Wintaman Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Hei Siden jeg kjøpte PCen i slutten av 2010 (ferdigbygd av komplett), har jeg fått ubeskrivelig mange bluescreens. Desverre kan jeg veldig lite om hardware. Hadde vært veldig fint med hjelp! Problemet er som følger: Nesten alle spill jeg spiller på PCen vil, før eller senere ende i en bluescreen (dette er ikke tilfellet i League of Legends av en eller annen grunn). Spesielt krevende spill krasjer fort - f.eks Battlefield 3, starcraft 2, Skyrim etc, selv minecraft! Personlig tror jeg det er minnet det er noe galt med. Grunnen til at jeg mener det er: når det skjer mange ting på en gang (f.eks 25 spillere som samtidig dreper en boss) vil PCen ofte krasje. Krasjen kan også inntreffe når det er lite som foregår, men ikke like ofte. Når jeg starter opp PCen etter en krasj, kommer det opp en feilrapport av windows som ville lede meg til en fil i en Temp og Minidump mappe. Dum som jeg var, så slettet jeg hele innholdet i Minidump og Temp mappa. Disse kan jo brukes til å finne problemet? Kan ta feil, fikk inntrykk av det. Feilrapporten analyserer det som en bluescreen, men jeg ser ingen bluescreen. Jeg ser var en svart skjerm med en prosessom som fortsatt bråker (lyden på pc stopper). Kanskje noe med skjermkortet? 64 bit system GeForce GTX 460 Kingston ValueR. DDR 3 1333 MHz 8GB Intel Core# i7 Quad Processor 2, 93GHz Kjører også 2 skjermer om det skulle være til noe nytte. Jeg har lest en guides på hvordan man kan feilsøke problemet etc (includert sticky på boardet her), men selv om jeg skulle komme til det punktet hvor jeg vet hva problemet er, ville jeg aldri kunne ha klart å fikse det uten hjelp(mest sansynlig). Synd å se en PC med en slik prislapp ikke bli kunne bli brukt til det den er designet for. Er veldig frustrert på det punktet her. Ber veldig veldig gjerne om hjelp fra noen smarte mennesker! Tusen takk! Lenke til kommentar
fenele Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Først prøv å kjør RAM check: http://www.sevenforums.com/tutorials/715-memory-diagnostics-tool.html Du burde la den stå en stund å se hva som skjer. Kom med tilbakemeld så kan vi fortsette feilsøkinga. Lenke til kommentar
Wintaman Skrevet 2. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) Først prøv å kjør RAM check: http://www.sevenforums.com/tutorials/715-memory-diagnostics-tool.html Du burde la den stå en stund å se hva som skjer. Kom med tilbakemeld så kan vi fortsette feilsøkinga. Kjørte programmet. 197 feil. Vil du at jeg skal kopiere hele rapporten? Lang liste. Edit: Jeg som surrer. Brukte feil program. kommer tilbake Endret 2. desember 2011 av Wintaman Lenke til kommentar
fenele Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Send kontaktskjema/mail til Komplett, forklar problemet og evt legg ved loggfiler hvis du har det. Skal ikke være nødvendig å sende inn hele maskinen da det er kun RAM som skal byttes ut. Du får høre hva de sier. Har selv hatt en PC fra komplett der HDD kræsja og da fikk jeg tilsendt en ny som jeg satte i selv. Hvis du ikke vil/kan sette i RAM selv kan du alltids sende den inn. Men det kan ta litt tid før du får den tilbake. Lenke til kommentar
Wintaman Skrevet 2. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2011 Send kontaktskjema/mail til Komplett, forklar problemet og evt legg ved loggfiler hvis du har det. Skal ikke være nødvendig å sende inn hele maskinen da det er kun RAM som skal byttes ut. Du får høre hva de sier. Har selv hatt en PC fra komplett der HDD kræsja og da fikk jeg tilsendt en ny som jeg satte i selv. Hvis du ikke vil/kan sette i RAM selv kan du alltids sende den inn. Men det kan ta litt tid før du får den tilbake. Jeg kjørte Memory Diagnostics Tool, men kom ingen feilrapport etter at PCen startet på nytt for andre gang. Vet du hvorfor? Lenke til kommentar
fenele Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) Send kontaktskjema/mail til Komplett, forklar problemet og evt legg ved loggfiler hvis du har det. Skal ikke være nødvendig å sende inn hele maskinen da det er kun RAM som skal byttes ut. Du får høre hva de sier. Har selv hatt en PC fra komplett der HDD kræsja og da fikk jeg tilsendt en ny som jeg satte i selv. Hvis du ikke vil/kan sette i RAM selv kan du alltids sende den inn. Men det kan ta litt tid før du får den tilbake. Jeg kjørte Memory Diagnostics Tool, men kom ingen feilrapport etter at PCen startet på nytt for andre gang. Vet du hvorfor? Er ikke sikker på hvorfor. Prøv å kjør en third party test som f.eks: http://pcsupport.about.com/gi/o.htm?zi=1/XJ&zTi=1&sdn=pcsupport&cdn=compute&tm=22&f=10&su=p284.12.336.ip_p504.1.336.ip_&tt=4&bt=0&bts=0&st=10&zu=http%3A//www.memtest86.com/ Du får alltids sendt tilbake RAMen uten en rapport som viser at de er defekte. Bare forklare problemet og at du har kjørt en test som viste at det var feil. Endret 2. desember 2011 av LNF Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå