SindreMA Skrevet 2. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2011 hei jeg har et lite problem med at pcen min lar meg ikke ha mer enn 2 skjermer aktivert. jeg kan bruke andre skjermer i andre inputer men da må jeg deaktivere en annen skjerm. noen anelse på hvordan man fikser dette? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2011 Hehehehe Årsaken er nok kriminelt enkel... Du prøver og tror at så lenge du kan koble til en fysisk port så skal det funke. Dessverre er ikke ATi kort slik (Antar du har ATi, er det NV er du out of luck) du må ha ett aktivt Display Port adapter til DVI eller HDMI om du skal ha 3 skjermer hos ATi. Dette grunnet at du ikke har nok klokkegeneratorer, og du må dele en, for å få en til å deles, så må du ha en aktiv adapter. Det er ingen vei rundt dette dessverre, dette er også nevnt i ATi sin Eyefinity FAQ. Lenke til kommentar
SindreMA Skrevet 2. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. desember 2011 Hehehehe Årsaken er nok kriminelt enkel... Du prøver og tror at så lenge du kan koble til en fysisk port så skal det funke. Dessverre er ikke ATi kort slik (Antar du har ATi, er det NV er du out of luck) du må ha ett aktivt Display Port adapter til DVI eller HDMI om du skal ha 3 skjermer hos ATi. Dette grunnet at du ikke har nok klokkegeneratorer, og du må dele en, for å få en til å deles, så må du ha en aktiv adapter. Det er ingen vei rundt dette dessverre, dette er også nevnt i ATi sin Eyefinity FAQ. jeg har minidisplayport til hdmi jeg bruker nå minidisplayport til hdmi og en på dvi Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2011 Men har du ett AKTIVT adapter? Du kan ikke bare bruke en vanlig overgang, adapteret MÅ være AKTIVT ala denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=606896 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå