Gå til innhold

Oppgradering av KDE medfører nedgradering av andre pakker

Anbefalte innlegg

Har en liten sak med oppgradering av KDE som jeg prøver å finne svar på. Har opprettet en lignende tråd på OpenSuse sitt forum.

http://forums.opensu...e-packages.html

Det jeg lurer på er egentlig: OpenSuse har en KDE pakkebrønn for de som ønsker det nyeste stabile utgaven av KDE: Upstream release aka. KR47 (KDE SC 4.7)

Det er også denne de anbefaler at de som ønsker å oppgradere KDE skal bruke.

Problemet mitt er at dersom jeg prøver å "oppgradere" KDE som fulgte med OpenSuse 12.1 er det enkelte pakker som vil bli nedgradert. Prøver å finne en forklaring på dette. Synes det er litt merkelig at enkelte pakker blir nedgradert og de kan kalle det for en oppgradering.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OpenSuse-sidene var nede når jeg skulle sjekke tidligere...

KR47 er antakelig KDE slik den kommer fra KDE-teamet, så derfor kan det nok være noen versjonsforskjeller, og kanskje spesielt hvis openSuse-teamet har gjort sine egne tilpasninger e.l. I tillegg ser det ut til å være lenger siden filene i KR47 ble kompilert (iallefall for 64-bit).

Du la merke til advarselen om å fjerne "UpdatedApps" og "Extra" repositoriene fra "stable" dersom du velger å bruke KR47?

Jeg har ikke testet noen av disse KDE repositoriene, siden jeg ennå er på 11.4

Lenke til kommentar

OpenSuse-sidene var nede når jeg skulle sjekke tidligere...

KR47 er antakelig KDE slik den kommer fra KDE-teamet, så derfor kan det nok være noen versjonsforskjeller, og kanskje spesielt hvis openSuse-teamet har gjort sine egne tilpasninger e.l. I tillegg ser det ut til å være lenger siden filene i KR47 ble kompilert (iallefall for 64-bit).

Du la merke til advarselen om å fjerne "UpdatedApps" og "Extra" repositoriene fra "stable" dersom du velger å bruke KR47?

Jeg har ikke testet noen av disse KDE repositoriene, siden jeg ennå er på 11.4

Jepp, tok ikke med UpdatedApps.

Jeg måtte oppgradere KDE ettersom jeg ville prøve ut plasmoid-icon-task som ikke kom med original OpenSuse 12.1.

http://www.webupd8.o...icon-tasks.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...