colman Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Når jeg skal optimalisere oppstarten i Windows XP med Bootvis(nest siste version), stopper den da den skal skrive oppstarten til disken. Sporingen av oppstart og driver går fint. Når den skal skrive oppstarten til disken får jeg "time-out" beskjed og at jeg må defragmentere hardisken manuelt. Jeg startet maskinen opp i sikker modus og kjørte full scan med Norton 2003(oppdatert virus def.(fant ingen virus)) deretter defragmenterte jeg C:(windows partisjonen), men noen filer kunne ikke bli partisjonert. Får fremdeles samme feilmelding når jeg skal optimalisere med Bootvis. Noen som har noen tips til hva some kan være galt?? Bootvis har fungert for en tid tilbake(ca. 1år). Lenke til kommentar
Richie Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Prøv å oppdater til den nyeste versjonen. Kanskje det er en bug i den versjonen du har. Jeg har versjon 1.2.36.0 og den har jeg aldri hatt noen problemer med. Vet ikke om det er den nyeste jeg...har hatt den en stund! Lenke til kommentar
colman Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 Av en eller annen grunn så har Microsoft fjernet den siste versjonen fra deres nettsted, men det er vell ikke lenge til den er tilgjengelig igjen. Får prøve på nytt da. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Prøv å oppdater til den nyeste versjonen. Kanskje det er en bug i den versjonen du har. Jeg har versjon 1.2.36.0 og den har jeg aldri hatt noen problemer med. Vet ikke om det er den nyeste jeg...har hatt den en stund! Jeg tror nyeste versjonen er 1.3.37.0. http://download.softnews.ro:8080/SYSTEM/bootvis.msi Lenke til kommentar
colman Skrevet 17. august 2003 Forfatter Del Skrevet 17. august 2003 Jeg tror nyeste versjonen er 1.3.37.0. http://download.softnews.ro:8080/SYSTEM/bootvis.msi Takk! Håper den virker... Lenke til kommentar
Richie Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Jeg prøvde 1.3.37.0 i går og da fikk jeg bare en feilmelding når jeg skulle prøve å starte det. Så jeg har gått tilbake til min gamle 1.2.36.0 som funker til enhver tid. Lenke til kommentar
colman Skrevet 17. august 2003 Forfatter Del Skrevet 17. august 2003 Fremdeles samme feil Etter at den har sporet starten og driverene og jeg velger Optimizing starter maskinen på nytt og dialogboksen "Bootvis: Optimizing" kommer på skjermen sammen med en annen boks som sier "Timeout while waiting for schedule service to start". jeg klikker "OK" da kommer en ny boks som sier "Failed to defrag the system. Please defrag the disk manually before starting tracing". Jeg har prøvd defrag manuell uten at det hjalp. Kan det være at schedule service er slått av?? hvor sjekker jeg dette?? Lenke til kommentar
Richie Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Jeg kunne jo ha maila deg min 1.2.36.0 som er på 328 kB. Send en PM med mailen din hvis du ikke har lyst til å dele den med andre. Lenke til kommentar
colman Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 Nå har jeg prøvd 3 versjoner av Bootvis uten hell Ingen som har noen gode ips om hva som kan være galt???? Lenke til kommentar
abene Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Microsoft har "fjernet" bootvis på microsoft.com Denne har vært "temporarily unavailable" ganske lenge, fra 23. juli virker det som. Mao det kan virke som MS har fjernet den med vilje. Aner ikke hvorfor. Lenke til kommentar
colman Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 Jeg vet den er fjernet, men jeg har prøvd den versjonen som de har fjernet, den versjonen som var før + en annen uten hell Lenke til kommentar
Richie Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Virket ikke 1.2.36.0 som jeg sendte deg heller? Hva kommer som feilmelding? Du kunne jo eventuelt sendt en mail til microsoft og spurt hva du måtte gjøre for å få det til å virke! Lenke til kommentar
colman Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Virket ikke 1.2.36.0 som jeg sendte deg heller? Hva kommer som feilmelding? Det samme som tidligere. Etter at den har sporet starten og driverene og jeg velger Optimizing starter maskinen på nytt og dialogboksen "Bootvis: Optimizing" kommer på skjermen sammen med en annen boks som sier "Timeout while waiting for schedule service to start". jeg klikker "OK" da kommer en ny boks som sier "Failed to defrag the system. Please defrag the disk manually before starting tracing". Jeg har prøvd defrag manuell uten at det hjalp. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Jeg fant dette etter et raskt søk på google: -------- Note that bootvis is dependent on the services Task Scheduler and COM+ Event System. If these services are not available this error will popup: "Failed to defrag the system. Try and defrag the system manually" -------- Det du må gjøre er å gå inn i Control Panel -> Administrative Tools -> Services og sjekke at Task Scheduler og Com+ Event System er startet. Lenke til kommentar
colman Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Jeg fant dette etter et raskt søk på google: -------- Note that bootvis is dependent on the services Task Scheduler and COM+ Event System. If these services are not available this error will popup: "Failed to defrag the system. Try and defrag the system manually" -------- Det du må gjøre er å gå inn i Control Panel -> Administrative Tools -> Services og sjekke at Task Scheduler og Com+ Event System er startet. Nå har jeg satt dem til automatisk start, håper dette helper. Takk!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå