabyte 460ti oc

cx 500 v.2.3

i5 2500k er vel Intel Core.

Men resten kan jeg ikke, og håper du kan dem/evt finne ut av det... hehe

Windows versjon er Windows 7 Ultimate 32 bit.

Minnebrikke = RAM.

Du kan prøve å starte i safe-mode. For å sjekke om det er noen av driverne dine.

Ok, så jeg skal skru på PCen i safe-mode ved oppstart?

Hva mer etter det?

Forresten, bare safe-mode, eller med cmd eller annet?

Lenke til kommentar

Prøv med bare safe-mode. Og vis du kommer inn så er det i alle fall ikke noe feil med harddisken du har instalert Windows på og windows.

Hei, beklager for sent svar, jeg var ute en liten stund.

Men jeg kommer meg inn i safe-mode uten å få noen form for bluescreen eller noe. Og jeg er fortsatt inne uten at PCen har klikka.

Men jeg fikk opp en Windows boks der det står:

Windows has recovered from an unexpected shutdown

Windows can check online for a solution to the problem next time you go online.

Så "problem details, check later og cancel".

Så står det PRoblem signature under problem details at problem event name er bluescreen osv.

Så det betyr at det funker fint i safe-mode, men ikke vanlig????

Hva kan da være problemet?

Lenke til kommentar

Unexpected shutdown - dette har du jo hatt så den meldingen er således naturlig å få som infomelding.

Mens du er i safemode - gå inn i kontrollpanel - brukere - lag deg en ny bruker .

Prøv deretter å logge inn med den "nye" brukeren du har laget.

Grunnen til at jeg foreslår dette er at det ikke er uvanlig at user profile i windows kan ha det med å bli ødelagt/korrupt .

Lages ny bruker får du opprettet ny user profile og ny hive for denne i windows registeret.

Lenke til kommentar

Unexpected shutdown - dette har du jo hatt så den meldingen er således naturlig å få som infomelding.

Mens du er i safemode - gå inn i kontrollpanel - brukere - lag deg en ny bruker .

Prøv deretter å logge inn med den "nye" brukeren du har laget.

Grunnen til at jeg foreslår dette er at det ikke er uvanlig at user profile i windows kan ha det med å bli ødelagt/korrupt .

Lages ny bruker får du opprettet ny user profile og ny hive for denne i windows registeret.

Hei!

Dette funket ikke heller...

Fikk være på i noen sekunder lengre til skjermen fryste på desktop.

3-4 minutter senere fikk jeg samme bluescreen..

Hva kan være galt?

Lenke til kommentar

Siden du skriver her på dette forumet antar jeg at du har tilgang på en "annen" PC ?

Problemet ditt er ikke veldig enkelt å klassifisere.

Det kan både være et hardware problem , eller software problem.

Med hardware kan det være flere ting - men oftest er det minne som er synder. Dog kan det også være andre ting som hovedkort , prosessor osv.

Software .

Kan skyldes feil i operativ systemet (windows) eller windows updates som er automatisk lagt inn . Feil i enhets drivere (du har oppdatert) , feil i programvare f.eks tredjeparts antivirus,brannmur osv.

Foreslår at du til å begynne med utfører hardware sjekk ved hjelp av frittstående test program .

Du starter dette direkte fra en CD eller DVD du har brent .En eller flere .ISO du laster ned til en "annen" PC og brenner til CD/DVD.

Først bør du teste med memtest86+

Neste er et operativsystem som kjører fra CD/DVD som enkelte linux distibusjoner (såkalt "live CD").

Funker dette "vet du" at maskinvaren din er i orden , som er 1' prioritet å få avklart.

Memtest86+ ISO laster du ned herfra:

http://www.memtest.org/

Linux Live CD kan du laste ned herfra :

http://www.livecdlist.com/

Du kan bruke knoppix , ubuntu , xubuntu , linux-mint m.fl

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Med hardware kan det være flere ting - men oftest er det minne som er synder. Dog kan det også være andre ting som hovedkort , prosessor osv.

Software .

