Gå til innhold

Mdem Thomson tg589ivn Ventelo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor velge Ventelo på VDSL?

De er jo dyrere da de tar linjeleie på disse linjene...

 

Oh boy NGT trollet dukker opp igjen.

 

Vel både Telenor og NGT er billigere enn Ventelo i dette tilfellet.

Så at det er noe trolling er meg ubekjent :)

 

Det er ikke nødvendigvis sant.

 

For de som har/kan få VDSL og som har analogtelefoni hos Ventelo så vil de betale (for telefonien): kr. 148 - kr. 89,- (kr. 89,- er rabatt for xDSL og telefoni på samme linje og eier av abonnement) i tillegg til månedsprisen for VDSL-abonnementet.

 

VDSL 25/5 Mbps: kr. 399,-

Analog fasttelefonabonnement: kr. 59,- (148 - 89 som nevnt ovenfor)

 

Totalt: 458,-

Telenor tar: 449,- de tolv første månedene, og deretter økes prisen til 499,- (i følge Telenors egen hjemmeside)

 

Så her kommer det an på hva slags løsning(er) man har valgt.

 

Telenor og NextGenTel har linjeleien inkludert i prisen på kr. 79,-

Så for de fleste er NextGenTel rimeligst per dags dato på VDSL.

 

Edit: Deretter så spørs det hva som vil skje med eventuelle priser i forhold til samarbeidspartnere for de aktuelle leverandørene.

Endret av torasbjoern
Lenke til kommentar

Hvorfor velge Ventelo på VDSL?

De er jo dyrere da de tar linjeleie på disse linjene...

 

Oh boy NGT trollet dukker opp igjen.

 

Vel både Telenor og NGT er billigere enn Ventelo i dette tilfellet.

Så at det er noe trolling er meg ubekjent :)

 

Det er ikke nødvendigvis sant.

 

For de som har/kan få VDSL og som har analogtelefoni hos Ventelo så vil de betale (for telefonien): kr. 148 - kr. 89,- (kr. 89,- er rabatt for xDSL og telefoni på samme linje og eier av abonnement) i tillegg til månedsprisen for VDSL-abonnementet.

 

VDSL 25/5 Mbps: kr. 399,-

Analog fasttelefonabonnement: kr. 59,- (148 - 89 som nevnt ovenfor)

 

Totalt: 458,-

Telenor tar: 449,- de tolv første månedene, og deretter økes prisen til 499,- (i følge Telenors egen hjemmeside)

 

Så her kommer det an på hva slags løsning(er) man har valgt.

 

Telenor og NextGenTel har linjeleien inkludert i prisen på kr. 79,-

Så for de fleste er NextGenTel rimeligst per dags dato på VDSL.

 

Edit: Deretter så spørs det hva som vil skje med eventuelle priser i forhold til samarbeidspartnere for de aktuelle leverandørene.

 

I mitt tilfelle er Ventelo en femtilapp billigere enn Telenor, og siden jeg har vært kunde hos Ventelo noen år til en billigere penge enn det Telenor tilbyr, så ser jeg ingen grunn til å bytte. Uansett er det vel en mellomstasjon til noen gidder å dra en fiber forbi huset her ...

Lenke til kommentar

Hvorfor velge Ventelo på VDSL?

De er jo dyrere da de tar linjeleie på disse linjene...

 

Oh boy NGT trollet dukker opp igjen.

 

Vel både Telenor og NGT er billigere enn Ventelo i dette tilfellet.

Så at det er noe trolling er meg ubekjent :)

 

Det er ikke nødvendigvis sant.

 

For de som har/kan få VDSL og som har analogtelefoni hos Ventelo så vil de betale (for telefonien): kr. 148 - kr. 89,- (kr. 89,- er rabatt for xDSL og telefoni på samme linje og eier av abonnement) i tillegg til månedsprisen for VDSL-abonnementet.

 

VDSL 25/5 Mbps: kr. 399,-

Analog fasttelefonabonnement: kr. 59,- (148 - 89 som nevnt ovenfor)

 

Totalt: 458,-

Telenor tar: 449,- de tolv første månedene, og deretter økes prisen til 499,- (i følge Telenors egen hjemmeside)

 

Så her kommer det an på hva slags løsning(er) man har valgt.

 

Telenor og NextGenTel har linjeleien inkludert i prisen på kr. 79,-

Så for de fleste er NextGenTel rimeligst per dags dato på VDSL.

 

Edit: Deretter så spørs det hva som vil skje med eventuelle priser i forhold til samarbeidspartnere for de aktuelle leverandørene.

 

I mitt tilfelle er Ventelo en femtilapp billigere enn Telenor, og siden jeg har vært kunde hos Ventelo noen år til en billigere penge enn det Telenor tilbyr, så ser jeg ingen grunn til å bytte. Uansett er det vel en mellomstasjon til noen gidder å dra en fiber forbi huset her ...

Nå tok jeg utgangspunkt i det som står av priser på hjemmesidene, men det kan godt tenkes at folk som jobber på salgsavdelingene kan komme med litt lavere priser enn hva tilbyderne operer med på hjemmesidene.

 

Hvilket produkt har du hos Ventelo?

Lenke til kommentar

Har ikke fått i hus enda, men har bestilt 25/5, det var det raskeste som kunne leveres her jeg bor pga lengde til sentral osv.

 

Har i dag 16/0,7 ADSL, så i all hovedsak er det opphastigheten som er forskjellen, men vil nok merke det når junior spiller og/eller laster opp bilder og filmer (egenproduserte) til ymse sider.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da er "herligheten i hus, og som noen antydet oppe her er det et 789 modem, ikke 589 som jeg fikk oppgitt av kunde"service" hos Ventelo.

 

Dette har 4 100Mbit porter og en 1000Mbit port og fungerer forsåvidt greit, men synes kanskje at det burde vært bare Gb porter på et slikt modem.

 

Etter 10 dager uten nett var det i orden på torsdag, og har fungert som det skal siden da, og vi måler de hastigheter som vi betaler for, og må da sies å være fornøyd med det.

 

Det vi ikke er fornøyd med er at det er umulig å få snakket med noen som kan svare på tekniske spørsmål, eller kunne ta et hint når noen ringer inn en feilmelding og beskriver et problem og de skal skylde på brukeren, og samtidig tror at verden vil bli frelset bare jeg restarter modemet mitt tilstrekkelig antall ganger selv om det er feil i sentralen ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...