Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hodetelefoner, med budsjett på 500 kr

Anbefalte innlegg

Noe å anbefale? Skal brukes til Samsung Galaxy S2 og Samsung Galaxy Tab 8.9". Enten trådløst eller med ledning, men en evt ledning bør ikke være for lang. Trenger ikke mikrofon, skal bare brukes til film og musikk.

Viktig at omgivelsene ikke blir plaget av det jeg hører på, skal i utgangspunktet brukes på tog og buss.

Jeg er ikke kravstor på lydkvaliteten, bruker pluggene som følger med nettbrettet nå. Kvaliteten er ok, men er ikke fan av plugger.

Edit: har sett på disse, noen innspill?

http://cdon.no/elektronikk/akg_k_518_dj_fullsize-656725

http://www.netonnet.no/art/lyd-og-musikk/hodetelefoner/lukkede/koss-prodj100/152052.3198/

Endret av LHUS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, du har etter min mening funnet to svært gode alternativer. ;)

Koss-klokkene har jeg ikke personlig erfaring med, men de har fått mye positiv omtale på store hodetelefon-forum som Head-Fi.org. Jeg vet heller ikke hvor store de er i "virkeligheten".

AKG-klokkene har jeg erfaring med; de ligger utpå ørene og kan for enkelte gi (for) stor klemmekraft og således være litt/noe ubehagelige over tid. Men de har potent bass og har svært god lydisolering (både inn og ut til omgivelsene).

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, du har etter min mening funnet to svært gode alternativer. ;)

Koss-klokkene har jeg ikke personlig erfaring med, men de har fått mye positiv omtale på store hodetelefon-forum som Head-Fi.org. Jeg vet heller ikke hvor store de er i "virkeligheten".

AKG-klokkene har jeg erfaring med; de ligger utpå ørene og kan for enkelte gi (for) stor klemmekraft og således være litt/noe ubehagelige over tid. Men de har potent bass og har svært god lydisolering (både inn og ut til omgivelsene).

Takk for svar. Hva med disse? Hadde jo vært greit med noe som var trådløst, og de ser ut til å ha fått terningkast 5.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=574650

Lenke til kommentar

Som selverklært hodetelefonofil vil jeg svare bastant "Nei", dels basert på egen generell erfaring med trådløse hodetelefoner og den generelle oppfatning innen "head-fi-miljøet" om at trådløse klokker i et prissegment ligger laaangt under ikke-trådløse klokker i samme prisleie hva angår kvalitet på konstruksjon og ikke minst lyd. Dessuten stiller jeg meg svært tvilende til lydisoleringsevnene til den Bluetooth-hodetelefonen.

Videre er jo PC World ikke akkurat et magasin som i utstrakt grad beskjeftiger seg med omtale av (high-end) lydprodukter, så jeg er svært skeptisk til det terningkastet. :ph34r:

Men det er jo selvsagt din avgjørelse. :yes:

Endret av The Silencer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som selverklært hodetelefonofil vil jeg svare bastant "Nei", dels basert på egen generell erfaring med trådløse hodetelefoner og den generelle oppfatning innen "head-fi-miljøet" om at trådløse klokker i et prissegment ligger laaangt under ikke-trådløse klokker i samme prisleie hva angår kvalitet på konstruksjon og ikke minst lyd. Dessuten stiller jeg meg svært tvilende til lydisoleringsevnene til den Bluetooth-hodetelefonen.

Videre er jo PC World ikke akkurat et magasin som i utstrakt grad beskjeftiger seg med omtale av (high-end) lydprodukter, så jeg er svært skeptisk til det terningkastet. :ph34r:

Men det er jo selvsagt din avgjørelse. :yes:

Ok, så de to første er bedre alternativer. Takk skal du ha.

Koss Portapro støyer vel ganske mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...