pavllion Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) Hei jeg har en HD mottaker PVR PACE TDS850NV. Jeg kjøpe den ifjor 2010. Jeg har problemer med å koble meg til VOD. Jeg har en nettverkskabel plugget i, men får ikke internett tilkobling. Når jeg kjører en test står det tilkoblet. Hva kan være problemet, har tenkt å se mange gratis filmer på VOD i julen. Tusen takk Endret 2. desember 2011 av pavllion Lenke til kommentar
Majiinfreddy Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Noe av det samme problemet her også. Får IP-adresse av router \ modem. Men kommer ikke ut i verden når jeg er koblet til med Routeren. Når kun modemet er koblet til, får jeg beskjed om at internett tilkoblingen min fungerer (Via 'test tilkobling') , men VOD fungerer ikke. Lenke til kommentar
Majiinfreddy Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Dette var min løsning; DMZ på routeren mot dekoderen, så slapp jeg porter. Og det viste seg at jeg manglet nyeste firmwaren, som plutselig startet å lastes ned. Så nå fungerer det her ! Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 3. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2011 Dette var min løsning; DMZ på routeren mot dekoderen, så slapp jeg porter. Og det viste seg at jeg manglet nyeste firmwaren, som plutselig startet å lastes ned. Så nå fungerer det her ! Ok, fungerer ikke her. Jeg fikk det til tidligere idag, da var jeg innpå VOD, men plutselig senere så funket det ikke igjen. Syntes dette her et VELDIG DÅRLIG DRITT SYSTEM AV VIASAT. Syntes jeg. Kan du prøve å forklare litt lettere? Lenke til kommentar
Majiinfreddy Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Hva gjorde du når det fungerte da? Prøv å koble dekoderen rett i modemet (om den da ikke har en router funksjon, ie; flere utganger). fungerer det da, så er routeren din problemet. (Er faktisk et bra system. bare veldig dårlig forklart) Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 3. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2011 Hva gjorde du når det fungerte da? Prøv å koble dekoderen rett i modemet (om den da ikke har en router funksjon, ie; flere utganger). fungerer det da, så er routeren din problemet. (Er faktisk et bra system. bare veldig dårlig forklart) Det jeg gjorde var å kople alle kablene ut av viasat boksen. Hentet ny internett kabel og plutselig fungerte det. Det gjør det ikke nå lenger. Veldig merkelig. Hva mener du med å koble dekoderen rett i modemet? Mener du at du tar en internett kabel og plugger den inn i viasat boksen og routeren? Lenke til kommentar
Majiinfreddy Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Nå vet ikke jeg hvordan du har det hjemme. Hvilken internett leverandør har du? Hos meg er det slikt; Veggkontakt -> Modem -> Router -> Dekoder. Har du kun et modem (med router) , eller har du både og ? Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 3. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2011 Nå vet ikke jeg hvordan du har det hjemme. Hvilken internett leverandør har du? Hos meg er det slikt; Veggkontakt -> Modem -> Router -> Dekoder. Har du kun et modem (med router) , eller har du både og ? Altså jeg er ikke særlig flink når det gjelder modem og sånt. Det eneste jeg har er en telefon ledning som går i en kontakt til ruteren. Så er det internett.Jeg bruker en kabel fra ruteren til dekoderen. Jeg bruker nextgentel. Jeg har ringt dem idag, men de kunne ikke hjelpe med porter og slik. Viasat sa at jeg måtte åpne porter, men det fungerer rett og slett ikke Lenke til kommentar
Majiinfreddy Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Har du prøvd å åpne portene? Slik at du faktisk har vært inne i routeren? Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 3. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2011 Har du prøvd å åpne portene? Slik at du faktisk har vært inne i routeren? Ja det er jo det jeg sier. Jeg har vært inne i ruteren og prøvd i flere timer. Men ingen nytte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå