apokalypse123 Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) Hei, trenger litt hjelp. Tenker å kjøpe en ny Stasjonær pc, men har ikke så mye peiling på hva som er bra osv. Her er to oppbygninger jeg har sett litt på : Komplett Gamer a20, Monthly edition - Desember Varenr.:313590 Ahead Nero 10 Essentials OEM CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD Skjermkabel DVI M/M 2m Støtsikker PC-eske QPAD FH Komplett L.E. Cooler Master HAF X Big Tower Sort Silver Power SP-SS500 500W PSU Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S AMD Phenom II X6 1055T MSI 990FXA-GD80, Socket-AM3+ Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9 Seagate Barracuda® 7200.12 1TB Corsair SSD Force Series F60A, 60GB Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX MS COA Label Windows Home Premium 7 MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic Garanti 3 år - Sende inn Lagerstatus: 11621.59 11621.59 Komplett Winter Gamer Varenr.:652831 Ahead Nero 10 Essentials OEM CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD Støtsikker PC-eske QPAD FH Komplett L.E. The Elder Scrolls V: Skyrim CM Storm Sniper Black Edition Silver Power SP-SS620M 620W PSU Intel® Core i7-2600K Processor ASUS P8Z68 Deluxe, Socket-1155 Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9 Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX Corsair SSD Force Series F60A, 60GB Seagate Barracuda® 7200.12 1TB Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S MS COA Label Windows Home Premium 7 MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic Garanti 3 år - Sende inn Lagerstatus: Forhånd takk:D Endret 2. desember 2011 av apokalypse123 Lenke til kommentar
Fredtrix Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) Hos meg ser jeg ikke oppsettet, lenken er feil. Endret 2. desember 2011 av venture Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Hei, trenger litt hjelp. Tenker å kjøpe en ny Stasjonær pc, men har ikke så mye peiling på hva som er bra osv. Her er to oppbygninger jeg har sett litt på : Min lenke (du må trykke på "2 varer i handlekurven" i høyere hjørne) Forhånd takk:D den måten der virker bare på din komplett bruker, du må legge ut handleliste eller eventuelt ta et bilde med utklippverktøyet og poste der her. MVH Olestokk Lenke til kommentar
apokalypse123 Skrevet 2. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2011 Hei, trenger litt hjelp. Tenker å kjøpe en ny Stasjonær pc, men har ikke så mye peiling på hva som er bra osv. Her er to oppbygninger jeg har sett litt på : Min lenke (du må trykke på "2 varer i handlekurven" i høyere hjørne) Forhånd takk:D den måten der virker bare på din komplett bruker, du må legge ut handleliste eller eventuelt ta et bilde med utklippverktøyet og poste der her. MVH Olestokk Sånn:D Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 (endret) sorry for at jeg glemte å skrive det har istad, men har du noe maks-budsjett? her satte jeg opp noe for deg: The Elder Scrolls V: Skyrim CM Storm Sniper Black Edition Silver Power SP-SS620M 620W PSU Intel® Core i5-2500K Processor ASUS P8Z68 Deluxe, Socket-1155 Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 EVGA GeForce GTX 570 HD 1280MB PhysX Crucial m4 SSD 2,5" 64GB Seagate Barracuda® 7200.12 1TB Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S Logitech OEM S-120 2.0 høyttaler MS COA Label Windows Home Premium 7 MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic Garanti 3 år - Sende inn dette er en av de komplett bygger for deg. den kommer på ca. 11700kr valgte bort i7en fordi den er unødvendig i spill. satte inn i5 2500K valgte bort 16GB RAM fordi det er ca. 400% så mye RAM som du trenger, satte inn 8GB fordi RAM er så billig og kan være nyttig i fremtiden. byttet SSD til Crucial M4, den er passe rask og er den mest stabile SSDen på markedet i dag MEN, jeg vil anbefale deg en ting: bygg PC selv noen gode grunner til det er at det er både morsomt, lærerikt og ikke minst billigere. (vanligvis anbefaler jeg Dustinhome.no, men siden komplett hadde noen gode tilbud på noen gode deler velger jeg å gå for komplett) i bildet under har jeg lagt til en handleliste på deler for hvis man bygger selv, det er litt bedre ytelse (bedre kjøling på grafikkort og bedre strømforsyning) i tillegg får man plass til en bra luftkjøler for prosessoren og fortsatt kunne være under 12K kabinett er en smak og behag sak, men Fractal design R3 anbefales for: stilrent design, god lufting og det er veldig godt lydisolert Edit: klarte å gjøre den fatale feilen å glemme å legge til Windows 7................. det betyr en høyere pris på selvbygd fordi jeg valgte et dyrt grafikkort men en enda bedre grunn til å vente med å kjøpe er at i starten av januar kommer AMD sine nye Grafikkort ut, de er verdt å vente på. MVH Olestokk Endret 3. desember 2011 av olestokk Lenke til kommentar
apokalypse123 Skrevet 3. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2011 sorry for at jeg glemte å skrive det har istad, men har du noe maks-budsjett? her satte jeg opp noe for deg: The Elder Scrolls V: Skyrim CM Storm Sniper Black Edition Silver Power SP-SS620M 620W PSU Intel® Core i5-2500K Processor ASUS P8Z68 Deluxe, Socket-1155 Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 EVGA GeForce GTX 570 HD 1280MB PhysX Crucial m4 SSD 2,5" 64GB Seagate Barracuda® 7200.12 1TB Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S Logitech OEM S-120 2.0 høyttaler MS COA Label Windows Home Premium 7 MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic Garanti 3 år - Sende inn dette er en av de komplett bygger for deg. den kommer på ca. 11700kr valgte bort i7en fordi den er unødvendig i spill. satte inn i5 2500K valgte bort 16GB RAM fordi det er ca. 400% så mye RAM som du trenger, satte inn 8GB fordi RAM er så billig og kan være nyttig i fremtiden. byttet SSD til Crucial M4, den er passe rask og er den mest stabile SSDen på markedet i dag MEN, jeg vil anbefale deg en ting: bygg PC selv noen gode grunner til det er at det er både morsomt, lærerikt og ikke minst billigere. (vanligvis anbefaler jeg Dustinhome.no, men siden komplett hadde noen gode tilbud på noen gode deler velger jeg å gå for komplett) i bildet under har jeg lagt til en handleliste på deler for hvis man bygger selv, det er litt bedre ytelse (bedre kjøling på grafikkort og bedre strømforsyning) i tillegg får man plass til en bra luftkjøler for prosessoren og fortsatt kunne være under 12K kabinett er en smak og behag sak, men Fractal design R3 anbefales for: stilrent design, god lufting og det er veldig godt lydisolert Edit: klarte å gjøre den fatale feilen å glemme å legge til Windows 7................. det betyr en høyere pris på selvbygd fordi jeg valgte et dyrt grafikkort men en enda bedre grunn til å vente med å kjøpe er at i starten av januar kommer AMD sine nye Grafikkort ut, de er verdt å vente på. MVH Olestokk Tusen takk for hjelpen:D Vet du om en god side hvor man kan lære litt om bygging av pc? Lenke til kommentar
Fredtrix Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 (endret) Hardware.no -> Guider. Her for eksempel, se også anbefalinger. Andre sider som jeg synes er bra: Tomshardware Anandtech Endret 3. desember 2011 av venture Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 (endret) Du kan ta en titt på HW.no's egen guide, eller du kan finne haugevis av guider på YouTube og nettet generelt. Det er litt som lego. Mye passer kun én plass og så lenge du gjør litt research på forhånd går det fint. Det meste angående selve byggingen er ganske elementært egentlig. Edit: Venture kom meg i forkjøpet gitt Endret 3. desember 2011 av Komakino Lenke til kommentar
apokalypse123 Skrevet 3. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2011 Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå