Slayer00 Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Hei, jeg har bygde ny PC og har denne pakken med CPU,minne og hovedkort: http://www.pixmania.com/no/no/10110512/art/tikoo/oppgraderingspakke-hovedk.html Hver gang jeg kommer til et nivå i installeringen fryser alt. Jeg har oppdatert BIOS, prøvd med tre forskjellige harddisker og brukt 3 forskjellige W7 cd'er. Er det noen som vet hva som kan være galt? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Om også dette ASUS kortet har AI-Tweaker , TPU og TurboV funksjon - slå dette av i BIOS (som det ser ut til å ha). http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8H67/#specifications Installerer du til en SSD med SandForce kontroller - oppgrader til seneste SSD firware på den først. Lenke til kommentar
Slayer00 Skrevet 3. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2011 Jeg disablet alt i AI tweaker, men de to andre funksjonene du skrev fant jeg ikke. Skal prøve igjen om 5 min! SSD bruker jeg ikke. Lenke til kommentar
Slayer00 Skrevet 3. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2011 Da har den hengt seg igjen, på samme sted! Fysj, nå begynner jeg å bli lei. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Tipper på minneproblemer. Prøv med bare 1 brikke. Lenke til kommentar
Slayer00 Skrevet 3. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2011 Det er problemer med minnet. Jeg har to brikker og jeg får ikek bildet dersom jeg har brikkene i slot nummer 1 & 2. Jeg fant ut at du måtte bruke slott 3 & 4 for at jeg i det hele tatt skulle få bilde. Nå prøver jeg med bare en brikke. Det er problemer med minnet. Jeg har to brikker og jeg får ikek bildet dersom jeg har brikkene i slot nummer 1 & 2. Jeg fant ut at du måtte bruke slott 3 & 4 for at jeg i det hele tatt skulle få bilde. Nå prøver jeg med bare en brikke. Lenke til kommentar
Slayer00 Skrevet 3. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2011 Nå har jeg prøvd med bare en. Det funket heller ikke. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Minne skal installeres i "dual-channel". Dvs enten begge i de sort slottene eller begge i de blå slottene. ASUS rekommenderer installert i A2 + B2 (blå) for best kompabilitet. Bruke kun en minnebrikke - rekommendert av ASUS plassert i A2 (blå) Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 2 brikker og 4 sloter gir jo 8 mulige kombinasjoner hvis man skal prøve alle alternativer med en brikke... Kan jo være feil på hovedkortet. Hvis du har/kan låne en annen brikke som man vet er OK så er det en måte å teste på. Lenke til kommentar
Slayer00 Skrevet 3. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2011 Jeg har prøvd alle 4 komboer med en brikke, men bare den i slo nummer 4 funker(fra venstre), men da får jeg samme problemet med at den fryser under installasjon av W7. Lenke til kommentar
R2B2 Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Send det tilbake til forhandler.. Lenke til kommentar
Slayer00 Skrevet 7. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2011 Jeg har vært så lur å bestille fra Pixmania og de sier at de ikke tar imot retur, med mindre du bruker angreretten, så jeg fikk beskjed om å kontakte Asus. Asus mente det var noe galt med RAMen. Er dette sannsynlig? Det blir mye stress for meg å kjøpe ny ram nå, for å så teste en gang til. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Hvor bor du? Kanskje noen brukere fra ditt område kan swappe ram for deg, bare for å teste. Lenke til kommentar
Slayer00 Skrevet 14. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2011 (endret) Jeg kjøpte ny ram og det var ikke det som var feilen! Nå har jeg bare utrolig store problemer med kundeservicen til Pixmania. Det virker som en franskmann sitter der med Google translate eller lignende! Endret 28. februar 2012 av Slayer00 Lenke til kommentar
Slayer00 Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 (endret) Nå har jeg fått et nytt hovedkort. Jeg har montert alt på nytt og får det samme problemet Kan noen være så snill å hjelpe meg? Endret 28. februar 2012 av Slayer00 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Det dukket opp en ny tråd, https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1419579 Da stenges denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg