Gå til innhold

SLI configuration vil ikke komme frem med gtx460

Excludos

Anbefalte innlegg

Hei. Førstegangsbruker på denne nettsiden og trenger litt hjelp :) Topic sier alt. Kan begynne med specs:

Gigabyte GA-890XA-UD3

Corsair Value 4x2gb 1333mhz

AMD Phenom 2 X6 3.2GHz

Intel 320 120gb SSD

64 bit Windows Ultimate

og

MSI GTX 460 OC

Gigabyte GTX 460 OC

Hvorav de 2 siste er de som byr på problemer. Har hatt MSI i et års tid nå. Når jeg fant et GTX 460 til bare 1000 kr nytt, så fant jeg ut at jeg skulle prøve SLI. Det eneste forskjellen på skjermkortene, så vidt jeg kan se, er at de er forskjellig merket, og gigabyte kortet har litt mindre hastighet standard (715MHz mens MSI'en har 780. Justerte det opp slik at begge nå er på 780)

Men av en eller annen grunn så nekter SLI configuration i NVIDIA kontrol panelet å komme opp. Jeg har ingen muligheter for å se om SLI'en er aktiv i det hele tatt. Har sittet her i noen timer nå og prøvd litt forskjellig, inkludert å uninstalere alle drivere og reinstalere alle drivere.

Noen som har peiling på hva dette kan komme av / eventuelt hva jeg skal gjøre?

Legger med bilde av Nvidia inspector av begge korta, og Nvidia kontrol panelet. Om det er noe mer dere lurer på bare spør i vei :)

edit: ser nå at gigabyte kortet har justert seg ned til 715MHz igjen på bildet. Det skal vel uansett ikke ha noe å si, da det høyeste kortet skal justere seg ned til det andre i SLI?

post-264686-0-68880500-1322864750_thumb.jpg

post-264686-0-90215300-1322864758_thumb.jpg

Endret av Excludos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fått hjelp av en kamerat her i dag som fant ut problemet. Hovedkortet mitt er satt opp for å fungere i crossfire, men er av en eller annen grunn låst for SLI. Lett fiks though, som heter noe så enkelt som "SLI Patch". Rart denne ikke ligger orginalt inn i nvidia driverne, men der har du det :)

Lenke til kommentar

Fått hjelp av en kamerat her i dag som fant ut problemet. Hovedkortet mitt er satt opp for å fungere i crossfire, men er av en eller annen grunn låst for SLI. Lett fiks though, som heter noe så enkelt som "SLI Patch". Rart denne ikke ligger orginalt inn i nvidia driverne, men der har du det :)

Forklaringen er enkel:

Nvidia ønsker seg penger, og for å få en godkjent SLI-klassifisering må produsentene betale en viss engangssum og litt per hovedkort produsert. Fin businessmodell for å tjene penger, eller hva ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...