Gå til innhold

Bærbar til 3D

[·]

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal kjøpe meg en bærbar til 3D-bruk (Lightwave) og også til skriving (hovedfag). Det jeg ser etter er dermed 3D-ytelse først og fremst (grafikk, skjerm), og alt annet i andre rekke. Jeg skal ikke sitte på lesesal med andre så mye, men støy er likevel en faktor hvis viftehvin ligger i samme lydspekter som kritt-på-tavle hyl :o

Har sett meg ut denne fra komplett:

Fujitsu Siemens Amilo D8830

15" SXGA+ P4 2.66GHz,256MB,60GB,DVD/CDRW, XP Home

Maskina har ATI Mobiliy Radeon 9000 med 64Mb VRAM. Jeg sitter nå på en 400Mhz G4 mac med 16Mb ATi Rage 128-kort... tipper det blir en liten overgang der, ja :lol:

Kjøper da i tillegg et ekstra batteri siden to timer er litt lite, samt 512Mb RAM ekstra. Mus og tastatur kommer også i tillegg for hjemmebruk. Totalpris da under 16000 for alt sammen.

Ser dette høl i hue ut? Er det alternativer der ute som er klart bedre?

I tillegg er ikke maskinen på lager før om ti dager. Er det dumt å bestille nå? Det kan jo kanskje skje mye på den tiden hvis det er nå nye modeller lanseres...

Tusen takk for all hjelp dere kan bidra med,

Tyr

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

cyberpet og leoss, takk for svar! Dell'n er vel hakket dyrere enn 8830'n, men grafikk-kortet er jo nyere...samtidig får jeg ny arbeidsstasjon med proff-kort (Quadro) i september, så jeg er ikke så avhengig av at den bærbare kan ALT...

Godt å høre at jeg ikke var helt på jordet! Det er utrolig hva jeg får til i Lightwave med den gamle maskina, så jeg tipper 8830'n bure holde i lange baner for meg. Sendte forresten beskjed til komplett - de hadde skrevet at 2,66Ghz modellen (8830) hadde Hyperthreading... og det har den jo ikke...

Takk igjen!

Lenke til kommentar
"]cyberpet og leoss, takk for svar! Dell'n er vel hakket dyrere enn 8830'n, men grafikk-kortet er jo nyere...samtidig får jeg ny arbeidsstasjon med proff-kort (Quadro) i september, så jeg er ikke så avhengig av at den bærbare kan ALT...

Godt å høre at jeg ikke var helt på jordet! Det er utrolig hva jeg får til i Lightwave med den gamle maskina, så jeg tipper 8830'n bure holde i lange baner for meg. Sendte forresten beskjed til komplett - de hadde skrevet at 2,66Ghz modellen (8830) hadde Hyperthreading... og det har den jo ikke...

Takk igjen!

Jeg har den samme maskinen som du vurdere å kjøpe, men riktig modellnavn er d8820, og ikke 8830... Hvis du sjekker hos komplett så har de ført opp d8830 to ganger. Èn til 18k, og èn til 14k...

Jeg liker denne maskinen veldig godt, men det er blir litt lite med 256mb RAM (men man kan ikke forvente annet til den prisen). Radeon M9 er også ok til spilling, og dèt er jo ingen ulempe :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...