Gå til innhold

Oppkjøring på tirsdag! Hjelp.. pliss


adrian2

Anbefalte innlegg

Hei!!

 

Jeg har oppkjøring nå på tirsdag, og som dere sikkert vet så er jeg VELDIG nervøs, jeg er flink til å kjøre bil, men gruer meg veldig mye pga det kommer til å snø! :-( Jeg har aldri kjørt i snø før..

 

Hvordan er det å kjøre når det snør under oppkjøring med sensor??

 

Har dere noe tips om hva jeg skal gjøre for å ikke stresse så mye? Er så redd for å stryke.. Årrrh..

 

Jajaja, setter stor pris på all hjelp fra dere fine folk!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=161

Står masse der!

Ellers det går helt bra

jeg hadde oppkjøring 2010.11.30 i fjor og det var masse snø på veien. Er bare å ta det rolig, ikke stress. Sensor er ikke der for å stryke deg, men for å hjelpe deg. Snakk med han/henne underveis, gjør du noe feil husk å nevn det i slutten av oppkjøringen sånt at sensoren er klar over at du har gjort den feilen og da har du mindre sjanse for å stryk

Lenke til kommentar

Hvis du er flink til å kjøre bil, vil ikke litt snø hindre deg i å bestå. Bare husk å kjøre aktsomt, forutseende, og etter forholdene. Hadde selv oppkjøring tidlig mars 2009 og det er ikke veldig annerledes enn å kjøre på bar bakke. Bare pass på å avpass fart etter forholdene, brems tidligere inn mot kryss, vær beredt på at andre bilister ikke takler snøen like godt som deg.

 

Off topic; m4sta fra NB? Fra Serbia? :love:

Lenke til kommentar

Tusen takk folkenns! Dere sier så mye bra :-))

 

Jeg er veldig flink til å snakke med folk, så derfor er jeg egentlig ikke redd for å snakke med sensor, for det vil gå bra, det vet jeg. Men tingen er at mamma og pappa ikke har bil, og da får jeg kjørt jævli lite, den eneste jeg kjører med er kjørerlæren min, og han sier at jeg kjører bra.. Så satser på å stå til tirsdag.. Har kjøpt meg bil og greie :)

 

Men dere - hvis det er 50 sone og jeg kjører i 40\45, har det noe å si for sensor??

Lenke til kommentar

Tusen takk folkenns! Dere sier så mye bra :-))

 

Jeg er veldig flink til å snakke med folk, så derfor er jeg egentlig ikke redd for å snakke med sensor, for det vil gå bra, det vet jeg. Men tingen er at mamma og pappa ikke har bil, og da får jeg kjørt jævli lite, den eneste jeg kjører med er kjørerlæren min, og han sier at jeg kjører bra.. Så satser på å stå til tirsdag.. Har kjøpt meg bil og greie :)

 

Men dere - hvis det er 50 sone og jeg kjører i 40\45, har det noe å si for sensor??

 

Det har veldig mye å si. Man kjører først og fremst etter forholdene, deretter etter fartsgrensene. Å kjøre etter forholdene kan være vanskelig, men er det mye snø evt. is kan faktisk 40/45 være en for høy fart i en 50 sone. Er det deretter gode forhold bør du ligge så nærme 50 du kommer, aldri over, og heller ikke noe særlig under da for da senker du trafikken, og det kan du stryke på.

 

Skulle du dog være en tvil, f.eks om du glemmer et skilt, og er usikker om du er i f.eks en 40 eller 50 sone, så har du ihvertfall større sjangs for å lykkes hvis du kjører i 40 isdenfor 50, men for all del få med deg skilt!

 

Men det viktigste er at du kjører ROLIG og konsentrert, ikke tenk at du har dårlig tid. Ikke ta noen scary luker, ikke kjør fort inn i rundkjøringer, kryss, selvom du mener det ikke var fort kan sensor mene det, og det kan du stryke på. Så kjør forsiktig er stikkordet, det går nok bra;)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Vær også klar over at det kan være lurt å slippe biler forbi hvis det bygger seg opp med biler i speilet. Jeg holdt fartsgrensa på en hovedvei på min oppkjøring, men det kom fort mange biler i speilet. Slapp dem forbi på en rasteplass, og dette fikk jeg god skryt for av sensor.

Lenke til kommentar

Nå har du kjørt opp for lenge sidan, men dersom det er andre som lurer så er det faktisk ein fordel at det er snø på vegen.

 

På denne måten kan du begrunne nesten alt av forsiktig kjøyring på kjøyreforholda. Du treng for eksempel ikkje å kjøyre like fort som du har lov til så lenge du opplyser om at du kjøyrer litt saktere og holder litt lengre avstand til bilen forran enn vanlig fordi det er glatt.

 

Du må sjølvsagt ikkje overdrive, men du slepp lett unna med litt slikt småplukk dersom du skylder på kjøyreforholda.

Det er også svært viktig å snakke med sensor medan du kjøyrer, det er ofte lurt å tenke høgt. Særlig er dette hjelpsomt dersom du er sterk på teorien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...