Gå til innhold

Har kondisjonstrening negativ effekt på styrke?

Anbefalte innlegg

Etter jul tenkte jeg å komme i gang med deffing.

Trener styrke 3 ganger i uka, og null kondisjonstrening.

Hvis jeg legger inn to dager med kondisjonstrening i uka, i tillegg til styrketreninga, hvilke negative effekter vil dette ha? Vil et kaloriunderskudd i tillegg til dette ha en negativ effekt på styrkebiten?

Kan forøvring nevne at det er fullkroppsprogram det er snakk om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal nok gå bra det, er ingenting i veien for at man skal kunne bygge muskler og brenne fett samtidig med riktig kosthold og trening. Det du må passe på er eventuelt å spise nok kalorier, (proteiner og selvfølgelig). Men for lite kalorier kan føre til at du blir veldig utbrent samt det at du ikke bygger muskler på kaloriunderskudd, du kan også risikere tap av muskelmasse med for lite kalorier. For mye derimot fører jo til at du ikke brenner fett, men da skal du spise ekstremt mye fordi du kommer til å trenge ganske mye energi for å trene 5 dager i uka.

Lenke til kommentar

Få i deg nok næring, så ska ldet meste gå bra.

For min del så ødelegger jeg styrketreningen hvis jeg kjører en hard kondisøkt rett før styrkeøkt, da det tar mye energi fra kroppen din.

Mens en rolig joggetur etter styrketrening beroliger kroppen min.

Bare husk at det kreves en god balanse mellom kost og trening, du vil nok selv merke hva kroppen din har best av :)

Lenke til kommentar

Kardio samme dag som beinøkter påvirker størelsen. Low-mid intensitetskardio bryter ned mer muskler enn høyintensitets. Anbefaler å kjøre 4x4 eller sprint kardio på dager du ikke trener bein.

Pic related:

endurance-vs-sprinter-male.jpg

Venstre maraton, høyre sprinter

Endret av LNF
Lenke til kommentar

Nå er det vel forskjell på å jogge 3km og 30km også da.

Sprint er også veldig eksplosivt, og mange av dem trener styrke ved siden av. De bryr seg mindre om vekta, fordi man slipper å drasse på en 100kg tung kropp gjennom et maraton.

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...