DementedAlbino Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Skal utvide mitt raid-5 som til nå består av 5x1.5 TB Samsung Green disker. Dette er kun til lagring, så hastighet har lite å si. Jeg vil rett og slett vite hvilken av disse diskene jeg bør gå for:-) Det er kun disse som er aktuelle grunnet pris. - WESTERN DIGITAL HD Caviar Green/2TB SATA 3GB/s 3.5" 64MB - SAMSUNG SpinPoint F4EG 2TB 5400RPM, SATA 3.0 Gbps, 3,5", 32MB Cache, 8.9ms, "EcoGreen F3" - WESTERN DIGITAL HD AV GP/1.5TB SATAII 7200rpm 64MB Spiller det noe rolle hva jeg velger her eller er det bare å kjøpe den billigste av de? Jeg er klar over at jeg ikke får utnyttet hele 2TB på diskene da jeg kun har 1.5TB på de eksisterende diskene, men om jeg ønsker å utvide siden kan jeg jo bytte ut alle diskene til 2TB, noe som også er maks på Perc 5i kortet som skal brukes. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Jeg er klar over at jeg ikke får utnyttet hele 2TB på diskene da jeg kun har 1.5TB på de eksisterende diskene, men om jeg ønsker å utvide siden kan jeg jo bytte ut alle diskene til 2TB, noe som også er maks på Perc 5i kortet som skal brukes.Hei. Kan heller ikke se å begrunne valget annet enn gjeldende priser. Dersom software raid ikke er helt uaktuelt, så kan du jo alltids se på om Openegg FlexRAID kan være noe for deg. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 SAMSUNG SpinPoint F4EG 2TB får du til 800kr på Dustin hvis du har studentkonto. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 3. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2011 SAMSUNG SpinPoint F4EG 2TB får du til 800kr på Dustin hvis du har studentkonto. Kostet 557,- hos amentio uten studentrabatt når jeg kjøpte:-) Ser den er oppe i 1233,- nå. http://www.prisjakt.no/product.php?p=709038 Wester Digital 2TB disken var forresten til 589,- tidligere, men nå oppe i 1424,- http://www.prisjakt.no/product.php?p=864268 Ble med andre ord to disker til fin pris for min del i dag:-) De stod som kampanje begge to. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Jeg hadde aldri handlet med hverken Datakjeden eller Amentio. Tar lang tid å få produktene og skulle det skje noe med det du har kjøpt så er ikke kundebehandlingen deres akkurat i toppklasse. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 3. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2011 Tja, er ikke mitt førstevalg, men de lå et godt stykke under andre i pris + at jeg venter på de nødvendige sas-->sata ledningene i fra dealextreme før jeg får tatt disken i bruk. Sender de den ikke ut innen rimelig tid så får jeg avbestille å kjøpe hos dustin for noen hundrelapper ekstra. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 (endret) SAMSUNG SpinPoint F4EG 2TB får du til 800kr på Dustin hvis du har studentkonto. Er det samme pris for studenter enda? Amentio kansellerte ordren min, tross for at produktene ble kjøpt under kampanjepris. Varen var tydelig merket med kampanje, både på bilde av varen og under informasjon om varen, likevel skal de ha det til at den var feilpriset! Blir nok ikke til at jeg handler hos Amentio igjen flere ganger, og ønsker hele bedriften nedom og ut! Edit: Tok kontakt med Dustion og de oppdaterte kontoen min umiddelbart, så da blir det kjøpt til 804,-. Tusen takk for tipset, og tusen takk til Dustin:-) Endret 5. desember 2011 av svortevik Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Jeg bestilte akkurat Samsung spinpoint til NASen jeg kjøpte. Leste flere tester mellom nettop disse diskene du prater om + noen fler . Det viste seg at WD sine disker hadde fryktelig høy latency på mange av testene, mens Samsung gjorde det svært bra Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Jeg bestilte akkurat Samsung spinpoint til NASen jeg kjøpte. Leste flere tester mellom nettop disse diskene du prater om + noen fler . Det viste seg at WD sine disker hadde fryktelig høy latency på mange av testene, mens Samsung gjorde det svært bra Hva vil det si under bruk? Har en blanding av WD og Samsungdisker her nå som skal brukes. Bør jeg bare droppe WD og gå for Samsung? Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 I praksis så var det når man overførte mindre filer at det gikk tregere. Hvis du allerede har harddiskene så ser jeg ikke det som grunn nok til at du ikke skal bruke dem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå