Gå til innhold

Bootvis gir feilmelding i XP

Anbefalte innlegg

Når jeg skal optimalisere oppstarten i Windows XP med Bootvis(nest siste version), stopper den da den skal skrive oppstarten til disken. Sporingen av oppstart og driver går fint. Når den skal skrive oppstarten til disken får jeg "time-out" beskjed og at jeg må defragmentere hardisken manuelt.

Jeg startet maskinen opp i sikker modus og kjørte full scan med Norton 2003(oppdatert virus def.(fant ingen virus)) deretter defragmenterte jeg C:(windows partisjonen), men noen filer kunne ikke bli partisjonert.

Får fremdeles samme feilmelding når jeg skal optimalisere med Bootvis.

Noen som har noen tips til hva some kan være galt??

Bootvis har fungert for en tid tilbake(ca. 1år).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fremdeles samme feil :roll:

Etter at den har sporet starten og driverene og jeg velger Optimizing starter maskinen på nytt og dialogboksen "Bootvis: Optimizing" kommer på skjermen sammen med en annen boks som sier "Timeout while waiting for schedule service to start". jeg klikker "OK" da kommer en ny boks som sier "Failed to defrag the system. Please defrag the disk manually before starting tracing". Jeg har prøvd defrag manuell uten at det hjalp.

Kan det være at schedule service er slått av?? hvor sjekker jeg dette??

Lenke til kommentar
Virket ikke 1.2.36.0 som jeg sendte deg heller? Hva kommer som feilmelding?

Det samme som tidligere.

Etter at den har sporet starten og driverene og jeg velger Optimizing starter maskinen på nytt og dialogboksen "Bootvis: Optimizing" kommer på skjermen sammen med en annen boks som sier "Timeout while waiting for schedule service to start". jeg klikker "OK" da kommer en ny boks som sier "Failed to defrag the system. Please defrag the disk manually before starting tracing". Jeg har prøvd defrag manuell uten at det hjalp.

Lenke til kommentar

Jeg fant dette etter et raskt søk på google:

--------

Note that bootvis is dependent on the services Task Scheduler and COM+ Event System. If these services are not available this error will popup:

"Failed to defrag the system. Try and defrag the system manually"

--------

Det du må gjøre er å gå inn i Control Panel -> Administrative Tools -> Services og sjekke at Task Scheduler og Com+ Event System er startet.

Lenke til kommentar
Jeg fant dette etter et raskt søk på google:  

--------  

Note that bootvis is dependent on the services Task Scheduler and COM+ Event System. If these services are not available this error will popup:  

"Failed to defrag the system. Try and defrag the system manually"  

--------  

Det du må gjøre er å gå inn i Control Panel -> Administrative Tools -> Services og sjekke at Task Scheduler og Com+ Event System er startet.

Nå har jeg satt dem til automatisk start, håper dette helper.

Takk!!! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...