Gå til innhold

Asus p8Z68V-pro vga_led med MSI 560

Carcharis

Anbefalte innlegg

Hei. Noen her vet sikkert at jeg har hatt tidligere problemer med PC-en som jeg nå har fått fiksa og den kjører helt perfekt uten noe skjermkort i. Så fort jeg setter i mitt nye MSI 560Ti (Hawk) og prøver å boote lyser VGA_LED lyset rødt på hovedkortet og det kommer ikke noe bilde på skjermen i det hele tatt. Kan se at pc-en starter helt opp da jeg kan bruke skjermen på g19 tastaturet osv.

Hjelp :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK - litt basic PC feilsøkning er verdt å nevne.

1) Virker TI560 hawk kortet.

Prøv det i en venns PC eller annen PC som har PCI-Express grafikk port. Dette kom for mange år siden.

2) Flytter du DVI/HDMI kabelen fra skjermen din over til skjerm tilkoplingen(e) på TI560.

Hovedkort porten kan kun brukes etter at du har installert og konfigurert lucid logic virtu drivere.

Har du dette installert allerede sjekk oppsettet .

3) Virker PCI-Ex 16X grafikk kort portene på ditt hovedkort

Test med et annet grafikk kort.

Et gammalt pci_expresskort 1.0 ala' Radeon X1900Pro kan tom brukes til å verifisere dette.

4) Kopler du til native 6pins PCI-Ex power fra din PSU til "begge" power tilkoplingene på TI560 Hawk.

VGA_LED er normalt en indikasjon på at hovedkortet ikke klarer å initialisere grafikk kort adaperet during POST.

Edit:

Leste du ikke linken i mitt forrige innlegg ?

Asus P8Z68-V Pro - VGA_LED RED! [solved]

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tviler på det.

Men uansett - En 100% verifikasjon på at ditt nye skjermkort faktisk virker , og ikke er D.O.A er imho essensiellt å få avdekket her.

A135 serie fra Chieftek er laget av sirtek og er klassifisert som "mediocre".

Men om du får igang et HD5850 med den skal du ikke ha noe problemer med et nvidia 560Ti for å si det slik.

Kan være viktig at du bruker 1.stk 6+2p og 1.stk 6p pci-express power kablene fra den og ikke overganger/adaptere fra molex. Dette da det kan være lagt inn logikk i skjermkortet som kontrollerer sense wire i Pci-Ex tilkoplingen , om den ikke detekterer sense wire for watt klassifiseringen kan gfx kortet nekte å starte.

Hadde samme problem med HD6950 DCII fra ASUS (måtte bruke native PSU PCI-Ex kabler med sense wires ihh til spec).

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...