Kan skyldes feil i operativ systemet (windows) eller windows updates som er automatisk lagt inn . Feil i enhets drivere (du har oppdatert) , feil i programvare f.eks tredjeparts antivirus,brannmur osv.

Foreslår at du til å begynne med utfører hardware sjekk ved hjelp av frittstående test program .

Du starter dette direkte fra en CD eller DVD du har brent .En eller flere .ISO du laster ned til en "annen" PC og brenner til CD/DVD.

Først bør du teste med memtest86+

Neste er et operativsystem som kjører fra CD/DVD som enkelte linux distibusjoner (såkalt "live CD").

Funker dette "vet du" at maskinvaren din er i orden , som er 1' prioritet å få avklart.

Men hvordan gjør jeg de 2 testene du gav meg, siden jeg ikke en gang får skrudd på PCen?

Og jeg har bare vanlige CDer, altså 4.7gig.

Blir det plass? Og hvilket program bruker jeg for å brenne de filene på en PC?

Og selv om jeg finner ut hvordan jeg brenner det på en CD, hvordan er det jeg tar det testene?

Har du noen tutorials?

Og når du sier jeg kan bruke knoppix, ubunti, xubuntu, linux-mint m.fl. Er det de forskjellige live cd-ene jeg kan bruke?

Men vil helst ha en du foreslår!

Lenke til kommentar

Du bruker et CD/DVD "brenneprogram" som kan brenne image/bilde filer (ISO) på den PC du nå skriver på.

Den Memtest86+ CD eller DVD du har brent til plate putter du i DVDrom på din problem PC og lar PC boote opp fra denne DVD/CD . Memtest86 programmet vil da starte uten at windows starter (det kjører fra CD/DVD platen)

Det samme gjør du med en linux live cd/dvd

Linux operativ systemet kan kjøres direkte fra plate.

Lenke til kommentar

Du bruker et CD/DVD "brenneprogram" som kan brenne image/bilde filer (ISO) på den PC du nå skriver på.

Den Memtest86+ CD eller DVD du har brent til plate putter du i DVDrom på din problem PC og lar PC boote opp fra denne DVD/CD . Memtest86 programmet vil da starte uten at windows starter (det kjører fra CD/DVD platen)

Det samme gjør du med en linux live cd/dvd

Linux operativ systemet kan kjøres direkte fra plate.

Ok, men jeg trenger et brenneprogram... hehe :p noen du vet om som er gratis?

Så forteller jeg deg resultater siden, evt imorgen :)

Lenke til kommentar

Er det windows 7 på den PC du er på ?

Hvis ja - trenger du ikke noe CD/DVD brenne program til akkurat dette.

Du bare høyreklikker å en nedlastet bildefil (ISO) og velger

Åpne i / Åpne med - "Windows Disk Image Burner".

ISO blir da brent til innebygde CD/DVD brenner du har i maskinen på din blanke CD/DVD plate

Vet ikke hva Microsoft har oversatt dette utforsker valget med i Norsk Windows versjon - men du ser det på icon/bildet.

post-35394-0-75636900-1322937276_thumb.png

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Er det windows 7 på den PC du er på ?

Hvis ja - trenger du ikke noe CD/DVD brenne program til akkurat dette.

Du bare høyreklikker å en nedlastet bildefil (ISO) og velger

Åpne i / Åpne med - "Windows Disk Image Burner".

ISO blir da brent til innebygde CD/DVD brenner du har i maskinen på din blanke CD/DVD plate

Vet ikke hva Microsoft har oversatt dette utforsker valget med i Norsk Windows versjon - men du ser det på icon/bildet.

Windows 7 ja!

Og takk, gir resultat (med bilde om jeg rekker/kan) når jeg er ferdig!

Lenke til kommentar

Hei!

Beklager for styret.

Men det er så masse å velge i mellom.

På memtest.org er det masse zip osvosv og gz filer.

Kan du skrive den eksakte filen jeg skal laste ned?

Og det samme med livecdlist.com...

Finner ikke en som heter Linux, finner cdlinux, og noen andre MED linux i seg, og ikke bare linux. Kan du gi meg den rette linken?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...