Ruffs Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Heisann! Jeg har en kompis som hadde en ekstern harddisk, der USB-porten ble ødelagt. Så jeg ba han kjøpe et harddisk-kabinett så kunne jeg fikse det for ham. Problemet er det at, Harddisken ikke vises i finder.. har ikke prøvd windows enda. Men jeg vet den funker, fordi jeg har prøvd den med en SATA til USB dongle, og det funker. disken spinner opp på vanlig måte, også med det nye kabinettet. Jeg har også prøvd andre disker med det nye kabinettet og de funker altså fint.. Så det er bare den harddisken som faktisk skal brukes med kabinettet som ikke fungerer... :/ Noen som har en løsning? Kabinettet er dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623834 Takker for alle svar! Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 (endret) Hvilke harddisker fungerer i kabinettet og hvilke fungerer ikke? (type, merke og storleik)? Tror du at diskens størrelse kan være årsaken? Og den harddisken som du ikke får til å fungere i kabinettet, har du testet den direkte mot hovedkort noen gang? Endret 3. desember 2011 av geir__hk Lenke til kommentar
Ruffs Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2011 Regner med at de fleste disker funker.. Men jeg har bare prøvd med en 400GB Samsung HD401LJ. Kan prøve noen flere. Har heller ikke prøvd på noen hovedkort enda siden jeg driver og flytter, så det er litt vanskelig for meg akkurat nå. Men om et par dager skal jeg prøve om jeg ikke finner løsningen. Jeg kan heller ikke omformatere disken som skal brukes siden jeg ikke har noen andre 1TB disker som jeg kan føre over innholdet på.. Disken som ikke fungerer med kabinettet er Seagate Barracuda 7200.12 1TB Har du noen forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå